oczkopl7 Zgłoś #1 Napisano 26 Kwietnia 2019 Witam Was. Problem dotyczy B6 3.2 AXZ 2010r przegieg 185 000 Na biegu jałowym (skrzynia pozycja P) wciskając lekko gaz na ok 1200 - 1300 obr/min mam bardzo duże wibracje od silnika (drga cała buda) zwiększając obroty problem powiedzmy ze znika. Dziwne jest to ze wystarczy wbić D podjechać pół metra. Wbić spowrotem P i powtórzyć test i jest często, chodź nie zawsze lepiej. Wibracje są znacznie zmniejsze. Problemu nie czuć podczas jazdy. Skan z VCDS nie pokazuje żadnych błędów. Synchronizacja rozrządu 208 i 209 ma następujące parametry - 123 count - 3.0 *KW 00100101 , 73 - count - 0.0 *KW 00100101 Auto nie ma problemów z mocą, spaleniem itp. Fakt rozrząd jest słyszalny (charakterystyczne terkotanie) jakieś pomysły co może być nie tak ? Co sądzicie ogólnie o rozrządzie ? Parametry powiedzmy ze w normie ale już słyszalny. Co mogę sprawdzić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2 Napisano 26 Kwietnia 2019 Na tą chwilę możesz sprawdzić jeszcze stan układu dolotowego ale to sporo elementów to demontażu. Jeśli poduszki i elementu elastyczne układu wydechowego są ok, to niestety zostaje tylko rozrząd. Co do kątów, zobacz jakie wartości masz zadane dla poszczególnych wałków (kanały 90-92), bo tutaj masz podane chyba aktualne pozycje wałków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oczkopl7 Zgłoś #3 Napisano 26 Kwietnia 2019 Wartości dla 90 i 91: 5,9 % exhaust Camshaft duty cycle -25*KW - Adj. specifield -25.5*KW - Adj. - actual 5,9 % Intake Camshaft duty cycle 25*KW - Adj. specifield -4.5KW - Adj. - actual Wartości dla biegu jałowego. Podczas dodania gazu wartości podążają za sobą i zmieniają się. A jeśli chodzi o układ dolotowy mam rozumieć ze chodzi o lewe powietrze ? Poduszki silnika i elementy elastyczne niby sprawdzone. Jeden z mechaników twierdzi ze jest możliwe zacięcie się koła dwumasowego co o tej teori sądzicie czy jest takie coś możliwe ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #4 Napisano 26 Kwietnia 2019 5,9 % Intake Camshaft duty cycle 25*KW - Adj. specifield -4.5KW - Adj. - actual zadane nie równa się aktualnemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oczkopl7 Zgłoś #5 Napisano 26 Kwietnia 2019 Przepraszam wkradła się literówka zjadłem 2 Ma być 5,9 % exhaust Camshaft duty cycle -25*KW - Adj. specifield -25.5*KW - Adj. - actual 5,9 % Intake Camshaft duty cycle 25*KW - Adj. specifield 24.5*KW - Adj. - actual Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikromekanikk Zgłoś #6 Napisano 27 Kwietnia 2019 (edytowane) Wartości bloków z mojego Passerati na biegu jałowym, temp.70% : 208 -2*KW 209 2*KW 90 -25*KW 91 25*KW Edytowane 27 Kwietnia 2019 przez mikromekanikk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #7 Napisano 27 Kwietnia 2019 @oczkopl7 Wydaje się być OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oczkopl7 Zgłoś #8 Napisano 27 Kwietnia 2019 Panowie jeśli wartości bloków są poprawne a rozrząd jest słyszalny (terkotanie na ciepłym) to mam rozumieć ze zdechł np. napinacz ? Czy jest to początek końca rozrządu i niedługo zacznie się rozjeżdżać ? Zrobiłem już na takich parametrach 13000 km i w sumie nic się nie zmieniło od dnia zakupu. Dźwięk jest ten sam. Martwi mnie natomiast wibracja auta w zakresie 1200 - 1300 obr/min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikromekanikk Zgłoś #9 Napisano 28 Kwietnia 2019 Sprawdziłbym jakie wartości bloków są w zakresie drgań. Również sam bym obejrzał poduszki bo mogą być naderwane, jeżeli będą się rozrywać dalej to drgania powinny się pojawiać odpowiednio wcześniej i trwać dłużej. Koło zamachowe to również prawdopodobna przyczyna. U mojego brata w a4b5 przy uszkodzonej dwu masie drgania drgania pojawiały się od początku i były wyczuwalne w czasie jazdy. Rok temu wymieniałem rozrząd a objawy to "terkotnie" łańcuchów zaraz po odpaleniu, na zimnym silniku, spadanie obrotów na biegu jałowym, wypadanie zapłonów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #10 Napisano 28 Kwietnia 2019 a w grupie 093 co masz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oczkopl7 Zgłoś #11 Napisano 28 Kwietnia 2019 Bloki w zakresie drgań sprawdzę za za ok 9 dni, bo wtedy wracam do domu. Też zastanawiam się cały czas z tym kołem dwumasowym może w najbliższym czasie zaryzykuję wymianę. Szkoda tylko byłoby robić to niepotrzebnie. Bo koszty w sumie nie małe. Na szczęście u mnie narazie zapłony nie wypadają, obroty nie skaczą itp. W grupie 093 mam 600 obr/min 14.3 % -3.0 *KW -1.0 *KW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikromekanikk Zgłoś #12 Napisano 21 Maja 2019 Oczkopl7 jakieś postępy z paskiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #13 Napisano 21 Maja 2019 Widać, że się rozjechało. Teraz tylko kwestia czy to sam łańcuch czy nastawnik. Ja obstawiam padnięty nastawnik lub nieszczelność w kanałach sterujących nim. Tak czy inaczej, rozrząd do demontażu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikromekanikk Zgłoś #14 Napisano 22 Maja 2019 (edytowane) ale nastawnik to prosty mechanizm i rzadko się psuje. Oczkopl7: gdybyś potrzebował porównać sobie wartości z moim autem to śmiało pisz. Ja w sobotę wymieniłem łączniki elastyczne w ukł.wydechowym i poza poprawą brzmienia silnik szybciej wstaje, co baaardzo mnie cieszy. Edytowane 22 Maja 2019 przez mikromekanikk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #15 Napisano 22 Maja 2019 Nastawniki to istotnie proste mechanizmy ale niestety bardzo szybko się zużywają. Amerykanie mają opracowane podobno bardzo dobre zestawy naprawcze, niestety kosztują sporo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach