Jump to content

Recommended Posts

Witam was posiadam passata cc 2011r 2.0tdi 170 dsg. Mianowicie posiadam go ponad rok i od tego czasu mam duże spalanie wyliczając z przejechanym kilometrów. Auto miało regenerowane wtryskiwacze lecz spalanie pozostało nadal takie duże jest tez nowa dwumasa. Mianowicie problem polega na tym ze spalanie według komputera jest w granicach 5.5 do 7Litrow a przeliczając z przejechanych kilometrów wychodzi nieraz grubo ponad 9 litrów nawet widać jak szybko spada wskazówkę poziomu paliwa. Moje pytanie brzmi czy miał ktoś tez tak ze komputer pokazuje 6 a naprawdę jest ponad 9 i co może być przyczyna takiego dużego spalania? W aucie zero błędów ciśnienie doładowania itp w normie korekty ba wtryskach idealne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozbieżność duża... trzeba podbić kompem wyliczanie...

powodem takiego spalania może być np. zapieczenie któregoś z zacisków.. sprawdź czy po jeździe nie masz zagrzanej którejś felgi..... to tak na początek... najprostsza przyczyna....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadna felga się nie grzeje. Auto toczy się normalnie nie czuć żeby coś go trzymało jeździ pali przyspiesza normalnie tylko dużo pali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poproś kogoś, albo sam zaopatrz się w VCDS(lub inny) i zrób logi. Wrzuć na forum do analizy i może ktoś je zinterpretuje. Wskazanie spalania przez komputer pokładowy z rzeczywistym można skorygować. Ale 9 l/100 km to dużo za dużo i jakaś przyczyna musi być. Posprawdzaj też czy silnik nie jest obciążony jakimś odbiornikiem albo klimatyzacją. Latem przy wysokich temperaturach też się zdziwiłem gdy spalanie wzrosło nawet o litr, ale to dalej nie było 9 l/100. Jednym słowem zacznij od podłączenia komputera i solidnej diagnostyki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie ja posiadam tylko program Delphi innego nie mam i nie znam nikogo z okolic co może mi zrobić logi. Auto masakrycznie dużo pali teraz za 120zl zrobione jest tylko 270km co nam daje ponad 9 litrów spalania w cyklu mieszanym. Zastanawiam się nad ta akcja serwisowa bo dostałem wezwanie czy nie pojechać do Vw oni wtedy wgrywają nowy soft z ta afera spalinową co wy na to może coś pomoże ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

raczej nie pomoże.... podjedź do serwisu od VAGów i niech go sprawdzą

może DPF się ciągle wypala i podbija spalanie.... Na odległość to wróżenie z kuli heh

jakie masz spalanie na jałowym na rozgrzanym silniku?

Edited by rosol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dpf się wypala regularnie co 400km wtedy widać podwyższone obroty i spalanie chwilowe. Nie ma w mojej okolicy warsztatu typowego Vw tylko zwykli mechanicy którzy tylko podpinają auto pod komputer i odczytują błędy i kasują kasę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie grzebał ktoś w mapie silnika i chciał "podrasować" silnik? Albo założył tzw. chipa-gotowca? No bo jeżeli wszystko jest OK, a tylko chleje jak rozbitek na pustyni... Jeżeli ktoś nieumiejętnie chipował to faktycznie wgranie oryginalnego softu może poprawić sytuację. Podam Ci przykład. Mojego zaraz po zakupie chipowałem i kolega z forum skopiował moją mapę i wgrał do identycznego Passata(model, rocznik, silnik). I co się okazało? Pasek na mojej mapie nie nadawał się do jazdy, a niby te same auta. A co do VCDS'a to na forum znajdziesz informację gdzie i co kupić(za rozsądne pieniądze), a także jak samemu diagnozować auto. Za każde podłączenie u mechanika płacisz, a kilka takich podłączeń i kabelek masz na własność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w przypadku takiej operacji to fakt wgranie nowego softu pomoże.... jak chcesz sprawdzić czy ktoś gmerał to potrzebny VCDS i w sterowniku silnika da się sprawdzić ile razy był soft ruszany...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może znacie kogoś z śląska najlepiej z okolic Bielska Białej co posiada taki program i potrafi zrobić logi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo logi dynamiczne i w grupie 115 będzie widać ile dmucha turbo.... czy standardowe ciśnienie czy podniesione

@Neos97  napisz jakie jest spalanie na biegu jałowym na rozgrzanym silniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na biegu jałowym mam spalanie 0.6-0.7L według licznika na programie delphi jest 0.5L 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli prawidłowo. Zmień jeszcze kontrolnie stację, żeby wykluczyć jakiś "felerny" dystrybutor, który ciula przy tankowaniu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto mam od ponad roku i cały czas takie spalanie mam a tankuje na różnych stacjach. Zastanawia mnie ten dpf bo jak auto kupiłem lały wtryskiwacze i na wolnych obrotach jak samochodzik pracował to kopcił na biało cały czas Wiec wtryskiwacze poszły do regeneracji autko przestało kopcić itp wiec się zastanawiam czy dpf nie jest zawalony już lecz żadnego błędu kontrolki itp auto nie zgłasza nigdy. Zastanawia mnie jeszcze to ze jak go kupiłem to zapełnienie popiołem dpf było 189ml gdzie wartość graniczna to 170ml i teraz sprawdzając po ponad roku nadal jest 189ml nic nie wzrosło. Końcówki wydechowe wyglądają na czyste lecz jak przetrze je palcem to jest na nim sadza czarna. Wiec myśle ze albo dpf jest zapchany lub jego nie ma i ktoś nie usunął z sterownika go

Mkpol powiedz a jak w twoim passacie masz spalanie? I czy mógłbyś zrobić test taki jak ja z tym palcem i końcówkami wydechowymi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli wydech jest czarny od środka to duże prawdopodobieństwo że coś z dpf jest nie tak.Czy go nie ma?hmmm.Musisz znaleźć fachowca który się zna na temacie.Może faktycznie jest coś nie halo z mapą.Ale z tym dpf też dziwne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam znalazłem identyko temat taki jak moj nawet z podobnym silnikiem 

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3479660.html 

Prosze przeczytać tam chłopak miał problem z dpf 

 

Siemka. Zrobiłem zdjęcia moich końcówek w środku oceńcie sami. Wydaje mnie się ze dpf jest zapchany bo to jest trochę dziwne. 

78A07AC4-A8F2-408B-8849-C3D4DB836DC1.jpeg

803FFA6E-7613-4BB3-A72C-B12ECFB5F2D9.jpeg

72FDB6EA-77F8-4CCC-B810-E71B38A1E1BA.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mi się wydaję że ty masz wycięty dpf :) bo widać w twoich końcówkach sadzę a przy sprawnym dpf takiego czegoś nie ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój ma 252tys cbab ,żółty nalot tylko

 

20190420_174531.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz jest pytanie czy jest wycięty czy zapchany tak ze przepuszcza. Regularnie co 400km się włącza wypalanie jego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komputer dobitnie by Cie poinformował o jego zapchaniu, sam też byś poczuł. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy