Skocz do zawartości
MST 2019

B8 1.8 TSI - wrażenia z jazdy/użytkowanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ to wątek o wrażeniach z jazdy 1.8tsi to niesposób pominąć faktu, że każde mocniejsze wciśnięcie gazu na pierwszym i drugim biegu powoduje uruchomienie systemów zapobiegających poślizgowi kół (na mokrym również na trzecim). Skutecznie utrudnia to energiczne ruszanie lub przyspieszanie z niskich prędkości. Silnik jest na tyle mocny, że napęd na jedną oś staje się już nieco problematyczny. Reasumując, fajny mocny silnik ale do pełnego wykorzystania potencjału przydałby się napęd na wszystkie koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy posiadacze TSI, czy macie może jakieś doświadczenia z ceramizerem do silnika? Warto, nie warto? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzymaj się zdała z takimi wynalazkami od tego silnika. Prawidłowo serwisowany jest na tyle trwały, że prędzej rozleci się buda niż będzie wymagał remontu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego:) na oglądałem sie filmików w internecie i zacząłem nawet wierzyć wto cudo, ale co nasze forum to nasze forum:) szybko wybiłeś mi to z głowy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moje pierwsze dni z Benz 1.8tsi. wcześniej było mniej lub bardziej słynne TDI i generalnie jeździło się tym fajnie. Teraz.. może nowszy model, może 3x mniejszy przebieg, jest duuuuzo ciszej ale zastanawia mnie jedna rzecz której w dieslu nie było. Upał 30st, włączam klimatyzację i momentalnie startuje wentylator chłodzący.w sumie w tych temperaturach chodzi cały czas. Też tak macie u siebie? Wyłączę klimę wentylator (na zewnątrz) się wyłącza, włączę klimę... Wentylator startuje .. jakoś mam wrażenie że diesel lepiej sobie radził z chłodzeniem 

Edytowane przez asterix_007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w poprawnie działającym układzie tak ma być, włączasz klimę startują wentylatory bo inaczej by Ci klima nie działała. Znaczy pochodziła by chwilę i by czujnik ciśnienia ją rozłączył, skoro w TDI się nie załączały to tam miałeś coś uszkodzone :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to gitara :) bo już myślałem że coś jest nie tak ;) czyli to chłodzenie układu klimy a nie silnika. To git bo to było dla mnie dziwne że przy zimnym silniku prostu z garażu startują wentylatory. Anco do starego auta - 1.8 tsi jest cichutki ;) a w TDI może tego nie było słychać przez silnik ;) bo klima chodziła normalnie ;)

Edytowane przez asterix_007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, asterix_007 napisał:

ale zastanawia mnie jedna rzecz której w dieslu nie było

Naprawdę nie masz większych problemów? Jak coś działa to chyba tak ma być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, asterix_007 napisał:

To moje pierwsze dni z Benz 1.8tsi. wcześniej było mniej lub bardziej słynne TDI i generalnie jeździło się tym fajnie. 

A jakie masz odczucia dotyczące dynamiki 1.8tsi wzgledem TDI ? Jaką moc miałeś w TDI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tdi było 170KM, w tsi jest moc większa, ale nie czuć tego w przyśpieszeniu. DSG robi robotę i pomimo mniejszego momentu obrotowego większych różnic nie widać, poza ciszą oczywiście, bo w tsi jest jej znacznie więcej ;)

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.07.2021 o 14:04, asterix_007 napisał:

w tdi było 170KM, w tsi jest moc większa, ale nie czuć tego w przyśpieszeniu. DSG robi robotę i pomimo mniejszego momentu obrotowego większych różnic nie widać, poza ciszą oczywiście, bo w tsi jest jej znacznie więcej ;)

Sądzę, że gdyby wykonać pomiary to 1.8tsi miałoby jednak lepsze zarówno przyspieszenie jak i czasy wyprzedzania. Mnie jednak interesowały subiektywne odczucia, które z tego co napisałeś są podobne. Myśle, że to podobieństwo wynika właśnie z głośności tzn.warkot disla sugeruje dobre przyspieszenie, które nie miałoby jednak odzwierciedlenia w rzeczywistych pomiarach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, tutaj porównywanie za bardzo w moim przypadku nie ma sensu, bo w B7 miałem większy moment obrotowy i manualną skrzynię, a tutaj jednak robotę robi DSG. Kiedyś próbowałem zmieniać biegi jak najszybciej umiem - nie ma szans żeby zbliżyć się do DSG. Ale w pomiarach o których pisałeś mogłoby tak być - jak wracaliśmy ze znajomym na dwa auta (to co pisałem powyżej) to jego volvo pomimo większej mocy (190km) i większego momentu (bodajże 320) zostało tak czy owak w tyle na starcie ze świateł i w mojej ocenie to sprawka skrzyni bo w volvo automat przeciąga trochę biegi i zmienia je znacznie wolniej niż DSG.  

No i jeszcze jedna rzecz na korzyść TSI - nagrzewanie silnika - być moze tutaj ma znaczenie przebieg 3x mniejszy niż w poprzedniku ale chwila moment i jest 90st.  jest co prawda teraz gorąco, ale mysle ze benzynka robi tutaj dobrą robotę. Zobaczymy jak będzie dalej - na razie oliwa 0W30 powoduje że auto praktycznie po 2km w takim upale jest w pełni nagrzane do temp roboczej, a diesla trzeba było trochę ujeżdzać nawet w takich upałach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, asterix_007 napisał:

oliwa 0W30 powoduje że auto praktycznie po 2km w takim upale jest w pełni nagrzane do temp roboczej

Nie jest...robili kiedyś rzeczywiste pomiary temperatury oleju o ile pamiętam na dole miski i to tak szybko nie działa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@asterix_007  benzyna zawsze się nagrzewa szybciej od diesla... fizyka.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.07.2021 o 20:38, asterix_007 napisał:

... na razie oliwa 0W30 powoduje że auto praktycznie po 2km w takim upale jest w pełni nagrzane do temp roboczej

Patrzysz pewnie na temperature wody, ja zanim zaczne wchodzić na obroty czekam aż rozgrzeje się olej a to trwa znacznie dłużej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest faktem że temperatura płynu nagrzewa się szybko ale z olejem też długo nie trzeba czekać ?

z dnia na dzień przyglądam się coraz bardziej mojemu b8. Powiem Wam że jak na współczesną benzynę w środku jest cichutko,  ale jak się podniesie maskę to już ten silnik kulturalnie nie pracuje, no chyba że  mi się wydaje. Zobaczcie, poniżej filmik? To chyba normalna praca ale wydaje mi się że np względem toyoty czy hondy to trochę te silniki mają głośną charakterystykę pracy.

 

W dniu 19.07.2021 o 22:03, Jelly napisał:

Patrzysz pewnie na temperature wody, ja zanim zaczne wchodzić na obroty czekam aż rozgrzeje się olej a to trwa znacznie dłużej

pewnie jest tak jak mówisz - płyn nagrzewa się mega szybko, ale również szybko nagrzewa się olej - być może tak to odbieram, bo diesla szybko nagrzać to była sztuka;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

jestem posiadaczem Passata 1.8 TSI bez DCC. Szukam sposobu na poprawę komfortu jazdy po mieście. Moje wrażenia z jazdy są na razie dosyć słabe.

Posiadam felgi 17". Opuściłem ciśnienie w kołach do 2,3bara. Czuć delikatną różnicę na plus ale dalej nie jestem zadowolony.

Zastanawiam się nad zmianą felg z 17" na 16" ale nie wiem czy warto pchać się w koszty, nie wiem czy będzie czuć zauważalną różnicę.

Czy ktoś z forumowiczów miał może okazję porównać jazdę na felgach 17" do felg 16" bez DCC i może podzielić się wrażeniami a przez to podpowiedzieć czy jest sens robić taką zamianę?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.08.2021 o 17:46, KrzysztofJ napisał:

jestem posiadaczem Passata 1.8 TSI bez DCC. Szukam sposobu na poprawę komfortu jazdy po mieście. Moje wrażenia z jazdy są na razie dosyć słabe.

 

W odniesieniu do jakiego samochodu porównujesz komfort ? Czym jeździłeś, że po wejściu do passata stwierdziłeś, że jest słabo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się do niczego porównywać. Nie ważne czy w innych samochodach jest lepiej czy gorzej. Chcę tym samochodem jeździć kilka lat i w moim subiektywnym odczuciu dla mnie komfort szczególnie na dziurawych drogach jest słaby i szukam sposobu żeby to poprawić. Chcę się jedynie dowiedzieć czy czuć poprawę komfortu przy zmianie felg z 17" na 16", czy warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KrzysztofJ niestety passat tak ma... auto jest sztywne, tłumienie na nierównościach mogłoby być trochę lepsze. Ja u siebie wymieniłem amortyzatory i poprawa jest odczuwalne, ale do pełnego zadowolenia trochę brakuje. Jeśli chodzi o  zmianę rozmiaru felg to na 16 passat b8 wygląda trochę śmiesznie, ale to tylko moja opinia i nie każdy musi się tym zgadzać, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności