Skocz do zawartości
VWPassat1991

Passat B6 - Huczenie/Tarcie słyszalne i wyczuwalne pod podłogą...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moim Passatem B6, dokładna wersja 1.9 TDI 105 KM BLS 2008 rok BlueMotion Kombi. Od 3 miesięcy meczę się z pewną dolegliwością auta... Mianowicie coś mi huczy/trze/buczy - ciężko to określić... od strony podwozia z przodu samochodu... Ten dzwięk jest w różnych natężeniach i czuć go pod stopami zarówno po stronie kierowcy jak i pasażera, czasem ciszej, czasem głośniej i przy różnych prędkościach czasem zaczyna się od od 20-30 km/h a czasem go słychać przy 50-60-80 km/h. Przy prędkościach powyżej 110 km dźwięk praktycznie niknie i go nie ma. Problem zaczął się od dnia w którym przy mocnym śniegu przekręciło mnie na rondzie i uderzyłem lewym przednim kołem w krawężnik i odbiłem się i wylądowałem na drugim krawężniku. Od tego czasu auto sprawdzało 4 mechaników... Podejrzenie pierwsze to były Łożyska kół ale to nie jest taki dzwięk i nie jest to równoznaczne z tym że im szybciej się jedzie tym dzwięk się potęguje. Po diagnozie mechaników łożyska są ok...

 

Co miałem wymienione od tego czasu?...

 

1: Nowe Opony bo był wyząbkowany bieżnik więc trop padł na opone/opony. Nowe Micheliny za 1500 zł i problem jest nadal... 

2: Wymienione Tueje wahaczy przód/tył...

3: Olej w skrzyni biegów wymieniony ( było podejrzenie o mechanizm różnicowy... )

4: Łączniki stabilizatora przód i tył wymienione oraz Gumy stabilizatora... 

 

Następnie gdy nic nie przynosiło efektów pojawił się problem amortyzatorów które wyzioneły ducha więc wymieniłem:

1: Amory przód, sprężyny i poduszki amortyzatora - całość na przodzie.

2: Nowe przeguby wewnętrzne jak i zewnętrzne z lewej i prawej strony.

 

I o dziwo po tym zabiegu dzwięk praktycznie zanikł całkowicie, niestety po 2 dniach dzwięk powrócił i jest jak było od 3 miesięcy... Ręce mi opadaja a w internecie nie znalazłem nic podobnego do mojego przypadku... Czy ktoś może coś podpowiedzieć? doradzić? Teraz Mechanicy mówią a może poduszki silnika że mogą być wyrąbane i metal reznuje o metal podczas jazdy natomiast inni mówią a może jednak wymienić łożyska kół itp itp wszystko może, może, ja wydaje pieniądze a problem mam nadal... Proszę o pomoc. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy wszystko pracuje w osi swojego obrotu . Może problem z zaciskiem hamulca , była regeneracja? Może tłoczek  nie odbija do końca i tarcza trze o klocki . Nie ma bicia na tarczy ?

Edytowane przez Vikmar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak walnąłem prawym kołem w szynę tramwajową (TIR mi wyskoczył na czerwonym) to było podobnie, tylko do tego były lekko wyczuwalne wibracje (głównie na podłodze). Czym szybciej jechałem tym mniej. Efekt? Skrzywiona półoś (ta długa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności