Skocz do zawartości
MST 2019

B8 1.8 TSI - wrażenia z jazdy/użytkowanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.08.2021 o 11:59, pawelbad napisał:

na 16 passat b8 wygląda trochę śmiesznie,

Jakie śmiesznie ? jest na pewno komfort lepszy po mieście na 16, spalanie też mniejsze, no i koszta mniejsze (zamiana na zimówki, zakup)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie ma mojego posta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo był nie na temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.08.2021 o 17:46, KrzysztofJ napisał:

Czy ktoś z forumowiczów miał może okazję porównać jazdę na felgach 17" do felg 16" bez DCC i może podzielić się wrażeniami a przez to podpowiedzieć czy jest sens robić taką zamianę?

 

Ostatnio miałem okazję polatać trochę comfortem w 2.0 TDI na 16" i oprócz spalania w w trasie na poziomie faktycznych 5.75l/100km, różnica na 16"cali jest faktyczna  na korzyść komfortu w kabinie w kwestii estetyki, to już zupełnie inna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie, mam problem z szarpaniem na 1 i 2 biegu w przedziale 1 do 2 tys. obrotów. Problem podobno dość powszechny natomiast odpowiedzi brak. 1.8 tsi skrzynia manual. ktoś coś wie?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanie do kolegów, użytkowników 1.8 TSI. Nim jednak opiszę problem, to podzielę się swoim odczuciem tego silnika. Nie bierze oleju, ostatnio trochę płynu dolałem, ale to pierwszy raz, bardzo dobrze mi się jeździ, auto jest dynamiczne i jak dla mnie moc wystarczająca, spalanie nie jest najmniejsze, ale nie spodziewałem się mniejszego, bo wszystkie TSI trochę biorą. W sumie jestem bardzo zadowolony.

Odnośnie problemu. Obecnie mam przejechane ok. 66k i jest jedna rzecz, którą zaobserwowałem pierwszy raz już jakiś czas temu (i pewnie z 10k km lub więcej temu) stojąc w korku na autostradzie. Głośniejsza praca na biegu jałowym. Przy wciśniętym sprzęgle jest cichutko. Problem się objawia po dobrym rozgrzaniu auta, zaczyna terkotać trochę jak diesel. Nie sądzę, żeby to była skrzynia, a bardziej sprzęgło, ale czemu na zimnym jest ok, a tylko na ciepłym chodzi głośno i przy wciśnietym sprzęgle problem ustaje? Swoją drogą przy takim przebiegu problemy ze sprzęgłem, trochę słabo.

Kiedyś szukając podobnego problemu na forach dla tego silnika, natrafiłem na skodzie na temat podobnych problemów w Octavii i co ciekawe, nawet bardzo nowe auta, po przejechaniu kilku tysięcy miały taki problem. Ludzie opisywali, że ASO jak zwykle starało się ignorować problem, że coś sie komuś wydaje, ale też jednak w kilku przypadkach wymieniali komplet sprzęgła, jeśli dobrze pamiętam też dwumasy, co czasem pomogło, ale nie zawsze na długo. Wyszło, że chyba spasowanie tarczy na wałku niestety nie było idealne, miała tam luzy i po prostu tarcza zaczynała hałasować. Nie wiem, czy to faktycznie przyczyna, tym niemniej problem się objawiał i ludzie byli mocno wkurzeni, bo benzyna a terkotała na luzie jak diesel i to jak wspomniałem nówki auta.

Czy ktoś ma/miał podobne problemy? I może się podzielić, czy robił coś z tym i co wyszło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności