Skocz do zawartości
Inteleq

B5FL 1.9TDI Triptronik - tryb awaryjny na stałe + wcześniejsze objawy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Potrzebuje wsparcia bo już ręce opadają.

Pacjent j.w B5FL 130KM automat (2001r)

Historia i objawy:
Po zakupie, po jakimś czasie auto zaczęło szarpać przy zmianie biegów R <-> D (w obie strony) 
Działo się to tylko na rozgrzanym aucie.
Po jakimś czasie doszło do tego że jeśli silnik był niżej bagażnik a trzeba było wycofać to nie chciał zarzucić wstecznego.
Po tym auto poszło na wymianę oleju w skrzyni, nic się nie zmieniło...

Minęło sporo czasu, zjechałem dziobem w dół na podwórko, podniosłem na kozłach do poziomu, zmieniłem olej w silniku, filtry etc... chce wyjechać na zimnym ... nic
Nie łapie wstecznego. Wyciągnęliśmy auto na płaską drogę i nic się nie zmieniło. 
Stoi teraz dziobem do góry od 2 tygodni... nadal nic.
Zmieniłem nawet sterownik skrzyni bo zauważyłem, że mokro pod dywanikiem okazało się też nic się nie zmieniło. 

Dzisiaj jeszcze będzie podpinany VAG ale kiedyś już to robiłem i nie było widocznej skrzyni w programie, co teraz?
Zrzucać skrzynie? Zrzucać sterowanie hydrauliczne? jak tak to jak ? Ciężko coś znaleźć na tym forum :( 

Pozdrawiam wszystkich :)
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pierwszy raz skrzynia w tryb awaryjny wpadła w styczniu 2018 r. Auto jechało, na 3 biegu w trybie awaryjnym. Wymieniony został olej. łapa skrzyni? i wybierak. Równo rok minął i w styczniu 2019 znowu tryb awaryjny, tyle, że teraz zblokowała mi się skrzynia i strasznie szarpało autem. Ogólnie jechać się da, ale kontrolki się świecą i tryb awaryjny.  Auto w tym czasie stało. Po weekendzie jadę do mechanika od automatów. Fajny samochód, silnik super, wszystko ok, tylko ten tryb awaryjny... Nie wiem też, czy wymiana oleju była metodą dynamiczną, czy tylko dolali tego oleju... 

Jestem ciekawa co wyjdzie u Ciebie z tą skrzynią, daj znać. Ja też napiszę co tym razem u mnie się zadziało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po podłaczeniu kompa nie ma komunikacji z sterownikiem skrzyni, ale po odpieciu sterownika wykrywa jego brak.
Inny sterownik tez podpiety i to samo...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rok temu miałem podobne problemy, podczas wrzucania wstecznego było mocne uderzenie i szarpnięcie i zapalały się wszystkie

literki na czerwono. Jeden z mechaników wymienił mi sterownik i powiedział ,że będzie śmigał.  Owszem ale tylko dwa dni. Wchodził mi coraz częściej podczas trasy w tryb awaryjny, ogólnie tragedia. Pojeździłem po mechanikach po warszawie i każdy widział naprawę generalną, od 3800 do 4900. Więc zacząłem szperać w necie. Znalazłem 

chłopaka, który naprawia skrzynie automatyczne- bardzo fajny koleś, sympatyczny i pomocny, podpiął komputer i po 5 minutach stwierdził ,że mam zbyt niskie napięcie między skrzynią a silnikiem. Powiedział,że mam prawdopodobnie wilgoć pod siedzeniem. Powiedział żebym w domu wszystko porozbierał i wysuszył. Zapłaciłem 100zł. W domu porozbierałem i okazało się ,że faktycznie miałem wilgoć i trochę wody pod modułem komfortu. Rozpiąłem moduł i było tak jak powiedział w 5 miejscach miałem mocno zaśniedziałe styki, wszystko wyczyściłem i wysuszyłem . Autko śmiga jak szalone i wszystko jest ok i kaski zostało więcej w kieszeni. Może to komuś pomoże.

pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dalej nic... straciłam cierpliwość. Wszędzie gdzie dzwonię, odległe terminy albo nikt się nie chce w to bawić i mnie zbywa... Pan od automatów (który rok temu wymieniał olej i misę) stwierdził, że nie ma komunikacji między skrzynią, silnikiem a komputerem. Polecił szukać elektryka. W końcu jeden z nielicznych elektryków przyjął auto. Na miejscu sprawdził moduł komfortu - ok, bezpieczniki - ok, sterowniki i komputer pokładowy ok. Kazał zadzwonić po 15 lipca i da odpowiedź, czy w ogóle się tym zajmie. Mówił też o listwie CAN/KAN? Mógł się ponoć jakiś kabel przetrzeć... 

 

@kalinCR7 skąd Pan jest? Albo skąd jest ten chłopak od automatów? Ewentualnie co trzeba wyciagnąć z auta i czy w warunkach "pod blokiem" da się to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.07.2019 o 19:54, Quattroporte napisał:

U mnie dalej nic... straciłam cierpliwość

zadzwoń do nich warszawa MAKTRANS

Edytowane przez tomaszM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zaprowadziłam auto do elektryka. Zadzwonił, mówi że trzeba ogarnąć immobilizer,  trzeba najpierw to zrobić, żeby było połączenie z komputerem. Mówił, że musi zegary wyjąć itd. Jak już uda się przywrócić połączenie z komputerem to wtedy można brać się za skrzynie... Warszawa trochę za daleko, koszty lawety itd. Alr dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.09.2019 o 09:48, Quattroporte napisał:

Wczoraj zaprowadziłam auto do elektryka. Zadzwonił, mówi że trzeba ogarnąć immobilizer,  trzeba najpierw to zrobić, żeby było połączenie z komputerem. Mówił, że musi zegary wyjąć itd. Jak już uda się przywrócić połączenie z komputerem to wtedy można brać się za skrzynie... Warszawa trochę za daleko, koszty lawety itd. Alr dzięki

Widzę , ze masz problem z tym automatem, ja jestem z Warszawy i ten chłopak ma warsztat na Trakcie Lubelskim. Sprawdzałam styki w module pod siedzeniem pasażera z przodu. Można to zrobić normalnie pod blokiem. Odkręcisz boczek po prawo przy wykładzinie , następnie wypijasz listwę progowa ( jest na spinkach trzeba mocno szarpnąć ) delikatnie ja odchylasz , podnosisz wykładzinę i  masz moduł. Wyłącz zapłon i normalnie rozepnijmy moduł w środku jest wtyczka z duża ilością wejść sprawdź czy któreś  z nich nie są zaśniedziałe . Pozdrawiam i mam nadzieje ze coś pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra już wiadomo o co chodziło... to nie żaden immobilizer ani zegary itd. Cały komputer skrzyni zalany, kable mokre, w tej skrzynce też mokro... chyba kwestia tego, że długo auto stało nie jeżdżone pod blokiem, przez jesień i zimę i takie skutki... Ale dziwne że tam nie ma żadnych uszczelek... I że woda się tam dostała... nie wiem co dalej, szkoda auta bo ogólnie wygodne i dobrze się jeździło... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony został komputer skrzyni. Jutro odbieram auto, kończy mi się cierpliwość, zobaczymy co będzie dalej. Skoro tam wszystko było mokre, to pewnie te kable też niedługo będą do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę wielokrotnie gasić i odpalać silnik zanim skrzynia pokaże normalny tryb do jazdy.

Gdzie może być przyczyna ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może komuś się przyda; komputer skrzyni wymieniony, jeżdżę od października i narazie ok. Po prostu w miejscu gdzie jest skrzynka z komputerem stoi woda, nie wiem skąd ta woda tam się bierze, nie wiem jak sprawdzić z którego miejsca woda się tam dostaje, ale pewnie co jakiś czas trzeba będzie wymieniać ten komputer. Zapakowałam tą skrzynkę w plastikowy worek a wiosną to wysuszę, tyle mogę zrobić. Tyle nerwów przez małą plastikową skrzynkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, od kilku tygodni walczę z (chyba) odcinającym turbo i trybem awaryjnym zaraz po wciśnięciu pedału gazu nieco "głębiej". Zaczyna mi już brakować pomysłów.. na komputerze nie pokazuje żadnego kodu błędu, turbina chyba w porządku - po podłączeniu na "krótko" kręci jak szalona. Wymienione wszystkie wężyki, nowe zaworki założone, wymieniona vacum pompa i dalej ten sam problem... Auto w ogóle nie ma mocy, jazda nim to cierpienie xD Co może być za to odpowiedzialne? Licze na liczne odpowiedzi które pomogą wreszcie rozwiązać ten problem.. Mechanicy? Albo w mojej okolicy to same cepy - (bardzo prawdopodobne) lub wymiana już wymienionych na nowe/regenerowane podzespoły. Pozdrawiam i liczę na waszą wiedzę, doświadczenie i pomoc. ??☺️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nie zwróciłeś uwagi, że to wątek o trybie awaryjnym AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI?

 

10 godzin temu, Kiku napisał:

na komputerze nie pokazuje żadnego kodu błędu, turbina chyba w porządku - po podłączeniu na "krótko" kręci jak szalona.

 

Niemożliwe, że nie ma nic, kiedy auto wpada w tryb awaryjny. Przecież to sterownik decyduje o przejściu w ten tryb i musi to odnotować. Czym to odczytujesz?

Co znaczy "po podłączeniu na krótko"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Podepne się pod problem Passat 1,9 tdi 130 2002 AVf automat mianowicie było wszystko ok nagle włącza się tryb awaryjny tzn.brak w ogóle biegów na wyświetlaczu świeci się Abs i Asr.Wygrzebalem sterownik skrzyni były wilgotne przewody lekko mokro w tej czarnej skrzynce.Podlaczam komputer nie widzi skrzyni.Kod błędu 18034 w silniku i ten sam błąd w Abs.Ladna pogoda suszy się czekam na kuriera  kupiłem sterownik używany. Mam pytanie czy trzeba adoptować sterownik lub jakieś  sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobione .Wymieniony sterownik skrzyni biegów, który znajduje się pod nogami pasażera. Wypiąć i wpiąć aku rozlaczymem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności