Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie potrzebuje schemat sterownika EBP 3aa do Passata b7. A dokładnie połączenie między przyciskiem ręcznego a sterownikiem. Z góry dzięki i Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B7_hamulec_guzik.jpg

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomek Dzięki za schemat, a orientujesz się w temacie czy po wymianie EPB na 3aa i dołożeniu dwóch przewodów na piny 1 i 2 panelu przycisków drugi kierunek przycisku ręcznego ruszy?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak działa w B7 więc i u ciebie powinno.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.05.2019 o 18:40, Matiz4 napisał:

@nTomek Dzięki za schemat, a orientujesz się w temacie czy po wymianie EPB na 3aa i dołożeniu dwóch przewodów na piny 1 i 2 panelu przycisków drugi kierunek przycisku ręcznego ruszy?? 

Tylko należy zaznaczyć, że piszemy o panelu środkowym z B7, jak również o przycisku z niego pochodzącym. Żeby ktoś wchodząc w ten temat nie pomyślał o przycisku z B6, bo w nim to raczej nie zadziała ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 Dokładnie przycisk od ręcznego z B7 koło lewarka zmiany biegów zamontowany w b6 wraz z tunelem środkowym i reszta bajerów z B7 :)

A dzisiaj może mnie odwiedzi sterownik EPB 3AA i zobaczymy jaki efekt, przewody już pociagniete według schematu i napewno na EPB 3C8 nie działa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 3C8 są dodatkowe, specjalnie dorabiane, moduły. Da się to niby zrobić żeby działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomek @radekrp90 przyszedł mi dzisiaj sterownik EPB 3AA i wnioski.

Jak EPB miałem zakodowane 0021057 to wyświetlał mi się błąd przycisku od ręcznego a z ABS była komunikacja OK, (kodowanie ABS 0002323).Gdy zmieniłem kodowanie EPB na 0022057 błąd przycisku znikł i przycisk działał w dwie strony tak jak powinien w górę zaciągnął i dół ręczny puszaczał, ale pojawił się błąd w ABS związany z niezrozumiały sygnałem, pewnie ze sterownika EPB bo auto hold z zegarów znikł i abs nie rozumiał sygnałów z EPB i tak wnioskuje że stąd ten błąd. 

Pewnie receptą na to wszystko była by wymiana sterownika ABS na 3aa i wtedy problemy by znikły. 

Ale najbardziej ciekawi mnie to kodowanie że jak było 0021057 to był błąd przycisku a gdy 0022057 to błędu brak i ręczny działał. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najwidoczniej, choć to tylko moje przypuszczenie bo tego nie sprawdzałem, pierwsze kodowanie to jakiś tryb "Legacy" dzięki któremu działają stare przyciski. Sterownik testuje chyba również położenie spoczynkowe przełącznika, więc być może odłączenie pinu z jednego z położeń i zakodowanie do czasu wymiany pompy na 3AA po staremu rozwiąże problem, a jednocześnie będziesz miał działający przycisk w 50% ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na takich bebechach przycisk działa w dwie strony:

ABS — 3C0 614 109 AF
GW — 7N0 907 530 BL
EPB — 3AA 907 801E
Czujnik — 3C0721388C

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie @Matiz4 zostaje Ci raz jeszcze sprawdzenie wiązki. Może coś masz skopane i z pierwszym kodowaniem by działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, radekrp90 napisał:

W takim razie @Matiz4 zostaje Ci raz jeszcze sprawdzenie wiązki. Może coś masz skopane i z pierwszym kodowaniem by działało.

Sprawdzałem dwa razy i wszystko jest ok, na 3C8 przycisk w jedną stronę działa bez zarzutu, a tu tylko dołożyłem dwa przewody z pinów 1 i 2 panelu przycisków na 10 i 9 EPB. Możliwe że w zależności od kodowania musi być inny przycisk, bądź inne piny w EPB. Bo jak zmieniłem kodowanie to przycisk działał aż miło ?

55 minut temu, Wolfe napisał:

Na takich bebechach przycisk działa w dwie strony:

ABS — 3C0 614 109 AF
GW — 7N0 907 530 BL
EPB — 3AA 907 801E
Czujnik — 3C0721388C

Chyba że u mnie wina gateway  bo sterownik ABS mam właśnie 109 AF ?

Jak zmieniałem kodowanie po wszystkich adaptacjach to w pewnym momencie na uruchomionym silniku po zmianie kodowania z 0021057 na 0022057 błąd z ABS znikł i wszystko śmiagało aż miło, przycisk w dwie strony i autohold ale tylko z przycisku, właśnie na fisie nie było możliwości załączenia na stałe autohold. Ale gdy zgasilem auto i odpaliłem to znów błąd na ABS : niezrozumiały sygnał. 

@radekrp90  0021057 to 21 jest Passat limuzyna/wagon czy coś takiego i wtedy sypie błędem o przycisku a gdy jest 22 to było w chmurce podpowiedzi Passat coupe czy coś takiego i wtedy błąd w ABS. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Wolfe napisał:

Na takich bebechach przycisk działa w dwie strony:

ABS — 3C0 614 109 AF
GW — 7N0 907 530 BL
EPB — 3AA 907 801E
Czujnik — 3C0721388C

A powiedz mi jakie masz kodowanie ABS i EPB. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie nie mam możliwości sprawdzenia tego, poszukam na kompie dzisiaj może mam jakie stare AutoScany

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wolfe A powiedz mi jeszcze masz może autohold na fis żeby załączyć na stałe??? 

Jeszcze mi jedno przyszło do głowy bo sterownik EPB kupiłem 3AA907801G z 2011 SW 0009 HW H19 może jest zbyt nowy i nie działa ?

Edytowane przez Matiz4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EPB ma kodowanie 0022057.

Tak działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Wolfe napisał:

EPB ma kodowanie 0022057.

Tak działa

Czyli albo gateway, albo za nowy EPB innej opcji nie widzę ?

A pytanie resztę gratów masz z B6 czy b7?? I jak z autohold z zegarow?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ABS jest 3C0, komfort 3AA, AH na liczniku jest. BCM póki co brak.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

a posiadacie może jakieś gotowe kodowania do pompy ABS 3AA614109AB?czy przy zmianie pompy mając kodowanie musze robic nastawy podstawowe,a jeśli tak to pierwszy ręczny a pózniej pompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności