Matiz4 Zgłoś #1 Napisano 12 Maja 2019 Panowie potrzebuje schemat sterownika EBP 3aa do Passata b7. A dokładnie połączenie między przyciskiem ręcznego a sterownikiem. Z góry dzięki i Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #2 Napisano 12 Maja 2019 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #3 Napisano 12 Maja 2019 @nTomek Dzięki za schemat, a orientujesz się w temacie czy po wymianie EPB na 3aa i dołożeniu dwóch przewodów na piny 1 i 2 panelu przycisków drugi kierunek przycisku ręcznego ruszy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #4 Napisano 12 Maja 2019 Tak działa w B7 więc i u ciebie powinno. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #5 Napisano 14 Maja 2019 Dnia 12.05.2019 o 18:40, Matiz4 napisał: @nTomek Dzięki za schemat, a orientujesz się w temacie czy po wymianie EPB na 3aa i dołożeniu dwóch przewodów na piny 1 i 2 panelu przycisków drugi kierunek przycisku ręcznego ruszy?? Tylko należy zaznaczyć, że piszemy o panelu środkowym z B7, jak również o przycisku z niego pochodzącym. Żeby ktoś wchodząc w ten temat nie pomyślał o przycisku z B6, bo w nim to raczej nie zadziała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #6 Napisano 14 Maja 2019 @radekrp90 Dokładnie przycisk od ręcznego z B7 koło lewarka zmiany biegów zamontowany w b6 wraz z tunelem środkowym i reszta bajerów z B7 A dzisiaj może mnie odwiedzi sterownik EPB 3AA i zobaczymy jaki efekt, przewody już pociagniete według schematu i napewno na EPB 3C8 nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #7 Napisano 14 Maja 2019 Do 3C8 są dodatkowe, specjalnie dorabiane, moduły. Da się to niby zrobić żeby działało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #8 Napisano 14 Maja 2019 @nTomek @radekrp90 przyszedł mi dzisiaj sterownik EPB 3AA i wnioski. Jak EPB miałem zakodowane 0021057 to wyświetlał mi się błąd przycisku od ręcznego a z ABS była komunikacja OK, (kodowanie ABS 0002323).Gdy zmieniłem kodowanie EPB na 0022057 błąd przycisku znikł i przycisk działał w dwie strony tak jak powinien w górę zaciągnął i dół ręczny puszaczał, ale pojawił się błąd w ABS związany z niezrozumiały sygnałem, pewnie ze sterownika EPB bo auto hold z zegarów znikł i abs nie rozumiał sygnałów z EPB i tak wnioskuje że stąd ten błąd. Pewnie receptą na to wszystko była by wymiana sterownika ABS na 3aa i wtedy problemy by znikły. Ale najbardziej ciekawi mnie to kodowanie że jak było 0021057 to był błąd przycisku a gdy 0022057 to błędu brak i ręczny działał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #9 Napisano 14 Maja 2019 Najwidoczniej, choć to tylko moje przypuszczenie bo tego nie sprawdzałem, pierwsze kodowanie to jakiś tryb "Legacy" dzięki któremu działają stare przyciski. Sterownik testuje chyba również położenie spoczynkowe przełącznika, więc być może odłączenie pinu z jednego z położeń i zakodowanie do czasu wymiany pompy na 3AA po staremu rozwiąże problem, a jednocześnie będziesz miał działający przycisk w 50% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #10 Napisano 14 Maja 2019 Na takich bebechach przycisk działa w dwie strony: ABS — 3C0 614 109 AF GW — 7N0 907 530 BL EPB — 3AA 907 801E Czujnik — 3C0721388C 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #11 Napisano 14 Maja 2019 W takim razie @Matiz4 zostaje Ci raz jeszcze sprawdzenie wiązki. Może coś masz skopane i z pierwszym kodowaniem by działało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #12 Napisano 14 Maja 2019 10 minut temu, radekrp90 napisał: W takim razie @Matiz4 zostaje Ci raz jeszcze sprawdzenie wiązki. Może coś masz skopane i z pierwszym kodowaniem by działało. Sprawdzałem dwa razy i wszystko jest ok, na 3C8 przycisk w jedną stronę działa bez zarzutu, a tu tylko dołożyłem dwa przewody z pinów 1 i 2 panelu przycisków na 10 i 9 EPB. Możliwe że w zależności od kodowania musi być inny przycisk, bądź inne piny w EPB. Bo jak zmieniłem kodowanie to przycisk działał aż miło ? 55 minut temu, Wolfe napisał: Na takich bebechach przycisk działa w dwie strony: ABS — 3C0 614 109 AF GW — 7N0 907 530 BL EPB — 3AA 907 801E Czujnik — 3C0721388C Chyba że u mnie wina gateway bo sterownik ABS mam właśnie 109 AF ? Jak zmieniałem kodowanie po wszystkich adaptacjach to w pewnym momencie na uruchomionym silniku po zmianie kodowania z 0021057 na 0022057 błąd z ABS znikł i wszystko śmiagało aż miło, przycisk w dwie strony i autohold ale tylko z przycisku, właśnie na fisie nie było możliwości załączenia na stałe autohold. Ale gdy zgasilem auto i odpaliłem to znów błąd na ABS : niezrozumiały sygnał. @radekrp90 0021057 to 21 jest Passat limuzyna/wagon czy coś takiego i wtedy sypie błędem o przycisku a gdy jest 22 to było w chmurce podpowiedzi Passat coupe czy coś takiego i wtedy błąd w ABS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #13 Napisano 15 Maja 2019 11 godzin temu, Wolfe napisał: Na takich bebechach przycisk działa w dwie strony: ABS — 3C0 614 109 AF GW — 7N0 907 530 BL EPB — 3AA 907 801E Czujnik — 3C0721388C A powiedz mi jakie masz kodowanie ABS i EPB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #14 Napisano 15 Maja 2019 W tym momencie nie mam możliwości sprawdzenia tego, poszukam na kompie dzisiaj może mam jakie stare AutoScany 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #15 Napisano 15 Maja 2019 (edytowane) @Wolfe A powiedz mi jeszcze masz może autohold na fis żeby załączyć na stałe??? Jeszcze mi jedno przyszło do głowy bo sterownik EPB kupiłem 3AA907801G z 2011 SW 0009 HW H19 może jest zbyt nowy i nie działa ? Edytowane 15 Maja 2019 przez Matiz4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #16 Napisano 15 Maja 2019 EPB ma kodowanie 0022057. Tak działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #17 Napisano 15 Maja 2019 1 godzinę temu, Wolfe napisał: EPB ma kodowanie 0022057. Tak działa Czyli albo gateway, albo za nowy EPB innej opcji nie widzę ? A pytanie resztę gratów masz z B6 czy b7?? I jak z autohold z zegarow?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #18 Napisano 15 Maja 2019 ABS jest 3C0, komfort 3AA, AH na liczniku jest. BCM póki co brak. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alexsat Zgłoś #19 Napisano 24 Czerwca 2019 Koledzy, a posiadacie może jakieś gotowe kodowania do pompy ABS 3AA614109AB?czy przy zmianie pompy mając kodowanie musze robic nastawy podstawowe,a jeśli tak to pierwszy ręczny a pózniej pompa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach