Skocz do zawartości
Michal_90

benzyna 1.8 T AWT bez LPG, od 4000 obr zaczyna szarpać

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. 

Przeglądałem forum i próbowałem znaleźć zbliżony chociaż odrobinę temat z problemem z jakim się borykam w moim aucie i niestety albo nie potrafię porządnie przeglądnąć forum albo mój problem jest specyficzny, a mianowicie od samego początku odkąd posiadam mojego Passata miałem problem ze zbyt ubogą mieszanką, wyskakującym CHECK ENGINE. W końcu poprzez wiele konsultacji wsadziłem używaną ale oryginalną BOSCH'a przepływkę i nagle wszystkie błędy zgasły ale.... Po dłuższym czasie, a tylko na marginesie dodam, że jestem kierowcą i użytkuję samochód sporadycznie w skali miesiąca problemy zaczęły się na nowo.. Samochód zaczął gasnąć w różnych dziwnych momentach i popełniłem chyba największy z możliwych błędów jak gasł nie chciał odpalić ( uszkodzony czujnik położenia wału ), a ja próbowałem go odpalić na biegu poprzez kręcenie rozrusznikiem żeby odrobinę chociaż wał się przekręcił i zrobiłem tak dwa może trzy razy i po każdym takim odpaleniu przy próbie normalnego i delikatnego ruszenia było duże zadławienie i szarpnięcie silnikiem i potem już pracował normalnie. Udałem się do serwisu BOSCH'a wymieniłem wyżej wymieniony czujnik i problem gaśnięcia zniknął, a pojawił się zupełnie nowy dotąd nigdy nie spotykany problem w moim aucie: podczas przyspieszania na każdym biegu OD 4 tysięcy obrotów samochód zaczyna szarpać. Wróciłem do tego warsztatu z reklamacją, bo przed wymianą czujnika tego nie było i mistrz zmiany po przeglądnięciu komputerem wszystkiego powiedział mi tylko, że według niego problem tkwi w zmiennych fazach rozrządu i tylko tyle. Czy jest ktoś kto mógł by mi podpowiedzieć jak dokładniej poszukać rozwiązania mojego problemu na forum albo czy może ktoś wie co się dzieje z tym silnikiem z góry dziękuję za zainteresowanie i każdą wskazówkę bądź sugestię. Pozdrawiam. 

Edytowane przez Michal_90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykonaj logi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Grucha... napisał:

Wykonaj logi...

A mógłbyś podpowiedzieć jakie grupy dynamiczne i czy statyczne logi też przy okazji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Grucha... napisał:

Wykonaj logi...

Ok. Mam znalazłem co trzeba logować w benzynach. Zrobię logi pod koniec tygodnia i wrzucę. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.05.2019 o 21:07, Grucha... napisał:

Wykonaj logi...

WItam. Jak napisałeś wykonałem logi STATYCZNE oraz Dynamiczne nie wiem tylko czy poprawnie wrzuciłem je na forum także zerknij proszę swoim fachowym okiem. 

Wszystkie linki ze strony vaglogi.pl

Statyczny:
Grupy 022, 023: http://vaglogi.pl/log-022_023_86k6u1e.html
Grupy 099, 100: http://vaglogi.pl/log-099_100_LYcTH8U.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_m2f0859.html
Grupy 001, 002: http://vaglogi.pl/log-001_002_5jIWcb6.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_56o77aL.html
Grupy 003, 004: http://vaglogi.pl/log-003_004_s12UH.html
Grupy 005, 006: http://vaglogi.pl/log-005_006_SKN2d1.html
Grupy 099, 100: http://vaglogi.pl/log-099_100_wN54El4.html
Grupy 001, 002: http://vaglogi.pl/log-001_002_72I3sG2.html
Grupy 005, 006: http://vaglogi.pl/log-005_006_2I3740.html
Grupy 003, 004: http://vaglogi.pl/log-003_004_AlAu7j.html
Grupy 022, 023: http://vaglogi.pl/log-022_023_bUP89e2.html
Dynamiczny:
Grupy 022, 023: http://vaglogi.pl/log-022_023_86k6u1e.html
Grupy 099, 100: http://vaglogi.pl/log-099_100_LYcTH8U.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_m2f0859.html
Grupy 001, 002: http://vaglogi.pl/log-001_002_5jIWcb6.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_56o77aL.html
Grupy 003, 004: http://vaglogi.pl/log-003_004_s12UH.html
Grupy 005, 006: http://vaglogi.pl/log-005_006_SKN2d1.html
Grupy 099, 100: http://vaglogi.pl/log-099_100_wN54El4.html
Grupy 001, 002: http://vaglogi.pl/log-001_002_72I3sG2.html
Grupy 005, 006: http://vaglogi.pl/log-005_006_2I3740.html
Grupy 003, 004: http://vaglogi.pl/log-003_004_AlAu7j.html
Grupy 022, 023: http://vaglogi.pl/log-022_023_bUP89e2.html

Edytowane przez Michal_90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może spróbuję się przypomnieć czy miałby ktoś chwilę zerknąć na te logi i spróbować podsunąć jaki jest tutaj problem ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cewki albo świece padają, ładowanie aku też słabe coś 13,4v , pokaż jeszcze błędy na silniku

 

 

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, janekg16 napisał:

cewki albo świece padają, ładowanie aku też słabe coś 13,4v , pokaż jeszcze błędy na silniku

 

 

Witam. Za każdym razem jak zacznie szarpać wyskakują: 

16705 i 16395

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

16705 - błąd czujnika prędkości G28

Co może powodować ten błąd:

Silnik się wyłącza w dowolnym momencie

Silnik w ogóle się nie uruchamia

Prędkościomierz nie działa

Przyczyna to luźny bądź uszkodzony czujnik

 

16395 - błąd wyprzedzenia wałka ssącego(zadany punkt nie osiągnięty)

Co może powodować ten błąd:

Szarpanie i utrata mocy

Przyczyny:

-Czujnik wałka uszkodzony N205 (jest on wbudowany w napinacz łańcucha rozrządu)

-Uszkodzony przekaźnik pompy paliwa

- źle ustawiony rozrząd (łańcuch bądź pasek)

 

czyli w pierwszej kolejności jest do sprawdzenia rozrząd a szczególnie napięcie i prawidłowe ułożenie łąńcucha

 

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, janekg16 napisał:

16705 - błąd czujnika prędkości G28

Co może powodować ten błąd:

Silnik się wyłącza w dowolnym momencie

Silnik w ogóle się nie uruchamia

Prędkościomierz nie działa

Przyczyna to luźny bądź uszkodzony czujnik

 

16395 - błąd wyprzedzenia wałka ssącego(zadany punkt nie osiągnięty)

Co może powodować ten błąd:

Szarpanie i utrata mocy

Przyczyny:

-Czujnik wałka uszkodzony N205 (jest on wbudowany w napinacz łańcucha rozrządu)

-Uszkodzony przekaźnik pompy paliwa

- źle ustawiony rozrząd (łańcuch bądź pasek)

 

czyli w pierwszej kolejności jest do sprawdzenia rozrząd a szczególnie napięcie i prawidłowe ułożenie łąńcucha

 

Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie bardzo dużo mi ta informacja pomogła. Jak tylko wrócę do domu od razu zabieram się pracę na przyszły weekend wracam z pracy od razu zdam relację z przeglądu oraz wstawię nowe logi. Jeszcze raz Ci dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności