Skocz do zawartości
DawidGDA

Krótki pierwszy bieg i losowe doładowanie

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jeżdżę B6 2.0 TDI BMP od jakiś 5 000 km. Jest to wersja Sportline. 

Mam w zasadzie dwa pytania:

 

1. Czy to normalne, że w tych silnikach jedynka jest tak krótka? tzn:

- nie ma możliwości dynamicznego ruszenia, nie ma też sensu przyspieszania na 1 biegu (ja wiem, że jedynka jest do ruszania ale chcąc dynamicznie ruszyć i przełączyć na 2 z szybkim puszczeniem sprzęgła to strasznie niezdrowe jest ... ) 

- na jedynce właściwie samochód potrafi tylko ruszyć ... mam wrażenie, że mapa jest tak płaska od ok 1500 obr ... nie ma doładowania idzie jak wolnossący 

 

2. Wahania doładowania:

- samochód potrafi się rozpędzić jednak nie zawsze dostępna moc jest w tym samym zakresie 

- są momenty, że wrzucę 2 bieg i od 2000 obrotów po prostu nic się nie dzieje - dojdzie do 3 000 i dopiero go doładuje 

- są momenty, że jadę na 2 i jest 1500 obrotów i po wciśnięciu gazu on po prostu startuje jak odrzutowiec ... jest wtedy czułu na gaz każde dotknięcie i puszczenie gazu powoduje  albo zanurkowanie w przypadku puszczenia albo przyspieszenie gwałtowne przy wciśnięciu nawet delikatnym 

 

3. DPF się nigdy nie wypalił;

 

- jeżdzę głównie po mieście

- bardzo dynamicznie 

- nigdy nie miałem żadnej kontrolki o wypalaniu DPF 

- czy tam jest kontrolka? 

 

Dziękuję 

btw: to były jednak 3 pytania 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2019 o 21:51, DawidGDA napisał:

DPF się nigdy nie wypalił;

Skąd wiesz?

Dnia 21.05.2019 o 21:51, DawidGDA napisał:

- nigdy nie miałem żadnej kontrolki o wypalaniu DPF 

- czy tam jest kontrolka? 

Nie. Tzn. kontrolka jest, ale sygnalizuje ona awarię/zatkanie filtra, a nie jego wypalanie. U mnie wypalanie filtra objawia się podwyższonymi obrotami silnika i wyciem wentylatora chłodnicy niczym startujący Boeing.

Dnia 21.05.2019 o 21:51, DawidGDA napisał:

są momenty, że jadę na 2 i jest 1500 obrotów i po wciśnięciu gazu on po prostu startuje jak odrzutowiec ... jest wtedy czułu na gaz każde dotknięcie i puszczenie gazu

U mnie tak jest właśnie jak jest rozgrzewany DPF przed wypalaniem. Silnik dostaje wtedy duuużo więcej paliwa i idzie jak rakieta. Takie +20KM w gratisie.

Dnia 21.05.2019 o 21:51, DawidGDA napisał:

są momenty, że wrzucę 2 bieg i od 2000 obrotów po prostu nic się nie dzieje - dojdzie do 3 000 i dopiero go doładuje 

Polecam sprawdzić nieszczęsną gruszkę tj. sterownik geometrii łopatek turbiny. U mnie też tak było, aż któregoś dnia auto całkiem straciło moc, zapaliła się "sprężynka" na desce i się ledwo doturlałem do serwisu. W gruszce jest gumowa membrana, która się przeciera z czasem i zaczyna puszczać bokiem podciśnienie, którym jest sterowana...

 

P.S. Wszystko powyższe opisałem w kontekście moich doświadczeń z silnikiem CBAB. U Ciebie może być kompletnie inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności