Skocz do zawartości
marecek

diesel [B5] Spadek mocy - przeczytaj to zanim zapytasz o... [FAQ]

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Hubert27

Witam Panowie.Jestem tu nowy więc wszystkich serdecznie pozdrawiam!!!

Mam takie pytanie:

Mam vw passata z 1997 roku b-5 1.9 TDI 90 koni podczas bardzo delikatnej jazdy przy prędkości ok 50 km/h silnik zaczął pracować bardzo twardo i stracił na mocy,a na wolnych obrotach pracuje bez zastrzeżeń! Czy wie ktoś jaka może być przyczyna?Jeśli tak to Bardzo Proszę o podpowiedz!!!

Pozdrzwiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Panowie.Jestem tu nowy więc wszystkich serdecznie pozdrawiam!!!

Mam takie pytanie:

Mam vw passata z 1997 roku b-5 1.9 TDI 90 koni podczas bardzo delikatnej jazdy przy prędkości ok 50 km/h silnik zaczął pracować bardzo twardo i stracił na mocy,a na wolnych obrotach pracuje bez zastrzeżeń! Czy wie ktoś jaka może być przyczyna?Jeśli tak to Bardzo Proszę o podpowiedz!!!

Pozdrzwiam

ja zaproponuję to, co wszyscy... zobacz co na to komputer. Zważywszy jednak na to, że mamy -20 stopni miejscami, zadam pytanie: czy objaw nie wystąpił w ciągu ostatnich, mroźnych dni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysp986

Czesc posiadam passata b5 z silnikiem 1,9tdi (AFN) 110km. w automacie. Ostatnio auto niechce mi przyspieszac tak jak by nie bylo turbiny albo byl 5 bieg. odpalam ruszam z miejsca a on zamula tak ze masakra przy obrotach lekko powyzej 2tys dostaje kopa dopiero. czy ktoś wie co to moze byc albo podpowiedziec gdzie szukac przyczyny. auto jest po wymianie wszystkich filtrow oleju w silniku i oleju w skrzyni. czy to moze byc zacinajaca sie turbina?? przy jakich obrotach zalacza sie turbina??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego sprawdz najpierw vagiem przyczyn może być wiele,przepływomież jakiś wężyk do wymiany od podciśnienia lub w moim przypadku tak było cięgno turbiny trzeba rozruszać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w tryb awaryjny passat przechodzi poniżej - 5 stopni, gdy jest w okolicach 0 nic takiego się nie dzieje, turbina była czyszczona jakieś 4 miesiące temu, czy ktoś wie co to może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie w tryb awaryjny passat przechodzi poniżej - 5 stopni, gdy jest w okolicach 0 nic takiego się nie dzieje, turbina była czyszczona jakieś 4 miesiące temu, czy ktoś wie co to może być ?

zrób logi - jeśli tryb awaryjny wynika z przeładowania, to turbo, sterowanie turbo albo instalacja podciśnieniowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowa i nowa jako kierowca

Ostatnio jadac po autostradzie 80 mil/godz spada mi predkosc do 50-60mil/godz ,bieg 5 ,wszystko ok ,tylko nagle zaczyna mi zwalniac,

puscilam gaz i depnelam na nowo,i ruszyl spowrotem

ale zastanawiam sie co moglo byc przyczyna ,ze mi tak spowolnil

samochod w pelni sprawny 1,8 20 V petrol,na trasy zawsze sprawdzony we wszystkie plyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie moj problem jest bardzo ciekawy gdyz 4 rózne warsztaty w tym jeden autoryzowany nie potrafiły sobie poradzic z mojim autkiem,a mianowice jest tak jadac na drugim czy tam trzecim biegu okolo 1700obr/min i wciskajac nagle pedał do konca auto rozpedza sie przy czym przy okolo 2500obr/min ma chwilowy spadek mocy ale zaraz znowu ciagnie dalej i jeszcze jakos przy 3000obr/min ma tak drugi raz,Podmieniane były przepływomiez,N75,wyciagana turbina i rozbierana okazao sie ze jest jak nowa.Prosze o pomoc bo nie wime co robic dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Kupiłem niedawno Passata któremu niedlugo po zakupie zaczęło brakować mocy i tryb awaryjny non stop pow.2500 obr. Ponadto po uruchomieniu na zimno dziwnie trekotał i troszkę kopcił. Komp wskazał iż turbina przeładowuje. Z wymontowaną turbinką udałem się do zakładu gdzie czyszczą turbinki. Na miejscu stwierdzono i mam denata! całkowicie padła.Ponadto były ślady ,że była ona już naprawiana- co nie przynioslo widocznie skutku. Ponadto wewnątrz ten wirnik miał mechaniczne uszkodzenia, był zjechany.Była też wewnątrz cała mocno okopcona jakby czarnym popiołem obłożona. Mam nową. Tylko teraz nasuwa się problem co to spowodowało ?:638: aby kasa nie poszła na marne. Z tego co mechanik duma świeca żarowa mogła się ukruszyć, wspomina tez iż może /nie chcę przekręcić/któryś wtrysk przelewa..a jak nie to głowica..

Czy to znaczy że popadłem w zajebistą kabałę z Passatem...??? !!! , czy mogą być jeszcze jakieś powody tego....

Edytowane przez kaczkatorzym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość moto62
Witam kolege nie wiem czy dobrze tu trafilem ale mam takie zapytanie bylem moim paskiem na komp i odczytali takie bledy sterownik silnika zablokowany,regulacja poczatku wtrysku, czujnik temp paliwa-g81i te dwa pierwsze skasowal a tego czujnika nie idzie.A autko sobie robi takie psikusy ze nie ma mocy i dosc metalicznie wchodzi na obroty i na wolnych faluje i nawet sam zgasnie i potem trzeba dlugo krecic rozrusznikiem zeby odpalil moze mi ktos pomoze co to moze byc?
wojtas1346

Mam to samo co kolega wojtas. Czujnik początku wtrysku i słabe auto. moze ktoś to już rozpracował??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam widze ze jednak na tym forum nie ma mocnych co do mojego problemu tu tylko sa mocni o przełądowaniu i czyszczeniu turbiny szkoda myslalem ze tu mi ktos pomoze .:(((((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maciekbd1 - masz dynosoft i compsportów pod nosem. Podjedź, zrób porządek. Przy okazji jakiś soft, żeby auto zaczęło normalnie jeździć i mniej palić... Opisany przez Ciebie problem na 99% nie ma podłoża mechanicznego, tylko nawalił któryś czujnik / sterownik. Albo po kolei zmierzysz i pokażesz logi wszystkiego, albo nie będziemy w ogóle dyskutowali, bo szklanej kuli tutaj nikt nie ma. Diagnostyka opiera się na LOGu, którego nie pokazałeś. Ani przepływki, ani doładowania -> więc co możemy poradzić? Sugerowanie, że przepływka była podmieniana nie jest odpowiedzią - założę się, że podmienialiście na używaną z innego auta.

 

---------- Post added at 09:05 ---------- Previous post was at 09:02 ----------

 

Tylko teraz nasuwa się problem co to spowodowało ? aby kasa nie poszła na marne. Z tego co mechanik duma świeca żarowa mogła się ukruszyć, wspomina tez iż może /nie chcę przekręcić/któryś wtrysk przelewa..a jak nie to głowica..

Czy to znaczy że popadłem w zajebistą kabałę z Passatem...???

dbaj o niego, poczytaj forum, dowiedz się jak się obchodzić z silnikiem uturbionym -> to odpłaci Ci się długowiecznością i bezawaryjnością. Mogło być milion powodów, dla których wystąpił opisany przez Ciebie problem. Od przeciągania wymiany oleju, po pałowanie zimnego silnika i/lub domowe sposoby radzenia sobie z błędami typu "przeładowanie".

 

Moje pytanie brzmi - w jaki sposób mogłeś mieć przeładowanie, skoro turbo wyzionęło ducha i wirnik był uszkodzony? Skąd się brało ciśnienie w układzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega ma racje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja chcę zapytać czy czujnik temperatury może mieć wpływ na spadek mocy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja chcę zapytać czy czujnik temperatury może mieć wpływ na spadek mocy?

Czujnik ten podaje stan temp.do ECU-czyli w połączeniu z wieloma innymi czynnikami-tak ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość swistt

Hej mam pytanko jestem tu nowy na forum i nie damno kupiłem sobie passata B5 1.9 TDI(110 KM z 1997 roku własnie nie dawno zaczoł mi wariowac przy 2200 albo 2400 obrotuw ałto normalnie słabdie i tak jak by mu cos paliwo odcinało poprostu deptam mu a tu ta sama predkośći obroty też byłem na kompie (pokpa,przepływomierz,i turbina wporzadku)wyskoczył mi tylko jeden błąd!błąd wskażnika poziomu paliwa czy jet to mozliwe zeby samochód nie miał mocy przez to barzdo prosze pomórzcie prosze!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry za OT,

kolego swistt powiem Ci szczerze że nie da się czytać Twojego postu, szanuj nasz język a w szczególności ortografie, bo jest masakra jak na gościa który ma 25 lat :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[ot]

słuchchaj Saddam jak nie chcesz pomuc to s.......aj a nie czuj sie ortogafem! i nie p.........j sie do czyjegoś problemu!bo ktoś ma tu problem!i przepraszam cie za mojom dyzortografie!

...i dla takich jak Ty (tzn. dotkniętych tą przykrą chorobą) wymyślono słowniki i inne tego typu narzędzia wspomagające - tłumaczenie się "dyz-czymśtam" to w XXI wieku już czyste lenistwo...

[/ot]

Edytowane przez marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czytam forum raczej uwaznie ,i jak dotąd nie znalazlem odpowiedzi na moje problemy z samochodem jest to 1.8t AEB 98rok dolega mu pewna usterka (choroba)ktorej nie moge w zadem sposob namierzyc a mianowicie nie chce jechac jak przystalo na 1.8t tak jakby sie dusil wymienilem świece ,filtr paliwa,regulator cisnienia paliwa czyscilem,wtryski sprawdzane omomierzem, pompa paliwa nowa i dalej to samo malo tego zadnych bledow nie ma samochod przeskanowalem vag311-2 i innymi programami ,w czasie jak mu przydepne to cisnienie doladowania 0.8 na kolektorze sacym pokazuje ale dusi sie (zalozony mam barometr) zadnej dziury w dolocie i weze sprawdzone -podejrzane wymienione.

Auto posiada tez gaz sekwencje i na gazie wszystko ok jest nie ma zadnych objawow co to moze byc ,2 tydzien juz walcze, az mnie krew zalewa ,zaczyna konczyc sie moja milosc do vw - moze ktos z was ma jakis pomysl bo ja juz zaczynam myslec o innej marce.

Edytowane przez krolo1980
blad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam czytam forum raczej uwaznie ,i jak dotąd nie znalazlem odpowiedzi na moje problemy z samochodem jest to 1.8t AEB 98rok dolega mu pewna usterka (choroba)ktorej nie moge w zadem sposob namierzyc a mianowicie nie chce jechac jak przystalo na 1.8t tak jakby sie dusil wymienilem świece ,filtr paliwa,regulator cisnienia paliwa czyscilem,wtryski sprawdzane omomierzem, pompa paliwa nowa i dalej to samo malo tego zadnych bledow nie ma samochod przeskanowalem vag311-2 i innymi programami ,w czasie jak mu przydepne to cisnienie doladowania 0.8 na kolektorze sacym pokazuje ale dusi sie (zalozony mam barometr) zadnej dziury w dolocie i weze sprawdzone -podejrzane wymienione.

Auto posiada tez gaz sekwencje i na gazie wszystko ok jest nie ma zadnych objawow co to moze byc ,2 tydzien juz walcze, az mnie krew zalewa ,zaczyna konczyc sie moja milosc do vw - moze ktos z was ma jakis pomysl bo ja juz zaczynam myslec o innej marce.

 

sprawdziłeś przepływomierz, prawda? (bo nie wymieniłeś)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności