Jump to content
Sign in to follow this  
Maras1919

Dsg problemy z ruszaniem po adaptacji

Recommended Posts

Witajcie forumowicze, 

Mam problem ze swoim Passatem2007r 2.0tdi BMP  z dsg JPJ, na początku skrzynia trochę głośno przezucalo biegi i czuć było delikatne szarpnięcia więc zrobiłem procedurę adaptacji (i to był duży błąd) po adaptacji już autem nie ruszyłem. Skrzynia wchodziła w tryb awaryjny przy próbie ruszenia. Wyskakuje błąd zaworu regulacji ciśnienia n215 zwarcie do plusa czasem błąd wyskoczy dla obu zaworów. Teraz auto zimne jedzie ok do pierwszego Z gaszenia auta, po odpaleniu zaczyna szarpać przy ruszaniu i czasem wchodzi w tryb awaryjny. Gdy ruszę mogę jechać ile chcę do momentu aż się nie zaczymam lub zwolnie poniżej 20km/h. Co to może być? Czy sprzęgło zakończyło swój żywot i nie chce się przyuczyć? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak robiłem... Ale zaraz po adaptacji przelaczylem na tiptronic i od razu przy próbie ruszenia wyskoczył tryb awaryjny. Po wielu próbach ruszania problem zmalał i teraz skrzynia wchodzi w tryb awaryjny dopiero po przejechaniu kilku km i zgaszeniu. Zastanawiam się czy to przypadkiem nie wina zużytego sprzęgła tzn. Przed adaptacją jeszcze jakoś działało ale po adaptacji nie chce się ustawić? Dobrze myślę? 

 

Od ostatniego postu trochę się zmieniło... Przełożyłem mechatronike od innej skrzyni i auto zaczęło jeździć ale przy niskich obrotach szarpało na 2 dowiedziałem się że najprawdopodobniej uszkodzony komputer w mechatroniku więc wsadzilem swój komputer w tą drugą mechatronike. Ale to za dużo nie pomogło bo nadal podobnie szarpie na 2. Dziwne by było gdyby oba komputery były tak samo popsute... Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 16.06.2019 o 21:26, Maras1919 napisał:

Ktoś ma jakiś pomysł co to może być? 

U mnie w prawdzie nie występował nigdy problem z ruszaniem, nawet po nastawach podstawowych, ale od zarania dziejów mam problem z szarpiącą dwójką. Tzn. skrzynia szarpie przy schodzeniu z biegu 3 na 2. Czym jest bardziej rozgrzana tym bardziej szarpie. Do tego - na gorącej skrzyni mam wrażenie jakby sprzęgło się przycinało przy puszczaniu (puszcza skokami). Wiele osób się nad tym głowiło, chcieli wymieniać pół samochodu (a to sprzęgło, a to mechatronikę, a to całą skrzynię, a to... sterownik silnika itd.), aż wreszcie <chyba> dziś rozmawiałem z człowiekiem, który zdaje się, że znalazł przyczynę. Moje auto, mając jakieś 60 tys. km miało wymienioną mechatronikę na akcji serwisowej (2009 r., skrzynia KMX). Najprawdopodobniej wtedy też zostały założone niewłaściwe "dystansy" w zaworach w mechatronice. Potwierdza to fakt, że czasem skrzynia chodzi jak bajka, a czasem szarpie jak kobyła na dopalaczach. Przez niepoprawne dystansy - skrzynia nie jest w stanie w stanie przeprowadzić poprawnie adaptacji zaworów bo raz jest dobrze, następnie dystans się przesunie o 0.2mm i skrzynia głupieje. Najprawdopodobniej - wymiana tych dystansów w serwisie, który specjalizuje się w DSG (nieeee ASO!) rozwiąże problem.

 

Tylko terminy mają dopiero na połowę lipca :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy warto robić nastaw podstawowy bo mi też nieraz delikatnie szarpie jak ruszam 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, rakud29 napisał:

Czy warto robić nastaw podstawowy

Nastawy Podstawowe to nic innego jak ponowna adaptacja skrzyni. Nauczenie jej od nowa jakie ma komponenty (jak pracują). Ciśnienia, czasy itd. Zazwyczaj nie ma potrzeby. Nastawy podstawowe robi się po wymianie sprzęgła/mechatroniki/sterownika. W normalnym użyciu nie powinno się robić.

 

44 minuty temu, rakud29 napisał:

mi też nieraz delikatnie szarpie jak ruszam

Poszarpywanie przy ruszaniu to jest objaw kończącej się dwumasy, a nie problemu ze skrzynią. Pytanie też kiedy wymieniałeś olej w skrzyni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wrażenie że u mnie po kalibracji skrzynia zaczęła płynniej chodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, adams napisał:

Mam wrażenie że u mnie po kalibracji skrzynia zaczęła płynniej chodzić.

Piszesz o swoim B4? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

B6 R36 z dsg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 18.06.2019 o 14:06, Albercik napisał:

Nastawy Podstawowe to nic innego jak ponowna adaptacja skrzyni. Nauczenie jej od nowa jakie ma komponenty (jak pracują). Ciśnienia, czasy itd. Zazwyczaj nie ma potrzeby. Nastawy podstawowe robi się po wymianie sprzęgła/mechatroniki/sterownika. W normalnym użyciu nie powinno się robić.

 

Poszarpywanie przy ruszaniu to jest objaw kończącej się dwumasy, a nie problemu ze skrzynią. Pytanie też kiedy wymieniałeś olej w skrzyni?

Olej wymieniany 2 miesiące temu 

Mam też taki problem że jak jadę równo obroty małe ok 1400 puszczę gaz i po chwili dodam to słychać stukniecie takie jak by metalowe czy to może być dwumas czy coś ze skrzynia czy moze cos innego 

Na wyższych obrotów ponad 2000 tyś tego objawy nie ma 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, rakud29 napisał:

Mam też taki problem że jak jadę równo obroty małe ok 1400

Heh, U mnie też...

Samo stuknięcie (dźwięk) to podejrzewam wywaloną poduszkę pod skrzynią (lizak). Natomiast przyczyna szarpnięcia przy takim puszczeniu i dodaniu gazu leży raczej w silniku, a nie w skrzyni.

W ogóle, sporo problemów z szarpaniem skrzyni bierze się z silnika, a nie ze skrzyni.

Edited by Albercik

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki kolego za pomoc 

idzie jakos sprawdzic ta poduszke bez wyciagania 

chodz wydaje mi sie ze to raczej ie poduszka 

ktos ma jakies pomysly co to moze byc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

żeby sprawdzić tą poduszkę wystarczy zdjąć osłonę pod silnikiem, natomiast czy  może się ktoś wypowiedzieć kiedy ona kwalifikuje się do wymiany. U mnie nie jest pozrywana nie ma pęknięć natomiast jak się nią rusza wydaje się strasznie miękka/elastyczna

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzieki sprawdze jutro 

moze ktos doradzi co jeszcze moze byc powodem takiego stukania

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc... Stwierdziłem że nie będę się bawił z moją skrzynią nie mam już nerwów na nią (najprawdopodobniej uszkodzony komputer mechatroniki) i będę wymieniał na inną z gwarancją. Tylko że nie mogę w pobliżu znaleźć dsg o kodzie jpj. Więc czym się różni moja skrzynia od np. Hxs itp. Orientuje się ktoś? Chodzi mi o dq250

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy