Skocz do zawartości
Albercik

Akcja 23R7 - Emisja spalin w silnikach EA189

Jakie są Twoje odczucia po przeprowadzeniu akcji 23R7  

3 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Moc

    • Wyższa
      0
    • Niższa
      2
    • Bez zmian
      1
  2. 2. Spalanie

    • Niższe
      1
    • Wyższe
      2
    • Bez zmian
      0
  3. 3. Częstotliwość wypalania DPF

    • Częściej
      2
    • Rzadziej
      0
    • Bez zmian
      1


Rekomendowane odpowiedzi

Jest jeden wątek o tym zagadnieniu, jednak tutaj chciałem poruszyć inną kwestię - samych odczuć użytkowników pojazdów objętych akcją 23R7 już po jej wykonaniu.

 

Oczywiście - mądry polak po szkodzie i wykonałem tą akcję wbrew zaleceniom moich znajomych. Tak dla spokoju ducha, żeby dostać ten nieszczęsny papierek....

Ale do rzeczy. Auto w środę 8.05.2019 trafiło do serwisu VW na lakierowanie zderzaka, a przy okazji na zmianę softu w ECU. Odebrałem z lakierni w piątek 10.05.2019 już po zmianach, ale nie wyjechałem nawet z placu wracając z reklamacją do przeprowadzonej akcji - nie działał obrotomierz. Jeździłem autem z wypożyczalni, za które musiałem sam zapłacić (VW ma mi zwrócić $) do wtorku 14.05.2019, kiedy to, po mojej sugestii - odłączony został akumulator. Po podłączeniu aku - obrotomierz ożył. Auto odebrałem, pojechałem do biura. Po południu wracałem i bach! wypala się DPF. No spoko - jakiś czas już się nie wypalał, choć wydawało mi się, że nie aż tak dawno temu to było, żeby się wypalał znowu. No ale niech będzie.

Dziś - 17.05.2019, czyli ledwo 3 dni później (i jakieś 60km) - bach! znowu się wypala DPF. [EDIT] Dziś (niedziela) kolejne, trzecie już wypalanie filtra. A nawet 100 km jeszcze nie przejechałem od poprzedniego.

Oprócz powyższego - auto jest przymulone (jakby ręczny był zaciągnięty na jeden ząbek), ma zauważalnie wyższe obroty stojąc pod światłami, trochę szybciej się rozgrzewa, silnik (o dziwo) pracuje jakby równiej i ciszej, nie zauważyłem znaczącego wzrostu (ani spadku) spalania, ale od trzech ciągle stoję w korkach, więc auto mi pali 16L/100 km i nie mam porównania.

Zaczął wariować zawór EGR. Wcześniej dawał o sobie czasem znać, teraz wariuje bez przerwy. Niestety - auto ma przebieg 305 tys. km. więc nie jest objęte programem TBM :(

 

Podsumowując: gorąco nie polecam wykonywania tej akcji. W Polsce nie ma takiego obowiązku, a jedynie zalecenie więc macie pełne prawo napisać odmowę wykonania akcji.

 

A jakie są Wasze odczucia po wykonaniu tej akcji?

Edytowane przez Albercik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o UK, to VW proponował mi tą akcję chyba 3 razy. Miałem wtedy B6 1.6TDI. Osobiście nie skorzystałem, ponieważ auto miało zmieniony soft i nie chciałem go utracić. Przymusu dla tej akcji nie było.

Mój kolega pojechał na taką akcję golfem 6 z silnikiem 1.6TDI i co zaobserwował to:

- większe spalanie,

- częstsze wypalanie DPF,

- na plus to brak buczenia przy naprawdę niskich obrotach - 30mil/h i 4ty bieg. A występowało przed akcją serisową.

Dodatkowo zamontowali mu jakiś filtr, ot cała akcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, CzułyStefan napisał:

Dodatkowo zamontowali mu jakiś filtr

To chyba nie filtr tylko taka puszka dodatkowa a'la rezonator czy cuś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarna, plastikowa puszka, jakoś automatycznie skojarzyłem, że musi to być filtr. Ale jeśli to jest rezonator, to wyjaśniałoby ładniejszy dźwięk silnika przy niskich obrotach.

Wszystko to w teorii, bo w VW nic nie mówią. Dostajesz list do domu, kawę u dealera, a na koniec samochód i wpis do książki serwisiwej. Będziesz pan zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, CzułyStefan napisał:

Będziesz pan zadowolony.

No z tym to ani ja ani moja ś.p. B6 się nie zgodzimy :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy którym przywracalem softy z przed akcji 23R7 jednogłośnie twierdzili że dużo częściej wypala im się filtr DPF po owej akcji. 

Poza tym jedni nie widzieli innych różnic, a inni twierdzili że ich silniki pracują inaczej. W kilku przypadkach 1.6 zdarzały nie sytuację nierównej pracy silnika po akcji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd się biorą te bajki o gorszych osiągach, wyższym spalaniu czy gorszej pracy silnika,a nawet psuciu się silnika. Od około 2 miesięcy mam wgrane najnowsze oprogramowanie,bałem się że po tej operacji auto będzie jeździło dużo gorzej. Wg.mnie silnik nie pracuje inaczej, moim zdaniem mniej pali po mieście i na  trasie do prędkości około 140 km/h. Co do częstotliwości wypalania dpf nie wypowiem się bo jeszcze nie udało mi się go przyłapać na tym wypalaniu. Ogólnie po zmianie softu miałem go ponownie przywracać do chipa jaki miał ale doszedłem do wniosku, że nie ma sensu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności