Skocz do zawartości
misiek2123

Usterka AdBlue (DEF)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Walczę z usterką AdBlue, po podłączeniu VCDS czy ODIS brak błędów, na desce rozdzielczej świeci się żółty trójkąt i wyskakuje komunikat o usterce AdBlue oraz że nie będzie można uruchomić silnika po przejechaniu 1000 km, dodam że płyn został dolany do pełna, został też odłączony akumulator, z tego co mi udało się wyczytać to Superb3 ma taki sam problem i podobno pomaga zrobienie nowych nastawów lub "reset" adblue jeżeli cokolwiek to znaczy. Czy jest to do wykonania na VCDS lub ODIS jeżeli tak to może ktoś pokierować gdzie tego szukać?

PS. Dzisiaj jeszcze będę próbował sposobu kolegi z forum jopstons który miał taki sam problem.

błąd.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem. Podzwoniłem do ASO i dowiedziałem się jak wykonać reset systemu adblue - metoda, którą nawet jeśli bym oddał auto na serwis to i tak sami by stosowali. Zostawię szczegółową instrukcję dla innych którzy mogą mieć ten problem:

1. Musimy zwrócić uwagę, że nie jesteśmy w trakcie wypalania DPF. Jeśli zdarzy się że tak, czekamy aż się wypali i dopiero przechodzimy do kroku 2.

2. Wybieramy w miarę prostą i płaską trasę.

3. Silnik ma być już zagrzany. Jedziemy 40km/h. Przełączamy skrzynię DSG na manualny wybór biegów (+-), bo to na manualu wykonujemy cały proces. 

4. Ze względów bezpieczeństwa zważamy, żeby nikt za nami nie jechał.

5. Jadąc 40 km/h ustawiamy bieg 3. Nabieramy prędkości do np. 100 km/h i jedziemy ze stałą(!ważne!) prędkością przez 1 kilometr, po czym wciskamy szybko/mocniej (ale nie stawiamy samochodu dęba) hamulec, zmniejszając znacząco prędkość (nie musimy hamować do 0). 

Jak za pierwszym razem nie pomogło, to wydłużamy odcinek na którym samochód jedzie na wysokich obrotach (bo to wysokie obroty tu chodzi) i powtarzamy proces hamowania. 

I tak do skutku. 

Stosowałem, pomaga. Powodzenia :)

Edytowane przez putiek
Doprecyzowanie
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości lejecie adblue z butli czy dystrybutora dla tirów?

kolega lał z butli i już 3 razy to samo, ja leje z dystrybutora i nigdy problemu. To chyba coś z zapowietrzaniem układu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kupuje adblue  org z ASO   , nie ma duzej roznicy w cenie , ale wiem ze nei bedzie problemu , raz mi sie zapalil  DPF  , to kazali  jechac na trzecim biegu  i na 3000 obrotow i tak jechac przez 30 min , az sie wypali . 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy zadziałała komuś procedura opisana przez "putiek"? Ja próbowałem i bez zmian (błąd systemu adblue jak był tak jest).

 

Na innych forach znalazłem jeszcze  takie "sposoby":

1. VCDS->Engine->Basic Settings->Check of SCR efficiency po 20 minutach kończy się komunikatem "Aborted-Safety reasons | Cancel" . I niby pomogło
 

2. Ja też to robiłem VCDS. 
Robisz to wszystko na postoju i na włączonym silniku, oczywiście przed tą procedurą wykasuj wszystkie błędy w eku. 
Jak to już ogarniesz 
Wchodzisz w sterownik 09 silnik, później wybierasz nastawy podstawowe. Następnie szukamy takiej komendy jak SPRAWDZENIE SPRAWNOŚCI SCR. Wybierasz tą opcję a na stępnie potwierdzasz przyciskiem IDŹ, po chwil program każe ci Wcisnąć i trzymać pedał hamulca A na stępnie pedał przyśpieszenia. Auto samo wejdzie na wyższe obroty i tak trzymać aż do zakończenia całego cyklu sprawdzenia układu Adblue. 
Trwa to około 8min. 
Jeżeli jest wszystko wpożądku, po całej procedurze kontrolka Awarii i odliczanie układu Adblue gaśnie. 

 

3. Wypalenie filtra dpf (najpierw jazda, później już na postoju silnik zwiększył obroty, wentylatory zaczęły pracować i charakterystyczny zapach - trzymałem go na biegu jałowym 2,5k obr aż skończył) . 
Następnie zgodnie z procedurą opisaną na niemieckich forach dalsza jazda autostradowa - Obroty silnika w przedziale 1500, 2100obr. , skrzynia ustawiona w ręczny tryb na najwyższym biegu, po czym jedziemy na tempomacie jednostajną prędkością przez 5-6 sekund, następnie gwałtownie wciskamy gaz na 5-6 sekund i gwałtownie zdejmujemy mogę z gazu. 
Tak zrobiłem kilka razy - błąd nadal widniał, auto zgaszone na ok 1h i po ponownym rozruchu było już ok. Błędów brak  

 

Próbowałem oba opisy dot. 'jazdy", ale nic nie dały. Mam OBD11, po wejściu w sterownik silnika (01) -> podstawowe parametry -> są trzy opcje zawierajace "SCR" :

- SCR sprawdzenie całego systemu

- SCR sprawdzenie dawki dozowania

- Cofanie blokady SCR

Próbowałem sprawdzenie całego systemu, ale nic to nie daje. Słaba jest komunikacja oprogramowania OBD11 do użytkownika. Na filmach z użyciem VCDS aplikacja informuje, że należy wcisnąć pedał hamulca i pedał przyśpieszenia w odpowiednich momentach. W OBD11 nic nie każe, ale też nic sie nie dzieje - nie wiadomo czy aplikacja coś robi czy nie.

 

Może macie pomysł jak usunąć komunikat o błędzie za pomocą OBD11. 

Ewentualnie podpowiecie, które parametry obserwować na wykresach/odczyt danych rzeczywistych,, żeby sprawdzić czy czujniki i elementy wykonawcze wchodzące w skład systemu SCR pracują poprawnie?

Czujnik Nox czasem pokazuje wartość MAX na wykresie po czym wraca do wartości wahających się między 30-200/300 ppm (max = ponad 70tysięcy ppm). Czy to oznacza że któryś czujnik Nox nie działa poprawnie? Ile jest tych czujników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobny problem.

Zacznę od tego, że po zatankowaniu AdBlue z dystrybutora do pełna wchodzi jakieś 10-11 litrów. Generalnie lejemy do momentu aż odbije (wyłaczy) nam pistplet. Po zatankowaniu włączamy zapłon i czekamy minimum 30 sekund, dopiero potem uruchamiamy silnik.

W tym czasie komputer aktualizuje poprzez czujniki stan napełnienia płynu AdBlue.

Jak komuś po zatankowaniu błąd nie zniknął to znaczy, że za szybko włączył zapłon lub po prostu za dużo (przelał) wlał płynu i czujniki z komputerem zgłupiały. Procedura naprawy ASO i z niemieckiego forum podpowiada aby zrobić to tak, jak ja sam zrobiłem i błąd u mnie zniknął.

Od tamtej pory tankowalełem kilka razy i ani razu problemów nie miałem. Po prostu nauczyłem się, że tankuje do pierwszego odbicia pistoletu i po włączeniu zapłonu czekam dobre 30 sekund i dopiero uruchamiam silnik.

 

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie znowu jazda z Adblue - błąd p204f00 ,  w OBD11 skasowany i nie powraca lecz na desce cały czas aktywny. Mam kolejną procedurę - tym razem od Bosch'a (a to głównie On produkuje to ustrojstwo) , mam nadzieję że podziała.

Dzielę się z Wami bo jest dość szczegółowo opisana (lecz liczę także na pomoc w temacie - za co z góry dziękuję) 

SCR – PROCEDURA UZDRAWIANIA SYSTEMU (z ang. SCR Healing Procedure)

Po wystąpieniu błędów w układzie SCR (Selektywna Redukcja NOx – z ang. Selective Catalist Reduction) zagrożonych brakiem możliwości ponownego uruchomienia silnika, należy przeprowadzić procedurę uzdrawiania systemu.

Zgodnie z odpowiednimi regulacjami prawno-technicznymi, dotyczącymi redukcji emisji szkodliwych składników spalin, zwyczajne kasowanie specyficznych błędów nie jest możliwe i wymaga przejścia procedury, która potwierdza sprawność systemu w teście drogowym. Z tego względu konieczne jest wykonanie jazdy spełniającej warunki procedury uzdrawiania, lub ewentualnie spełnienie warunków stacjonarnych.

Błędy DTC, których dotyczy omawiana procedura opatrzone są dodatkowym komunikatem na centralnym wyświetlaczu zestawu wskaźników „Awaria systemu SCR – brak możliwości uruchomienia silnika za 0km”.

WARUNKI PROCEDURY UZDRAWIANIA SYSTEMU SCR

1. Błąd nie może być skasowany bezpośrednio przy użyciu narzędzia diagnostycznego ze względu na regulacje.

2. Tryb uzdrawiania jest dostępny tylko przez 30 minut od uruchomienia silnika.

Jeśli system nie został “uzdrowiony” w ciągu 30 minut i komunikat na zestawie wskaźników nie zniknął, należy wyłączyć na chwilę silnik, uruchomić silnik ponownie i wykonać raz jeszcze procedurę uzdrawiania.

3. Uzdrowienie może być skutecznie wykonane poprzez trzykrotne przejście określonego cyklu. Ten cykl nie jest uruchamiany w określonym momencie, lecz jest realizowany automatycznie, gdy spełnione są określone warunki.

Uzdrawianie musi być potwierdzone w trzech pełnych cyklach w ciągu wspomnianych 30 minut. Jeśli się nie powiedzie, należy procedurę powtórzyć.

UZDRAWIANIE SYSTEMU W WARUNKACH JAZDY TESTOWEJ

1. Włączyć silnik i podczas dynamicznej jazdy doprowadzić silnik do temperatury normalnej, tak aby czujnik NOx przeszedł w tryb aktywny –około 5-10 minut. Temperatura SCR powinna osiągnąć poziom 320-340 °C (poziom minimalny to 300°C).

2. Utrzymuj średnią prędkość tak aby nie zmieniać obciążenia silnika. Ważniejsze jest utrzymanie stabilnego obciążenia silnika, niż stabilnej prędkości, tak więc należy utrzymać możliwie stałą pozycję pedału przyspieszenia.

3. Prędkość samochodu powinna się mieścić w przedziale 60-90km/h.

4. Powolne przyspieszanie i zwalnianie jest dopuszczalne, jednakże podczas szybkiego przyspieszania lub zwalniania cykl uzdrawiania jest przerywany.

5. Po 30 minutach od uruchomienia silnika cykl uzdrawiania jest wyłączany. W takim przypadku należy wyłączyć silnik na chwilę, włączyć na nowo i podjąć kolejną próbę.

UZDRAWIANIE SYSTEMU W WARUNKACH STACJONARNYCH

1. Włączyć silnik i podczas dynamicznej jazdy doprowadzić silnik do temperatury normalnej, tak aby czujnik NOx przeszedł w tryb aktywny –około 5-10 minut. Temperatura SCR powinna osiągnąć poziom 320-340 °C (poziom minimalny to 300°C).

2. Postaw auto w miejscu, w którym temperatura układu wydechowego nie stanowi niebezpieczeństwa wystąpienia pożaru. Przełącz dźwignie zmiany biegów w pozycję neutralną (N). Naciśnij pedał przyspieszenia tak, aby utrzymać prędkość obrotową silnika na poziomie 1500-2000. W tych warunkach zostanie uruchomiony cykl uzdrawiania.

3. W warunkach braku obciążenia silnika temperatura SCR relatywnie szybko spada.

4. Gdy temperatura SCR spadnie poniżej 200°C cykl zostaje zakończony. Należy wtedy ponownie rozpocząć gwałtowne zwiększanie prędkości obrotowej silnika, aby podnieść temperaturę SCR ponownie powyżej 300°C. Następnie należy powtórzyć kroki od pkt 2, tak aby trzykrotnie spełnić warunki cyklu uzdrawiającego.

5. Tak jak w przypadku trybu uzdrawiania podczas jazdy, tak i w tym przypadku występuje 30 minutowy limit czasowy. W przypadku niepowodzenia, procedurę należy powtórzyć, doprowadzając do zniknięcia komunikatu na zestawie wskaźników.

Screenshot_20200215-014007_OBDeleven.jpg

Edytowane przez Bartek60001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Podobno jest to błąd w sofcie. W ASO zrobili upgrade softu - koszt 300 PLN i na razie problem się nie powtórzył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis usterki: Pojawił się komunikat "uzupełnij płyn adblue, za 2400km zablokowana zostanie możliwość uruchomienia silnika", gdy zostało około 600km zatankowałem z dystrybutora jakieś 13-14 litrów. (w instrukcji jest informacja że zbiornik ma ok. 16 litrów oraz że należy zatankować póki zasięg jest większy niż 1000km - teraz wem :-)). Po tym nie wiedząc że należy odczekać 30 sekund z włączonym zapłonem, od razu uruchomiłem i pojechałem dalej w trasę. Natychmiast po odpaleniu wyświetlił się komunikat "awaria systemu adblue" i kilometry odliczały się dalej w dół. 

Gdy odliczanie doszło do 100km umówiłem wizytę w ASO. Równolegle miewałem błędy EPC jak się konkretnie przyśpieszało wynikające (jak sie później okazało) z turbiny. Auto miałem od 2 miesięcy, więc dopiero się zapoznawałem. Jadąc do serwisu wyjeździłem zasięg adblue do końca odliczania 0km i faktycznie nie dało się uruchomić silnika po zgaszeniu. (tu uwaga, pracujący silnik po tym jak dobił zasięg do 0km, ma zabezpieczenie przed zwykłym zgaszeniem i trzeba przytrzymać przycisk dłużej - nie ma opcji że ktoś się zapomni i nie zauważy). Jadą do serwisu (ASO) wywołałem błąd EPC, żeby zdiagnozowali go przy okazji diagnozy adblue.  

 

 

Ciekawostki od ASO VW:

- wszystkie elementy systemu SCR wyglądają ok, ale nie mogą uruchomić auta, bo nie mogą przejść procedury resetowania systemu adblue ze względu na występujący błąd turbiny.

- nie są w stanie zdiagnozować turbiny i błędu EPC, bo auto się nie uruchamia, czyli szach mat.

 

W necie znalazłem info że po skasowaniu błędów zasięg ad-blue zwiększa się do 50km - w ASO twierdzili że nie ma czegoś takiego, a na pytanie jak wstawili auto na hale, twierdzili że go wpychali

 

Ostatecznie auto wylądowało w niezależnym serwisie i tam mechanik stwierdził że: "zatankowałem za dużo adblue, przez to zrobił się pęcherz powietrzny który spowodował nieoczekiwane wartości ciśnień na czujnikach i system zgłupiał".  Powiedział, że odciągnął płyn adblue, przeflashował sterownik odpowiedzialny za system SCR i wlał z powrotem płyn ale w mniejszej ilości. i auto zaczęło odpalać, błąd zniknął.  Mechanik zalecił żeby nie lać tak dużo płynu na przyszłość - ciekawe bo w instrukcji jest "najpóźniej przy pozostałym przebiegu około 1000km uzupełnić poziom czynnika Adblue" i  "Zbiornik AdBlue jest pełny, kiedy tylko przepisowo obsługiwany pistolet dystrybutora wyłączy się po raz pierwszy." 

 

Równolegle w trakcie naprawy ad-blue wykonana była regeneracja jednej turbiny.

 

Próbowałem interfejsem OBDeleven coś zdziałać samemu ale nic co znalazłem w necie nie pomagało (żadne jazdy wg schematu, ani wyklikanie w interfejsie). Na necie jest filmik procedury resetowania adblue za pomocą ODIS  i nie jest to prosta sekwencja.  https://www.youtube.com/watch?v=pwOHVsgLQrE&t=122s 

 

Przebieg u mnie jak wystąpiła awaria trochę powyżej 140 tyś km.

 

Może komuś się przyda.

Edytowane przez neswiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta procedura w vcds nie działa bo nie ma takiej opcji chyba ze w jakimś chińczyku . Jak ktoś ma to poproszę bo jestem po serwisie 3 raz i chyba sam go podpale  , a dokładnie chodzi o to ze w nastawach nie ma opcji żeby pokazało ze trzeba wcisnąć pedał hamulca i gazu trzeba trzymać przez 20-30 min obroty kolo 1k i przechodzi . Bo wypalanie na trasie nie pomaga i dodam ze 240 ps jest tak ze jak gasisz auto i chodzą wentylatory to znaczy ze dpf był wypalany więc nie wiem kto z was to wymyślił ze jazda na 3 biegu przy 100 na godzinę  pomaga bo tak nie jest  . W ustawieniach start stop podczas pracy jest jasno napisane ze jest potrzebna praca silnika bo jest duże zużycie energi to świadczy o tym ze jest wypalany dpf . Tyle w temacie 

Jest ktoś konkretny z wiedzą kto może pomoc mam vcds z oryginalnym złączem najnowsza aktualizacja  i nic w nim nie znalazłem .

Może ktoś coś podpowiedzieć tylko proszę o konkrety bo serwis sobie z tym nie radzi więc sami rozumiecie . 

Ewentualne całkowite odłączenie .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie znowu dopadł błąd P204F00.

Zlikwidowanie go zajęło mi 30 minut.

"Usterka: AdBlue. Uruchomienie silnika nie będzie możliwe za 1000km".

Tak po prostu podczas miejskiej eksploatacji wyskoczył sobie błąd. AdBlue tankowałem jakieś 2 tysiące kilometrów temu, więc nie dolewałem po ukazaniu się tego błędu. 

To juz drugi raz w ciągu 5 lat od kupna auta. Przypomniałem sobie  jak temu zaradziłem samemu w 2016 roku wiosną, wtedy błąd wyskoczył po zatankowaniu AdBlue. Natomiast teraz wyskoczył błąd od tak sobie podczas normalnej jazdy miejskiej. 

Wczoraj wieczorem wyjechałem na trasę. Po uzyskaniu temperatury roboczej silnika. Zacząłem swoją sprawdzoną procedurę.

Silnik 2.0 BiTdi 176 kW / 240 PS

Przy prędkości około 75-80 km/h jazda na ostatnim 7 biegu DSG7. Utrzymywałem stałą prędkość przez około 1 km, UWAGA skrzynia przełączona na manualną możliwość zmiany biegów ( + / - ). Skrzynia na 7 biegu i ustawiona na manual,  gwałtownie szybkim ruchem stopy momentalnie wciskamy pedał na maksa i przyspieszamy tak z nogą w podłodze przez nie mniej jak 5 sekund  (najlepiej 6-7 sekund).W tym czasie auto rozpędza się nawet do 140-150 km/h. Po minimum 5 sekundach jazdy z  pedałem wciśniętym na maksa, zdecydowanym szybkim ruchem zwalniamy nogę z pedału gazu i auto samoczynnie będzie zwalniać i samo dobierać odpowiednie  przełożenia DSG (przypomnę skrzynia jest ustawiona cały czas reżimie manualnym, czyli drążek biegów przestawiony na prawo. Nadmienię że w momencie po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu sama zredukuje sobie biegi. U mnie przy 75-85 km/h redukowała nawet do 3 biegu i potem sama oczywiście w miarę nabierania prędkości przez te 6 sekund zmieniała na kolejne. 

Generalnie mi wczoraj wystarczyło 3 razy rozpędzać się z 75-80 km/h przez 6 sekund i potem gwałtownie zdjąć nogę z gazu.  Potem drugi raz to samo i trzeci. DSG ustawiona na manual. Przymierzałem się już do czwartej próby,  ale komunikat o usterce AdBlue wraz z żółtym trójkątem zniknął po trzech procedurach. Dodam, że musicie być pewni aby filtr DPF nie był w tym czasie w fazie wypalania filtra DPF. Przekonać się o tym można na postoju, po obrotach silnika na biegu jałowym, lub po włączonych wentylatorach.

Po skanowaniu OBDleven błędów brak.

 

20201024_123415.jpg

Screenshot_20201024-131002_OBDeleven.jpg

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Czasami pojawia mi się błędy

P148B00 - Końcówka mocy ogrzewania środka redukującego Uszkodzenie
            Sporadyczna
P204F00 - Układ środka redukującego, rząd 1 Nieprawidłowo
            Statycznie

Radziłem sobie z problemem jadąc na 'dwupasmowke' i stosując zasadę usunięcia błędu po dolaniu adblue jeździłem ze stałą prędkością, hamowałem i błąd znikał.

Tym razem nie chce odpuścić, a podczas uruchamiania silnika pojawia się komunikat że za XXXkm nie będzie można uruchomić silnika.

Miał ktoś taki błąd i zna rozwiązanie?

Pozdrówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć,

mi jakiś czas temu pojawiał się sporadycznie błąd adblue. procedura kasowania opisana wyżej pomagała. Po kilku takich próbach postanowiłem podjechać do serwisu. O problemie wiedzieli, grali jakąś aktualizację i już od tamtego czasu problem zniknął.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz może do jakiego sterownika wgrywają aktualizację? Mam zmodyfikowaną mapę i bym nie chciał stracić tego przyjemnego dodatku ;)

Przy okazji widzę, że problem często pojawia się w bitdi z 2015 roku, tak jak u mnie :( może będzie trzeba wgrać ten soft bo u mnie to występuje co pół roku.

Płaciłeś 300zł za poprawkę czy za friko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

600 zł napewno nie płaciłem. Skasowali mnie standardowo za samo podłączenie kompa coś koło 150 zł chyba i może drugie tyle za wgranie. Nie pamiętam ale myślę że koło 300 zł.

Nie wiem do jakiego sterownika wgrywali ale całość zajęła im godzinę i samochód nawet nie zajmował im miejsca w warsztacie tylko stał na dworze. Także te 600 zł i  dni to masakra jakaś.

Może zadzwoń do innego serwisu i nie mów o usterce tylko o aktualizacji tego softu od adblue? Oni przecież doskonale wiedzą, że coś jest nie tak a tylko chcą Cie skasować?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja walka z adblue trwała 2 miesiące. Komunikat, za 1000km nie znikał po procedurze uzdrawiania jak zwykle,  zostało 100 km, zero błedow w VCDS, u kolegi Wagena brak możliwości resetu ODIS, tylko zbyt niskie ciśnienie na pompie, ale.błedów brak...

I tu.podaje rozwiązanie. Zaczne od tego, że kupiłem nowy zbiornik adblue z pompą z allegro. NIE KUPUJCIE!!! To są odrzuty, u mnie po.wymianie bład poziomu adblue - nowy zbiornik z uszkodzonym czujnikiem. Szybka podmiana pompy z nowego zbiornika do starego, ciśnienie zbyt niskie, błędów brak. Ciśnienie jest mierzone poprzez przepływomierz, a ja na to nie wpadłem. Ale po kolei. Auto w Vagspec, mają autoryzacje, zrobili wszystko, soft sterownika najnowszy jaki jest, sprawdzenie poszczególnych elementów,  ciaglości.wiązki itp, jazdy adaptacyjne 50km i reset, zeby odpalic auto. W międzyczasie, jak auto bylo u mnie, odkrecilem wtrysk adblue , szczoteczka do zębow i błysk. Auto znowu do Vagspec, nie dali rady, zrobili reset na 50km, i coz umowiony w serwisie. Po odebraniu auta w Vagspec, wracajac.do domu, tryb S i do spodu, silnik nawet nie mial 90st. , tak troche z nerw, wjezdzjac do garazu, kontrolka zgasła... niewiarygodne????

Zaczalem myslec, ze skoro przeplywomierz mierzy cisnienie, to jezeli wtrysk sie.przypcha, bed,ie za niskie.

Odkrecilem wtrysk i tu zdziwienie, pojawil sie rowek, ktorego nie bylo po czyszceniu szczoteczką, wypadly widoc,nie twarde grudki, a bledu nie bylo, wtrysk sie odepchał mowiac kolokwialnie. Pompa i zbiornik kupione niepotrzebnie. 

 

Teraz pytanie, niektórzy mają zasieg adblue w danych w zegarach, u mnie nie ma, pojawia sie od 2400km, kwestia kodowania?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasięg adblue pojawia się tylko w sytuacji jak się kończy, gdy poziom jest w normie, wartość zasięgu adblue jest niewidoczna.

 

Mam pytanie które już w jakimś temacie padło, ale nie było odpowiedzi. Od czego zależy że na fisie, pod wartością zasięgu adblue pokazuje ile w litrach trzeba dolać mocznika? Widziałem na jakimś zdjęciu że właśnie komuś wyświetlało ile min a ile max trzeba dolać, u mnie to się nie wyświetla :/

 

Jeszcze jedno pytanie do tych którzy tankują adblue z dystrybutora - to musi być specjalny dystrybutor do osobówek? Bo gdzieś czytałem że te dystrybutory stricte dla ciężarowych mają za duże ciśnienie podawania (40L/min) albo za duże dysze pistoleta i nie mieszczą się w otwór wlewowy adblue w pasku?

 

jeśli nie wyświetla mi wartości w litrach ile mam dolać, to ile lać? 10L czy do pierwszego odbicia przy tankowaniu?

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orlen ma pistolet Adblue do naszych aut

Dolewasz minimum 4l, nawet naklejke masz pod klapką

Chyba nie jest tak jak piszesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A cokolwiek innego niż orlen?.. :|

Screenshot_20211212-171655_Adobe Acrobat.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orlen? O boszzzz, ja zatankowałem z pistoletu na BP...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności