Skocz do zawartości
boroskym

diesel Rano puszcza niebieskiego dymka, po rozgrzaniu delikatnie kopci na czarno

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, stałem się posiadaczem BKP, który nie ma dpfa. Zauważyłem, że rano przy odpalaniu puszcza małego niebieskiego dymka i po chwili przestaje. Jak przegazuje rozgrzany silnik na postoju to w wyższych obrotach widać, że puszcza małego czarnego dymka. Wymieniłem w ciemno zawór n75 na nowy pireburga i po tym kopci trochę mniej, zrobiłem też logi na nowym n75 i moje zastrzeżenia budzi turbina. Poniżej wstawiam logi dynamiczne + korekcje wtrysków na rozgrzanym silniku przy wyłączonych wszelakich urządzeniach elektrycznych i klimatyzacji. 

003.jpg

010.jpg

011.jpg

57321614_1673163662786040_8698055050737483776_n.jpg

Edytowane przez boroskym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego udało się ogarnąć kopcenie na czarno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że kopcenie rano tak. Miałem zalanego mobila jak kupiłem samochód. Teraz mam zalanegro millersa i wydaje mi się, że rano grama dymku nie puszcza. Co do kopcenia jeszcze nie, dolot wygląda na cały więc patrząc na moje logi będę raczej się nastawiał na regeneracje turbiny. 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może się nie znam ale co ma turbo do  czarnego dymu? po prostu turbo musi się rozpędzić a w tym czasie wtrysk podaję trochę więcej paliwa i dlatego puszcza bąka. To że na początku masz zadane doładowanie 2268 przy 1600 obrotach a turbo ma dopiero 1300 to znaczy że turbina musi najpierw się rozkręcić i nadmuchać cały układ a z resztą widać to przy 2000 obrotów że wszystko w normie. Co do rannego niebieskiego dymku to bym wymienił lub się upewnił od sprzedającego czy kiedyś wymieniał uszczelniacze pompek.

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na moje oko to jak komp zada jakąś tam wartość ciśnienia doładowania a turbo tego nie wypompuje to pojawi sie czarny dym, bo ropa, która była przeznaczona na te doładowanie się nie zmiesza z powietrzem i powstanie dym. Najlepiej to ona pracuje od 2750 obrotów do jakichś 3200, potem pojawia się niedoładowanie co widać. W poprzednim tdiku na oryginalnej trubinie wartość doładowania zadanego i rzeczywistego niemalże idealnie się pokrywała i dymka nie było. Faktycznie z tym porannym niebieskim dymkiem możesz mieć rację, autko w 2014 bodajże miało wymieniane wtryski na akcji serwisowej mogli czegoś niedopatrzeć. Autko ogólnie odpala od strzała rano 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw przejrzyj wszystkie łączenia turbo - ssący u mnie też było późno wystające turbo i wymieniłem jedną gumke na łączeniu z intercoolerem i wróciło do normy ale jeszcze między czasie wymieniłem vacu i dopiero moc wróciła. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vacu mam niemalże nowe, z 2014 roku bodajze. A u ciebie słyszałeś jakieś syczenie od tego ? 

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak było słyszalne tak około 3 tyś obrotów dopiero i to od drugiego biegu w górę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie raczej nic nie słyszę, tak mi się wydaje 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie masz nic z tych rzeczy to się przyzwyczaj do delikatnego czarnego dymku bo brak katalizatora też robi swoje. Mój sąsiad ma bmr-a i brak dpf i normalnie że przy deptaniu mu też puszcza baczka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, zrobiłem dwa logi pod rząd i czemu są takie różnice ? Droga ta sama, teren równy bez górek. Zrobiłem loga w jedną stronę zawróciłem i zrobiłem loga w drugą stronę. Wiem, że turbo nie chodzi jak powinno, ale może to coś mnie naprowadzi ? 

 

W pierwszą stronę było gorzej a w druga już lepiej

 

64490294_441331196648684_6622889765714788352_n.jpg

62571053_308550253433534_9006567108569464832_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności