Jump to content
Breslauer

Falowanie/Drżenie nadwozia

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Jest to mój pierwszy post na tym forum. Auto, którego dotyczy mój post to B8, 1,6 diesel, 7 DSG. Przebiego 130 tys (sprawdzony, potwierdzony). Jestem właścicielem od miesiąca. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że kiedy stoję na światłach z wciśniętym hamulcem auto (nadwozie) wpada w dosyć mocne drgania. Całe nadwozie dostaje ''telepawek''. Nie jest tak za każdym razem, czasem dojeżdżam do świateł, wciskam hamulec i jest wszystko ok. Trzy skrzyżowania dalej znowu passat ma wibracje nadwozia. Przełaczając w czasie tego drgania na P - brak poprawy, puszczając hamulec - postój na AutoHold - brak poprawy. Silnik pracuje równo, obroty samego silnika nie falują. Żadnym nietypowych objawów przy gaszeniu/odpalaniu/przyspieszaniu. Skrzynia DSG też pracuje poprawnie, wszystkie biegi zrzuca właściwie, żadnych dziwnych dźwięków/stuków Jedynie co jakiś czas na postoju mocne drżenie nadwozia mimo, że wskazówka obrotomierza pokazuje stałe obroty.

Jeżeli ktoś spotkał się z czymś podobnym, lub ma jakieś podejrzenia to proszę o pomoc. Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy to nie jest problem z dwumasą ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!!

2.0 TDI 150 KM. Przebieg 22 kkm. Ostatnio pojawiły mi się wibracje nadwozia zwłaszcza przy prędkości 120-140. Kierownica nie drży. Drgania czuć na pedale gazu, wibruje zagłówek fotela pasażera  , osłony przeciwsłoneczne. Czuć pod stopami pasażera z przodu. Na zimówkach było ok, na letnich przez 2,5 mies też dobrze.  Wyważone ponownie koła- bez zmian. Zamiana przód tył- bez zmian. Sprawdzenie felg- proste.

Jutro umawiam się do ASO ale znając ten serwis to:

- ten typ tak ma

- nie widzą problemu

- jeździć , obserwować

Może miał ktoś taki przypadek i zna rozwiązanie.

Zastanawiałem się nad wyważeniem z testem drogowym - optymalizacją. Moje ASO nie ma testu drogowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj,

Ja również walczę z tym problemem. 3 dni po zmianie opon na letnie nie zauważyłem drgań. W poniedziałek podczas przyśpieszania poczułem drgania, pierwsza myśl sprzęgło... ale na biegu jałowym też czuć wibracje. Ponowne wyważanie opon, zauważyliśmy że jedna opona jest elipsa, z uwagi na średni stan opon, kupiłem nowe z myślą wyleczenia Passata z choroby. Niestety bez zmian. Dalej serwis ASO, "możemy otworzyć zlecenie na 10tyś zł i będziemy szukać, przy tym przebiegu i roczniku to może być wszystko". Idąc krok dalej wizyta na doważaniu kół (na samochodzie). Niedowaga po ok 10g - 15g. Przód tylko niedowaga, natomiast tył przenosił takie wibracje że aż podłoga drżała. Doważenie lekko pomogło ale nadal czuje wibracje.

Dochodzę do wniosku że to być może łożyska ? Tarcze i klocki przód i tył wymienione jesienią więc raczej wykluczyłbym krzywe tarcze z tyłu.

Problem nadal nierozwiązany. Ale spróbuj z tym doważaniem na samochodzie, koszt ok 120zł. Dodatkowo gdyby to był przód to telepałoby kierownicą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.  Jestem tu nowy, gdyż stałem się posiadaczem Paska B8 w manualu z silnikiem 1.4 TSI 150KM z listopada 2015r., przebieg 112000km. Problem polega na tym, iż w trybie ACT silnik wpada w duże wibracje, jest to dość mocno odczuwalne i niepokojące. Uczucie jest jakby silnik nie palił na jeden z cylindrów. Czy ktoś miał podobny problem? Czytałem na Angielskim forum Passata, że problem występuje w niektórych silnikach, pomoga aktualizacja softu. W ASO w Gdyni nikt o takiej aktualizacji nie słyszał... Mam poderzenia, co do filtra powietrza albo świec, ale według wydruków z ASO, świece wymienione przy 80 tys. km, a filtr przy 105 tys. km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry,

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem B8 2.0 TDI DSG, od chwili kupna w aucie miałem wyczuwalne lekkie wibracje karoserii i kierownicy, kupując auto byłem świadom że tuleje przednich wahaczy nie są idealne i przydało by się wymienić więc uważałem że to jest przyczyną wibracji. Trzy tygodnie temu wymieniłem tuleje i sworznie przy okazji, wibracje kierownicy zniknęły ale wibracje karoserii są nadal, czy ktoś miał taki problem w swoim B8 ? Geometria była ustawiana, całe zawieszenie było sprawdzane na dwóch SKP i wszystko jest ok, koła odpadają bo letnie opony są nowe ale że również nowe mogą być uszkodzone więc zmieniłem na zimowe koła i jest bez zmian, prawy przegub wewnętrzny miał minimalny luz więc został zmieniony ale nic to nie dało, tarcze przednie są nowe jak i również klocki. Najbardziej widać wibracje po fotelu pasażera, w czasie jazdy dość mocno się trzęsie, wibracje są najbardziej odczuwalne między 100 km/h a 140km/h, przy 160km/h już ich nie czuć. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam ten sam problem, wibracje całego auta przy 120-140, potem ustaje. Obstawiam koła, chociaż felgi proste, opony nowe. Najlepiej wyważyć na hunterze z testem drogowym, i powinno pomóc. Jak nie pomoże, pewnie opony będę reklamował.

Edited by lluk842

Share this post


Link to post
Share on other sites

przerabiałem taki efekt w skodzie octavi 2. mam złe wieści :D nie doszedłem do  tego co to było. generalnie opony nie maja nic do tego, sprawdzane na  dwóch rożnych kompletach opon jak i felg. wymieniłem poł os prawą, do tego zmieniłem amortyzatory z łożyskami i poduszkami- dalej nic nie pomogło. kolejnym etapem została piasta .... ale to da się sprawdzić czujnikiem zegarowym. nie zdarzyłem już tego sprawdzić ale może wam się przyda 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ostatnio jest jeszcze gorzej... a nikt nie może znaleźć przyczyny. Już nawet koła wyważałem na hunterze, piasty sprawdzone czujnikiem zegarowym. Może to problem skrzyni ? Bo już nie mam pomysłu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

o matko, to ja narzekam że ten sukinkot jest twardy i mało komfortowy, a tu takie ludzie mają problemy... Dziwne te przypadki bo ja na słabo wyważonych kołach i krzywej feldze nic nie czułem. Sprawdzić poduszki silnika/skrzyni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, zmiana kół pomogła, jak ręką odjął. Więc oponki lecą do reklamacji. Zauważyłem też, że jeden pierścień centrujący był luźny, plus felgi były przykręcone złymi śrubami. Mam nadzieje ze to nie miało wpływu. W każdym razie zobaczmy co producent stwierdzi :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka ciekawostka, wymieniłem prawy przegub dokładnie 2000 km temu i od 500 km zaczęło być gorzej z wibracjami przy przyśpieszaniu. Jak się okazało nowy przegub SKF dostał takich luzów że dawał wibracje. Więc teraz dwa nowe przeguby z ASO. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po paru miesiącach, doszedłem do tego, że wina leży w jednym kole, na którym jest bicie osiowe. Zrobiłem nawet wyważenie z testem drogowym, teraz przynajmniej da sie po autostradach śmigać, chociaż powiem nie jest idealnie. Ogólnie temat na razie odpuszczam, zobaczymy jak będzie na zimówkach :).

 

Ostatecznie udało się rozwiązać problem. Bicie wynikało z luzów na feldze. Zmiana felg pomogła, teraz jest idealnie :).

Edited by lluk842

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy