Skocz do zawartości
lasocha

Diagnostyka grupa 32,33,34 (2.0 FSI)

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj podłaczyłem VCDS pod paska no i trochę nie bardzo rozumiem wskazania tych grup. Miałem wcześniej Audi z silnikiem ALT i tam były w 32 i 33 po dwie wartości tutaj jest 4.

Czy te silniki mają więcej sond?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/030-049.html

W silnikach V6, v8 będziesz miał 4 wartości (2 banki cylindrów) . W 4 i 3 cylindrowych będą raczej dwie wartości. Choć widziałem też silniki (co prawda nie VW) które mają przy 4 cylindrach dwa banki. 

A ten twój to nie wiem bo nie wiadomo jaki kod silnika

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się wydaje, ze bank jest jeden tylko, że sonda w grupie np. 33 pokazuje wskazania po dwa cylindry tj. 1-4 i 2-3.

Proszę o wyprostowanie mojego toku myślenia, jeżeli źle myślę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbym wiedział co to za kod silnika to może bym coś znalazł na ten temat. Możesz otworzyć maskę i po prostu patrzysz jak wygląda kolektor wydechowy, gdzie są sondy przed katem i ile ich jest.

Jeden bank to nie koniecznie 4 cylindry, 2cylindry, "jedna połówka silnika" (przyjmując że V6, V8 to tak jakby podwójny silnik) itp. Jeden bank to tak jakby jeden wydech, jedna sonda S1 (nie mylić z sondą S2 czyli za katem). Bo teoretycznie mogą być 2 banki wydechu (2 sondy) a potem jeden katalizator. Inna  sprawa że VW chyba tak nie robi. Tak naprawdę bank to raczej podział w sensie diagnostyczno-komputerowym. 1bank to po prostu "jedno pilnowanie czasu wtrysku" dla ECU

Więc zgodnie z tym co mówisz nie może być tak że jest jeden bank a wskazanie po dwa cylindry. Są to dwa banki cylindrów, jak np tu: images?q=tbn:ANd9GcTeC-zFH_Ori7KGZpf2fML
Więcej tu np. rysunki strona 5i6 https://intercars.com.pl/pliki/PLK/DT40_Dobor_czasu_wtrysku_benzyny_i_gazu_LPG.pdf

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kod silnika to BLR 2.0 FSI 2006 - Bosh MED 9.5.1.

Dla przykładu zobacz to :

https://maxiecu.com/produkty/wyszukiwarka-funkcjonalnosci/

 

Znajdz paska B6 wklep to co powyzej i będziesz wiedział o co mi chodzi

 

Edytowane przez lasocha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy na oba banki mają pokazywać podobne wartości? wydaje mi się, że drugi bank pokazywał inne napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korekty muszą być podobne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że problem był w 33 grupie i napięcie wychodziło coś ok. 1,05 

Z tego co pamiętam ma wynosić 1,48-1,52 (na jałowym)

Prosze mnie poprawić jeśli się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy kiedy i gdzie (rozgrzewanie silnika, ciepły silnik, wolne obroty, przyspieszanie) oraz w jakim silniku. Generalnie w vagach najczęściej jest sonda tzw. "wąska" czy "zwykła" (mówie o autach od jakiegoś 1997). Szerokopasmowe, widziałem już dwa rodzaje montowanych, ale nie mowie, że widziałem wszystkie. Jedna ma faktycznie mieć 1,5V na wolnych, na ciepłym silniku. A druga nie pamiętam, ale na pewno inna wartość, bodajże 2,5V. Niestety nie znam na pamieć co było gdzie montowane, a zwłaszcza w FSI/TFSI.

W ogóle to dużo prościej by było gdybyś po prostu zlogował coś a nie "wydaje mi się".

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności