Jump to content
Kepasus

Tajemniczy brak mocy

Recommended Posts

Witam!

Na wstępie powiem że robiłem już chyba wszystko a za pieniądze wydane na mechaników i części mógłbym kupić drugiego passata. 

W 2018 roku w czerwcu stałem się nieszczęśliwym posiadaczem passata b6 2.0 tdi 170 km z dsg. Auto kupione od handlarza który sprowadził go z uszkodzoną turbiną. Turbo wymienione. Przejechałem się itd wszystko wydawało się ok więc kupiłem.

Po miesiącu coś zaczęło silnikiem delikatnie rzucać więc zacząłem diagnozować i korekcje wtryskiwaczy zdradzały że nie jest dobrze. Wytryski wyjąłem i wysłałem do sprawdzenia. Okazało się że jest słabo to zostały zregenerowanie. Po regeneracji brak jakich kołowrotek zmian. Olałem temat uznając że to nie był powód utraty mocy. Od mechanika do mechanika i nic. Niby wszystko ok.

W październiku zregenerowałem dpf bo odkryłem że się wypala co 50-60 km. Spalanie na trasie dużo za duże mocy brak itd więc wszystko się zgadzało. Po regeneracji brak zmian. Dalej wypalanie co chwila i brak mocy.

Sprawdziłem gruszkę Turbo okazała się delikatnie źle ustawiona to poprawiłem ale to nie wiele zmieniło.

Ustawiłem jeszcze kąt synchronizacji sprawdziłem rozrząd i nic. Finalnie zdurniałem i już nie miałem pomysłów. 

Oddałem auto do mechanika z zadaniem odnalezienia mocy.

Sprawdził jeszcze raz wytryski zakładając że są ok ale okazało się że mimo regeneracji i tak jest lipa... Docelowo okazało się że do roboty jest cały układ wtryskowy bo opiłkuje więc już zrezygnowany wymieniłem wytryski pompę jedną drugą rozrząd docelowo również turbinę bo okazało się że tamta niby regenerowana a wirnik chce wypaść z korpusu. Przy okazji wyczyszczone klapy i EGR oraz oczywiście cały układ paliwowy. 

Po wszystkim jest lepiej tzn część mocy wróciło silnik lepiej pali równo pracuje itd ale dpf dalej się wypalał nawet co 10 km a przy dużym obciążeniu nawet bez przerwy. Co więcej brakowało mocy na wysokich obrotach a na dole było w miarę. Czujniki dpf wskazują w miarę normalne wartości więc to nie wygląda na ich uszkodzenie. Ostatnie co mogłem zrobić to wycięcie dpf, pomimo jego regeneracji i tego że jestem przeciwny takim zabiegom, to w akcie desperacji musiałem spróbować.

Auto kopci na czarno. Ma moc w pełnym zakresie obrotów choć to nie wygląda na 170km. Jedzie mniej więcej tak samo jak przed wycięciem tylko ciągnie do końca obrotomierza. 

Podsumowując:

Mi brakło pomysłów co może być przyczyną braku mocy. Auto jedzie ospale choć jest lepiej niż przed naprawą. Brak jakichkolwiek błędów. Dpf nie pokazuje błędów nawet po wycięciu. EGR klapy przepływomierz i inne podzespoły wydają się być sprawne. 

Pomysły?

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a skąd infomracja, że brak mocy - jeżeli piszesz że jest trochę mniej jak fabrycznie ale czy na pewno. Proponowałbym zrobić pomiary na hamowni (wtedy będziesz wiedział czy faktycznie brak mocy czy tylko twoje złudzenie). Sugerowałbym logi u jakiegoś sprawdzonego tunera (może przy okazji modyfikacja programu)

Jak dpf dopalało tak często to może samochód jest po akcji serwisowej w aso ... Na forum jest temat, ale w skrócie po akcji serwisowej dpf dopala dużo częśćiej po krótrszych odcinkach jak wcześniej przed akcją.

Powinno zrobić się też jeszcze logi dynamiczne czy czasem może przepływka już nie jest do wymiany/ czyjnik ciśnienia itp. (ale to po logach, bo tak to wróżenie z fusów). 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy