Skocz do zawartości
Dufi

Przegub wewnętrzny.

Rekomendowane odpowiedzi

nowy się nie rozsypie, a starego nie żal.

 

o dziwo przegub da radę poskładać po rozsypaniu gorsza wiadomość - łatwiej go złożyć źle niż dobrze, ale można dojść do wprawy przy drugim składaniu

 

Chłopak chciał wymienić sama osłonę przegubu wewnętrznego z tego co pisał tak wynika a nie cały przegub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat,pisałem o tym wcześniej na forum ale nic konkretnego się nie dowiedziałem.Otóż od miesiąca zauważyłem ,że raptownie zaczyna coś mi pukać z lewej strony ,z przodu.Im szybciej jadę tym stukanie jest intensywniejsze.Nie ma różnicy czy jadę na wprost czy skręcam.Podniosłem przód na kołki i sprawdzałem na poszczególnych biegach i wszystko ok.Zadziwiające jest to że pukanie pojawia się gwałtownie i po paru kilometrach cisza,po kilku dniach znowu to samo.żadnych luzów bo niedawno robiłem zawieszenie,na przeglądzie wszystko dobrze.Ktoś na forum za przyczynę podał możliwość blokowania się zacisku hamulcowego.Rozebrałem ,wyczyściłem a za jakiś czas pukanie i po paru km.cisza i tak co jakiś czas.Nie mogę pojechać do żadnego mechaniora bo nie puka non stop i a jak podjadę się spytać to rozkładają ręce i mówią żeby przyjechać jak będzie pukało cały czas.Boję się pojechać w 300km.trasę żeby coś się nie rozwaliło i stanę w szczerym polu.Nie wiem czy to przegub czy co?osłony całe.Pomóżcie proszę!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz taką plastikową osłonę manszety prawego wewnętrznego przegubu przed rurą wydechową to sprawdź czy nie jest luźna i nie obciera o przegub.

Poruszaj półośką po jej osi, chodzi o luz w przegubie....jeśli jest większy niż dwa milimetry to okey ale jeśli przekracza pięć to zdałoby sie sprawdzić mocowanie ośki w przegubie.

Kielichy wychodzące ze skrzyni również nie mogą miec luzu po osi większego jak około dwa milimetry...luz góra dół potrafi narobić stracha ale jeśli nie cieknie z uszczelniaczy skrzyni to raczej nie masz się czego obawiać.

O dokręconych przegubach w piaście metrową rurą chyba nie muszę przypominać.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tygodniu podjadę na kanał i sprawdzę ale dziwi mnie tylko to ,że to głuche stukanie które przypomina pukanie pacami o stół pojawia się nagle ,ale dziwne jest to że równie nagle ustępuje.Z tydzień cisza a potem nagle stuk,stuk,parę km ,i cisza i tak od czasu do czasu.Nie wiadomo kiedy się pojawi i kiedy nagle ustąpi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wymieniałem osłonę przegubu wewnętrznego i chciałem podzielić się zdjęciami prawidłowo złożonego przegubu. Kiedy szukałem informacji na ten temat, ktoś napisał, że łatwiej jest złożyć, źle niż dobrze. Nie było nawet żadnych zdjęć ani porad jak ma to być zrobione. Do tego podczas zdejmowania przegubu z półosi, może się zbyt mocno przegiąć, kulka wyleci i później już łatwiej o to, żeby się rozleciał. Wszystko jest w gęstym smarze i nie ma jak dojść do tego jak ma być złożone.

U mnie podczas zdejmowania stało się podobnie, ale wyczyściliśmy części ze smaru i później w domu na spokojnie staraliśmy się rozpracować jak to ma być zrobione. Zewnętrzny pierścień przegubu i ten krzyżak z wielowypustem mają bieżnie kulek wykonane nierównolegle do osi przegubu, coś takiego: // \\ // \\. Podczas rozpracowywania wziąłem dwie kulki, włożyłem między pierścień i krzyżak i sprawdzałem jak przesuwają się te części względem siebie wzdłuż osi. Okazało się, że patrząc na jedną stronę przegubu, większy odstęp między bieżniami krzyżaka musi być naprzeciwko mniejszego odstępu między bieżniami pierścienia i na odwrót (zaznaczone na zdjęciu). W takim ustawieniu przegub może dobrze pracować i zmieniać długość półosi zależnie od ruchu zawieszenia.

Jeszcze jedno: przegub jest zablokowany na półosi za pomocą pierścienia Segera, ale bez dziurek. Dlatego trudno jest go zdjąć i jeszcze trudniej założyć, gdyż z drugiej strony przegub opiera się o podkładkę sprężystą o kształcie talerza. Podczas zakładania pierścienia zabezpieczającego podkładka musi się trochę ugiąć, aby pierścień mógł wejść w rowek na półosi.

 

12112012191.jpg

 

Pierwsze zdjęcie od lewej przedstawia stronę przegubu od skrzyni biegów. Widać na pierścieniu zewnętrznym, że obrzeże jest nieco wyżej niż część środkowa. W tym wgłębieniu przykleja się uszczelkę.

Drugie zdjęcie od lewej pokazuje stronę przegubu od strony koła jezdnego. Widać, że z tej strony wielowypust krzyżaka nie jest na całej długości, tylko zaczyna się z pewnym odstępem od powierzchni bocznej. Od tej strony wchodzi półoś.

 

Można by jeszcze zwrócić uwagę, aby zamontować koszyczek kulek w takim położeniu w jakim był pierwotnie. W okienkach koszyczka są wyraźne ślady pracy kulek. Na zdjęciach tego nie widać.

 

Przegub złożony w ten sposób siedzi u mnie w aucie i jest dobrze.

 

Może się to komuś przyda. Pozdrawiam.

12112012192.jpg

12112012188.jpg

Edytowane przez RAFAL10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Koledzy powiedzcie mi czy ktoś się orientuję jakiej firmy kupić przegub wewnętrzny, około pól roku temu wymieniłem przegub bo mi drgał drążek zmiany biegów, zamówiłem na allegro za 200zł po wymianie przegubu cisza i spokój minęło pół roku i znowu coś stuka przy jeździe po łuku a czasem nawet przy jeździe na wprost , podejrzewam że to ten przegub co go wymieniałem. Na serwisie powiedzieli że nie sprzedają samych przegubów tylko i wyłącznie razem z półosią, niech se w buty wsadzą:) Poradźcie coś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się orientuję że napisałeś w złym dziale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zamówiłem na allegro za 200zł

Droższych nie było?

Zorientuj się czy półoś nie jest krzywa, wtedy oba przeguby siadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

półośka raczej dobra mi siada tylko wewnętrzny o ile to w ogóle przegub mi teraz siada :/ co jeszcze może wywoływać stukanie podczas jazdy po łuku????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam robiłem ostatnio całe zawieszenie z przodu w b4 ,do wymiany trafił też dudniący przegub wewnetrzny z lewej strony,wybór padł na GSP,no i..... po bardzo krótkim czasie znowu znowu ten sam problem,przegub znowu wali,montował to mechanik który raczej wie co robi,zreszta patrzylem mu na rece,teraz pytanie zasadnicze skad ten problem?? krzywa półośka??jak ja sprawdzić?tokarka?w jaki sposób mógł się skrzywić taki gruby kawał stali :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GSP, to nie jest najlepsza firma, może jakiś felerny egzemplarz się trafił?

Mi się kiedyś udało wygiąć prawą półoś, która jest grubsza od lewej więc się da.

Zawsze możesz kupić używaną półoś, kosztuje mniej niż dobry przegub, a dużo mniej roboty z rozbieraniem półosi szukaniem, krzywizny i zakupem drugiego przegubu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z uszkodzonym przegubem wewnetrznym z lewej strony jezdziłem dobrych kilka miesiecy,być może luz miał wpływ na skrzywienie półosi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie trochę z innej beczki.

Czy walnięty przegub wewnętrzny lub zewnętrzny może powodować pojedyncze stuknięcie w czasie jazdy.

Przy małych prędkościach tak do 70 km/h coś mi czasami stuknie, jakby z prawej strony. Czasami po puszczeniu gazu, czasami po wjechaniu na nierówności, czasami przy gwałtownym hamowaniu, ale celowo ciężko to spowodować.

Zawieszenie wymienione praktycznie całe (amorki i sprężyny stare zostały), poduszki silnika trzy nowe Corteco, na szarpakach nic nie widać. Z tego co pamiętam to miałem wymieniany prawy przegub zewnętrzny i jakaś podróbka poszła (GSP albo coś w tym stylu), tyle że stuki zaczęły się dużo później.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdarzaja się stuki przegubów nie spowodowane ich zużyciem. Stuk powstaje na wielowypuście. Dlaczego? Stary smar - zbrylony powoduje obluzowanie tego połączenia. W serwisach naprawę tą nazywają : smarowanie wielowypustu półosi. Z drugiej strony w starym Pasku się z tym nie spotkałem. Bolączka nowszych aut głownie 4x4 i głównie tylnych przegubów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przegub wewnętrzny lub zewnętrzny może powodować pojedyncze stuknięcie w czasie jazdy.
Stuk powstaje na wielowypuście

W zewnętrznym może pukać wieloklin jeśli źle sie go złożyło, w zestawie z przegubem są podkładki, plastikowa i metalowa któr niwelują przesuwanie się przegubu po ośce, zewnętrzny ma siedzieć sztywno na ośce, wewnętrzny działa troszkę inaczej, budowa jego pozwala przesuwać go po ośce lub przynajmniej tak to wygląda, wewnętrzna bieżnia przegubu jest osadzona sztywno na ośce ale w połączeniu z zewnętrzna tworzą tak jakby wahliwe łożysko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej mi chodziło, czy przegub może być źle wykonany, klinować się w pewnym położeniu i wtedy stukać jak się uwalnia?

Ewentualnie czy stabilizator może strzelać w jakiejkolwiek sytuacji?

Wymieniłem praktycznie całe zawieszenia a i tak coś dalej puka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W zewnętrznym może pukać wieloklin jeśli źle sie go złożyło, w zestawie z przegubem są podkładki, plastikowa i metalowa któr niwelują przesuwanie się przegubu po ośce, zewnętrzny ma siedzieć sztywno na ośce, wewnętrzny działa troszkę inaczej, budowa jego pozwala przesuwać go po ośce lub przynajmniej tak to wygląda, wewnętrzna bieżnia przegubu jest osadzona sztywno na ośce ale w połączeniu z zewnętrzna tworzą tak jakby wahliwe łożysko.

Ten wewnętrzny też w niektórych wersjach ma tą metalową stożkową podkładkę. Sam przegub nie może przesówać się po wielowypuście bo półoś szlag trafi moment.

A stuk może powstawać jak przegub ma jakąś wadę na bieżniach i się blokuje. Lepiej szybko naprawić, bo jak zablokuje to i skrzynię połamać potrafi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy jest różnica miedzy lewa a prawa strona jeśli chodzi o przegub wewnętrzny w Passacie b3 (1.8 benzyna ABS) . Czy lewy i prawy przegub jest taki sam????? Czy ma to znaczenie która strona??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie panowie otóż wymieniłem w swoim pasacie CC kompletne przednie przeguby zewnętrzne i podczas jazdy przy 1800-2000 obrotów słychać buczenie po wyżej lub po niżej tych obrotów buczenia nie słychać  jakieś sugestie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności