Skocz do zawartości
Lukiluki

diesel Nieszczelność układu dolotowego Passat B7 2.0 Tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Tytułem wstępu. Dość intensywnie szukałem podobnego tematu na forum jednak nie doszukałem się podobnego tematu.

Dorzeczy.

Mam w swoim passku pewnego rodzaju problem, który od dość dawna nie daje mi spokoju. 

Objawy:

- Na neutralnym biegu obroty cały czas są powyżej 900/s

- w czasie jazdy przy wrzuceniu na luz obroty spadają na poziom między 1000/900 po zatrzymaniu spadają do 900 delikatnie trochę powyżej;

- na zimnym silniku cały czas powyżej 1000 do osiągnięcia temperatury 90 Stopni; 

- silnik na wolnych obrotach pracuje dość równo, no może delikatnie, ale naprawdę delikatnie drży osłona silnika

- w czasie jazdy wyczuwalny jest spadek mocy i powyżej drugiego biegu słychać dziwne bulgotanie silnika przy dodawaniu gazu na obrotach koło 2 tyś - to jest główna moja bolączka!!! 

 

Co udało mi się sprawdzić na obecną chwilę:

- VCDS nie pokazuje żadnych błędów;

- robiłem pomiar wtrysków statecznie i według informacji jakie wyczytałem na forum wszystkie sumowane wartości powinny dać wynik zero, i tak też jest u mnie;

- na korku oleju nie widać żadnego białego osadu;

- zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego -  raczej trzyma ilość, choć po wymianie rozrządu jakieś 7tyś km temu,  musiałem go dolewać kilkukrotnie (podobno normalne);

-  przy wtryskach nie widać wycieków;

- na silniku również nie widać jakiś wycieków, osmoleń, przepaleń itp. oczywiście na tyle na ile mogłem to obejrzeć;

 

Wczoraj ktoś mi podpowiedział że może być to nieszczelności układu dolotowego. 

Chciałbym wykonać jakiś test szczelności, aby również wykluczyć lub ewentualnie potwierdzić miejsce nieszczelności.

 

Być może ktoś z was zna miejsce gdzie najczęściej może występować tego typu usterka? Od czego zacząć sprawdzać? 

Widziałem kilka filmów z przeprowadzanych testów, jednak niestety żaden nie był robiony na pasacie i nie wiem, gdzie podłączyć najlepiej ewentualnie kompresor, bo układ zamkną z tego co widziałem przed filtrem powietrza. Być może wcale nie ma potrzeby kompresora do tego celu używania, a wystarczy jakaś prostsza metoda?

A może cała przyczyna leży w gdzie indziej. 

 

Dodam dane samochodu:

Passat Variant 2.0 tdi 140 km rok 2012

Przebieg 138000 

Z ostatnich napraw: wymiana rozrządu z pompą wody , paskami - czerwiec 2018, wymiana  oleju, wymiana filtra paliwa, filtra oleju, powietrza. 

Auto mam od roku i tego typu objawy zauważyłem po wymianie rozrządu i wykonaniu zaraz bezpośrednio po nim trasy około 1000km.  

 

Dzięki z góry wszystkim za ewentualne wskazówki.   

Edytowane przez Lukiluki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności