Skocz do zawartości
marecek

diesel [B5] Spadek mocy - przeczytaj to zanim zapytasz o... [FAQ]

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy mieliście okazję wczoraj śledzić tematy pojawiające się na forum, ale użytkownicy założyli 4 albo 5 wątków o tytule "spadek mocy" (w różnych odmianach - totalny spadek mocy, straszny spadek mocy, spadek mocy... ).

 

Mam taką propozycję, żeby dodać hasło spadek mocy do fraz cenzurowanych i automatycznie dawać ostrzeżenie w temacie opisanym takimi frazami :[ Mamy już taki bałagan i tyle nowych tematów o tym samym, że mi się śmiać chce ;)

 

Kochani nowi użytkownicy, spadek mocy jest najczęstszym problemem wśród wymienianych na tym forum przypadłości passatów 3B i 3BG.

 

:!:ZOBACZ: kilkadziesiąt stron wyszukiwania google nie da się oszukać.

Szukajka -->brak mocy

Szukajka -->spadek mocy

 

:!: jeśli ktoś jeszcze założy taki temat, to będę odsyłał na 7-dniowe wakacje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mądrzyj sie tak bo przyczyn może być wiele a jaką masz pewność że wszystkie są opisane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie mądrzyj sie tak bo przyczyn może być wiele a jaką masz pewność że wszystkie są opisane?

To sprawdź najpierw te wszystkie, które już są opisane, nawet bardzo szczegółowo...

Gdy jednak nie znajdziesz rozwiązania - będziemy sie zastanawiali dalej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie mądrzyj sie tak bo przyczyn może być wiele a jaką masz pewność że wszystkie są opisane?

...skąd się biorą tacy ludzie?!

 

Mam pewność:

 

1. bo przyczyny - choć jest ich wiele - są zawsze takie same

2. bo ludziom się nie chce czytać, tylko zadają pytania w kółko o to samo (stąd mój link do strony w googlu - poczytaj - dobra lektura)

3. bo przeglądam to forum 3 lata dłużej niż Ty mam wyrobioną opinię na niektóre tematy.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja się zgadzam. Jak ktoś nie umie czytać tylko od razu zakłada 17 wątek o słabnącym silniku to znaczy, że coś mu nie styka "na instalacji". A jak już przeczyta i nie znajdzie to niech dopisze sięw jakimś wątku, że zrobił już wszystko co pisano i nie pomogło, a nie od razu new wątek. I tak się śmieci. Jak słaby silnik to przede wszystkim kom, logi, błędy odczytać wrzucić do działu VAG-COm - analiza logów i tam doradzą co zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh, a juz myslalem ze znajde tu cos o spadku mocy w moim pasacie;/ ale widze ze trzeba jakis nowy temat zalozyc ;/ bo w tym nic nie ma ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Heh, a juz myslalem ze znajde tu cos o spadku mocy w moim pasacie;/ ale widze ze trzeba jakis nowy temat zalozyc ;/ bo w tym nic nie ma ;/

 

i 7-dniowe wakacje :> ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy można troszkę uskutecznić opcję "szukaj"? Jestem nowy na tym forum ale korzystałem z innych i mam problem z tą opcją. Po wpisaniu konkretnych wyrazów wyskakują dziesiątki tematów nie związanych z danym problemem i do tego powtarzają się te same posty po pięć razy. Ostatnio zacząłem właśnie szukać przez Google i skróty kierują mnie na nasze forum z dość dużą precyzją.

Piszę dla tego, że wpisanie tematu który nie pasuje stałym bywalcom tego forum spotyka się z dość dużą agresją np. „… kolejny idiota który nie umie czytać…” itp. Myślę, że te osoby powinno wysyłać się na wakacje.

 

Pozdrawiam wszystkich życzliwych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sebancisz - doskonale Cię rozumiem - postaw się jednak w sytuacji tych, którzy odpowiadają za porządek na tym forum.

 

Używanie szukajki forumowej to wyższa szkoła jazdy. Cały czas uważam, że wyniki, które można wyciągnąć googlem są o wiele wyższej jakości. Jeśli chcesz wyszukiwać przy użyciu googla, to w oknie wyszukiwania google wpisz szukana fraza +site:vw-passat.pl. Jeśli nie znajdziesz, to zakładaj śmiało temat. Najgorsze co się może stać, to ktoś, kto powie "było" i poda link do tematu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy można troszkę uskutecznić opcję "szukaj"?

 

Jest to jedno z nielicznych for gdzie dla mnie wyszukiwarka jest na wysokim poziomie. Wpisujesz polskie znaki czy bez ? Starasz się "myśleć" za innych i wpisywać różną kombinację słów ?

Np szukając coś o "wodzie w passacie" można napisać

- zalana podłoga

- kałuża pod nogami

- zalany moduł

- powódź

I tak samo bez polskich znaków, spróbuj

 

Szukać tez trzeba umiec...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza, po pewnym czasie można szukajkę opanować i poczytać sobie troszkę postów. Mój największy problem był na początku, kiedy kupowałem samochód i potrzebowałem szybkich informacji.

Proszę jeszcze raz – nie torpedujcie nowych użytkowników.

Dodam tylko, że bardzo fajne jest połączenie tematów np. „jaki olej” lub „spadek mocy”

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja wtrące swoje 3 grosze, wprawdzie jestem tu nowy, ale na innych forach byłem wyjadaczem :D, więc wiem co w trawie piszczy

Podstawowym problemem for jest to, że tematy nie są kończone, jest zadawane pytanie (często nieprecyzyjnie), po czym rozpoczyna sie dyskusja. Nie każdy się zna,a pisze aby pisać np:

"wymień koło",

drugi:"nie to wina wycieraczki",

a trzeci:"nie prawda to dlatego że Ci fotel skrzypi" itp. itd.

Finał takiej dyskusji jest taki, że niewiele wnosi ona do tematu a końca nie widać bo żadko kto pisze o usunięciu problemu i krótkim opisie jak to zrobił. Potem są takie kwiatki że tematów pt. "spadek mocy" jest 100, a w każdym przypadku było to samo, ale tylko w dwóch ktoś się pofatygował żeby to napisać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro takie OT tutaj, to 3 gr wtrącę.

Dla mnie forumowa wyszukiwarka jest OK. Poczytajcie instrukcję jej obsługi.

Finał takiej dyskusji jest taki, że niewiele wnosi ona do tematu a końca nie widać bo żadko kto pisze o usunięciu problemu

Od tego macie przycisk report.gif, kliknij, a sprzątający się tym zajmą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Do tematu musze powrócic, czytałem fora i porady uzytkowników jak rozwiązać problem ze spadkiem mocy, jednak nie radzę sobie i jestem zmuszony prosić Was o pomoc jeśli to możliwe.

Tak jak u wszystkich moc mojego paska spada po przekroczeniu 120 km/h. Czysciłem turbine, zamieniłem N75 i n18. Jednak to nic nie daje. mam pasata 1.9 tdi, 90 km z 99 r. Na VAGu wyswietla Mi sie komunikat:

18050 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster

P1650 - 35-00 - -

Czy mógły Mi ktos udzielić rady co mam jeszcze wymienić żeby problem znikł?!

z góry dziekuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

cycu96 miałem taki sam problem, wyczyściłem turbawkę, i wykonałem wszystkie zabiegi a okazało się, że miałem uwalony filtr powietrza, syf w przepływomierzy ( skutki objazdu drogą gruntową) i luźną opaskę na weżu przy turbinie.

Filtr wymieniłem, przepływomierz wyczyszczony, wszystkie opaski sprawdzone i zadziałało.

Podpowiadaczy miałem masę a to wymień turbo, przepływomierz, wtryski, pompę paliwa itp. Poczytaj to forum i znajdź złoty środek sam potem dopiero pytaj czy to może to. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

I ja dorzuce swoje trzy slowa. Ze spadkiem mocy mialem doczynienia dwa razy. Raz moje auto blad 1765 czyli potocznie mowiac przeladowanie. Dwa auto znajomego blad 1764 czyli niedoladowanie. Przeladowanie objawia sie tym ze przy gwaltownym przyspieszaniu (na 2 lub 3 biegu) do czerwonego pola autko wchodzi w tryb awaryjny lub po przekroczeniu predkosci ok 120km czyli cos ponad 3000obr przewaznie na 5 biegu. Niedoladowanie natomiast objawia sie przejsciem autka w tryb awaryjny najczesciej podczas jazdy pod gorke lub jazdy mocno zaladowanym autkiem.

Najlepiej diagnostyke rozpoczac od pomiaru dynamicznego czyli sprawdzic jak jest regulowane cisnienie doladowania w stosunku do zadania mapy. Nie trzeba wcale jezdzic autkiem wystarczy na postoju pare razy przygazowac i obserwowac zmienne.

Nastepnie wylaczamy silniczek i sprawdzamy silownik kierownic turbiny - powinnismy nim w miare lekko ruszac w zakresie 10mm. Jesli turbinka jest ok to w tym zakresie ruchu silowniczek nie ma prawa sie ani troche przycinac.

Po turbince kolejna sprawa to wezyki podcisnienia - musza byc na 100% szczelne.

Po wezykach nalezy sprwadzic elektrozawory wystarczy ze jeden z nich bedzie zawieszony lub nieszczelny i juz bedziemy tracic podcisnienie w ukladzie co zaskutkuje niemozliwoscia pelnego ruchu ciegna turbiny.

Dodam jeszcze ze spokojnie mozna zakladac elektrozawory zarowno z okragla jak i prostokatna wtyczka (trzeba tylko przerobic wedle potrzeb wtyczke). Elektrozawory z Audi rowniez pasuja mimo ze zamiast wezyka do filtra maja swoj wlasny filterek bezposrednio na sobie (da sie go zdjac). Odradzam natomiast zamiane zaworkow z EGR roznia sie niby tylko kolorem obudowy. EGR jest slabszy i dlugo nie pociagnie jesli bedzie sterowac turbina. Mam nadzieje ze pomoglem. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy możliwe jest ze mój komputer zapał jakiś błąd i dlatego przechodzi w tryb awaryjny i bez wykasowania go przez podłączenie do komputera tak będzie bo akumulator odłączałem i nic wężyki ok N75 też auto ma 150.000km kupiłem niedawno było wszystko ok do czasu jak go przegoniłem po trasie doszedł do 190km/h i przełączył się w tryb awaryjny odpaliłem od nowa było wszystko normalnie ale max 130km/h :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy czy możliwe jest ze mój komputer zapał jakiś błąd i dlatego przechodzi w tryb awaryjny i bez wykasowania go przez podłączenie do komputera tak będzie bo akumulator odłączałem i nic wężyki ok N75 też auto ma 150.000km kupiłem niedawno było wszystko ok do czasu jak go przegoniłem po trasie doszedł do 190km/h i przełączył się w tryb awaryjny odpaliłem od nowa było wszystko normalnie ale max 130km/

 

ale widziałeś to, prawda? i nic podobnego nie znalazłeś? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolege nie wiem czy dobrze tu trafilem ale mam takie zapytanie bylem moim paskiem na komp i odczytali takie bledy sterownik silnika zablokowany,regulacja poczatku wtrysku, czujnik temp paliwa-g81i te dwa pierwsze skasowal a tego czujnika nie idzie.A autko sobie robi takie psikusy ze nie ma mocy i dosc metalicznie wchodzi na obroty i na wolnych faluje i nawet sam zgasnie i potem trzeba dlugo krecic rozrusznikiem zeby odpalil moze mi ktos pomoze co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PROSZE O POMOC ! Passat 1.8 T + gaz... 3 lub 4 generacja BRC Sequent - Problem mam poważny przy obrotach około 2500-3000 przełacza Mi sie automatycznie z gazu na benzyne. (Reduktor gazu wymieniany 5000 km temu , turbina zmieniana na regenerowaną 2000km) ponadto jak już sie przełączy na benzyne przy wyższych obrotach (3500-4000) "szarpnie" go i nie pojedzie szybciej - objaw jakby paliwo nie dochodziło(odcięcie) - prosze o podpowiedz co to może być jakie części ewentualnie - jestem młodym kierowcą , pierwszy samochód, jestem totalnie zielony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności