Jump to content
QwerX

Jak wyjąć szyby z drzwi a potem wsadzić

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 2.8 V6 193KM (ALG) 4x4
    Rok prod: 2003

    Witam posiadam Passat b5fl 2003r kombi 2.8 v6 manual Posiadam mocno porysowane wszystkie szyby w drzwiach mocno porysowane więc postanowiłem wymienić uszczelki wraz z szybami wszystkie jest już kupione tylko teraz pytanie nie chcę nic uszkodzić więc jak wyjąć szyby z tych drzwi a potem wsadzić prosił bym o jakąś instrukcję bo nie mogę nic znaleźć na forum o tym jak i na całym internecie dodam że wszystkie szyby są w prądzie Przepraszam jeśli nie w tym dziale 

    Edited by QwerX

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000

    Musisz ściągnąć boczki drzwi i jak będziesz miał na widoku gołą blachę to podnosisz szyby tak aby na wysokości otworów technologicznych było widać szczęki podnośnika szyby, które ją trzymają. Wtedy przez otwór luzujesz śruby tych szczęk i wyciągasz szybę do góry.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.5 TDI V6 150KM (AKN)
    Rok prod: 2002

    Ściągasz boczki drzwi, prosta sprawa - na youtube jest dużo filmików.

    Otwierasz / zdejmujesz gumowe zatyczki, z przodu luzujesz 2 śruby i szyba do góry. Samą szybę przekręcasz lewo prawo i wyjdzie. Uszczelka zewnętrzna jest na wcisk - to cała listwa nie pamiętam jak z wewnętrzną. Zakładasz w odwrotnej kolejności.

    Tył troszeczkę inaczej - zdejmujesz boczek otwierasz jedną dużą gumową zatyczkę. Szybą zjeżdżasz prawie na sam dół aż zobaczysz biały kołek (będzie pod linką ale linkę odsuniesz) i teraz, pod szybę wkładasz szmatę ale tak aby usztywnić szybę, lub jakąś podpórkę. Bierzesz śrubokręt krzyżak i przykładasz do środka kołka. Ten kołek składa się z 2 części: zewnętrzna tuleja i środek. Dłonią lub czymś innym lekko uderzasz w trzonek. Środek kołka zacznie się przesuwać. On ma wyjść. Ale jak nie nie złapiesz na koniec, to musisz zdejmować blachę lub od razu zakup takie kołki - koszt 3 zł/szt., w salonie pewnie z piątaka :). później delikatnie wyjmiesz zewnętrzną część kołka (tuleję) i szyba do góry.

    Składasz inaczej. Kołek zakładasz na szybę, najpierw tuleję później środek, przy środku pomagasz sobie narzędziami - ja to zrobiłem szczypcami do rur :), i całą szybę od góry wciskasz w prowadnicę. Wystarczy również, że ułożysz na miejscu i później szybą dojedziesz do góry (podniesiesz do samej góry). Wtedy kołek wskoczy w zatrzask i zrobione.

    Jak zbijesz szybę to w sumie żadna strata, tylko musisz zdejmować blachę i wyjmować szkło. Z pierwszą będzie najtrudniej, później każda to 20-30 minut :).

    Powodzenia!

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.8 V6 193KM (ALG) 4x4
    Rok prod: 2003

    Dziękuję za szybką odpowiedz od razu jak będzie pogoda zabieram się do działania 😄

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000
    23 godziny temu, QwerX napisał:

    Witam posiadam Passat b5fl 2003r kombi 2.8 v6 manual Posiadam mocno porysowane wszystkie szyby w drzwiach mocno porysowane więc postanowiłem wymienić uszczelki wraz z szybami wszystkie jest już kupione tylko teraz pytanie nie chcę nic uszkodzić więc jak wyjąć szyby z tych drzwi a potem wsadzić prosił bym o jakąś instrukcję bo nie mogę nic znaleźć na forum o tym jak i na całym internecie dodam że wszystkie szyby są w prądzie Przepraszam jeśli nie w tym dziale 

    Uszczelki kupiłeś nowe zamienniki/oryginał czy używane?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.8 V6 193KM (ALG) 4x4
    Rok prod: 2003

    oryginał wszystkie jakie są w drzwiach bo chciałem jeszcze bardziej wygłuszyć auto by nie szumiało przy prędkościach 240+ tak głośno a uszczelek nikt żadnych nie zmieniał od nowości 

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000

    240+ Passatem :D  Amator ostrych wrażeń :P 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.8 V6 193KM (ALG) 4x4
    Rok prod: 2003

    Jak po drobnych modyfikacjach i po zdjęciu kagańca to fajnie idzie katalizatory stare wyrzucone kupione nowe sportowe odrobinę luźniejsze mapa zrobiona od podstaw układ wydechowy cały wyspawany na nowo ale cichy jak seria  wypluł 205 koni na gazie 212 na benzynie tylko nadal szukam przyczyny bo przy 250 jak by coś go muliło i dopiero z  górki się rozpędza do tych 270 i jakoś się kula dalej utrzymując tą prędkość plan jeszcze kompresor ale to na kolejny rok wydech już przystosowany tylko zdjąć blokady by był luźniejszy pod kompresor tak jest ustawiony pod wolnossący 

    Edited by QwerX

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2000

    Twórz własny temat i dokumentuj co tam ciekawego działasz w maszynie!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000
    Dnia 15.05.2019 o 20:51, QwerX napisał:

    oryginał wszystkie jakie są w drzwiach bo chciałem jeszcze bardziej wygłuszyć auto by nie szumiało przy prędkościach 240+ tak głośno a uszczelek nikt żadnych nie zmieniał od nowości 

     

    Dostępne jeszcze w ASO? :O Czy kupiłeś gdzieś indziej?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.8 V6 193KM (ALG) 4x4
    Rok prod: 2003

    Tu nie ma co robić własnego tematu po prostu chciałem zobaczyć ile da się wykrzesać z wolnossaka i przy okazji przygotować trochę pod kompresor robię to sobie czysto rekreacyjnie a nie pod publikę wszystko składam sam a części zamawiam no i mapę robili mi w Niemczech w berlinie pierw był śmiech że po co na co jak to zwykły passat i dodatkowo wolnossący ale się uparłem to zrobili te auto służy mi tylko i wyłącznie na trasy dla tego ciche na codzień upalam mitshubisi outlander 2 2010rok polift z 2.2 diesle 156km i 380niuta skrzynia sst dwu sprzęgłowa ale to tylko po Polsce bo na trasie dalej wkurw tylko mam na szum i hałas powietrza jak to bywa z aerodynamiką suva dla tego zakupiłem paska  :) może coś kiedyś dodam jak zbiorę na to siły ale to już w etapie jak zdobędę kompresor  w aso w Niemczech byłem przejazdem to i kupiłem w Polsce powiedzieli że nie ma możliwości na nowe  choć w Niemczech tak samo musieli sprowadzić nie wiem skąd ale dobrze się złożyło bo w stronę berlina jak jechałem byłem i zamówiłem i jak wracałem z Szwajcarii wstąpiłem i odebrałem  A tak z ciekawości robił ktoś jakieś mocniejsze uszczelki pod zawory ? bo już pod pokrywą z lewej strony zjadło mi z 3 uszczelki i minimalnie jest wyciek co mnie trochę frustruje jak silnik nie jest suchy 

    Edited by QwerX

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy