Jump to content
soboll

Problem z odpaleniem 1.8 T AWT

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Witam,

    niedawno odebrałem swojego Passata od mechanika który był po stłuczce. Mechanik poskładał mi auto, cały pas przedni wraz z chłodnicą, wiskozą i rozrządem. Wszystko był ok dopóki nie zacząłem wymieniać żarówek. Któraś z wiązek poluzowała się i przetarła. Przestał działać kompletnie climatronic oraz zaczął wyskakiwać komunikat "ölsensor werkstatt". Przez jakiś czas było okej dopóki silnik nie zaczął poszarpywać, obroty na biegu jałowym wzrosły do 1100-1200 obr/min, dwukrotnym zgaszeniu się auta na trasie oraz zapaleniu się kontrolki EPC na desce. Po podłączeniu się pod kompa, Torque wskazał mi 3 błędy. 2 od sondy (P0036 oraz P0136) oraz P0322 Ignition / Distributor Engine Speed Input Circuit No Signal. Na następny dzień zacząłem lutować wiązkę na tyle o ile się dało ale bez większych efektów. Zniknął chyba tylko komunikat ölsensor werkstatt. Obroty dalej były podwyższone a climatronic dalej nie reagował. Po zgaszeniu auta wykasowałem błędy by zobaczyć czy coś się wydarzy. Moja ciekawość doprowadziła do tego, że auto od tamtej pory nie chce odpalić. Silnik kręci ale nic poza tym. Czytałem, że może to być czujnik położenia wału ale za nic nie mogę go znaleźć. Może ktoś ma jakiś pomysł co mogło się wydarzyć?

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012

    Czujnik położenia wału szukaj koło filtra oleju. 

    Pod zbiornikiem wyrownawczym są wtyczki. 

    Szara dwupinowa idzie do owego czujnika. 

    Po kablu go dojdziesz. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2001

    Witam, czujnik odnalazłem idąc od wtyczki (2) i jest w całości. Jutro postaram się sprawdzić ten czujnik. Przy okazji znalazłem taki otwór (1) przypominający wejście na czujnik.  Ktoś może wie co tu powinno się znajdować?

    Inked20190505_160157_LI.jpg

    Inked20190505_160118_LI.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012

    Jak dobrze pamiętam to okienko rewizyjne gdzie można znaleźć znaki na kole zamachowym.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy