Skocz do zawartości
kamil.pol.90@gmail.com

Odpowietrzanie układu hamulcowego - czy konieczne ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po wymianie tylnich klocków oraz tłoków zaczeło mnie prześladować fatum zapowietrzonych hamulcy, zostały odpowietrzone tylnie koła już 2 razy i dawało to efekt na jakiś tydzień, więc postanowiłem odpowietrzyć cały układ hamulcowy i teraz pytanie, czy odpowietrzenie całego układu wiąże sie tez z odpowietrzeniem pompy ABS oraz sprzegła bo podobno sprzegło jest w tym samym układzie co hamulce ?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wyleciał cały płyn z układu, to abs nie jest zapowietrzony raczej. To samo ze sprzęgłem. Nie napisałeś jaki masz silnik, także nie wiadomo czy wysprzęglik masz pod filtrem powietrza czy w środku skrzyni..

1.9tdi ma pod filtrem i odpowietrzenie sprzęgła jest banalnie proste. Trzeba tylko pilnować poziomu płynu, bo "odpływ" ze zbiorniczka jest trochę wyżej niż dno.  

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim, 

przymierzyłem się wczoraj do wymiany tarcz i klocków hamulcowych z przodu. Tarcze były bardzo mocno zapieczone i chciałem wrzucić skrzynie na "N" (mam DSG) żeby móc obrócić tarczą, z rozpędu na ściągniętych zaciskach wcisnąłem na maksa pedał hamulca, który oczywiście wpadł w podłogę. Tłoczek w lewym zacisku wysunął się chyba na maksa. Złożyłem wszytko w całość i przez kilka pierwszych wciśnięć hamulca miałem bardzo miękki pedał, trochę go "podpompowałem" ale dalej wydaje mi się, że jest dużo bardziej miękki niż przed wymianą. Czy jest możliwe aby przez takie coś zapowietrzył się układ ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie było wycieku płynu to układ się nie zapowietrzył. Kilka pierwszych głębokich wciśnięć jest z powodu "dojścia" tłoczka hamulcowego do klocków. Jak nie znasz tak podstawowych zasad to  jest mało prawdopodobne żebyś te klocki wymienił fachowo i żeby działały one długo i skutecznie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, sylmicha napisał:

Jeśli nie było wycieku płynu to układ się nie zapowietrzył. Kilka pierwszych głębokich wciśnięć jest z powodu "dojścia" tłoczka hamulcowego do klocków. Jak nie znasz tak podstawowych zasad to  jest mało prawdopodobne żebyś te klocki wymienił fachowo i żeby działały one długo i skutecznie. 

Fachowcem nie jestem to fakt ... I zakładałem, że nie trzeba jeżeli się nie kombinuje coś bezpośrednio przy płynie, ale są takie momenty kiedy człowiek głupieje i woli zapytać mądrzejszych ;) Z chęcią bym oddał autko do "fachowca" nie oszczędzam poprzez wymianę samemu, ale nie mam zaufanego mechanika we Wrocławiu (przykre co nie ? ), któremu mógłbym oddać auto więc wszystko co mogę  - robię sam. I uwierz mi, żaden mechanik nie poświęciłby tyle czasu na czyszczenie moich zacisków co ja ;) A po wymianie pojadę na stację diagnostyczną sprawdzić skuteczność hamowania, więc będzie ok. Dziękuję za odpowiedź ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeśli nadal masz tzw "miękki" pedał hamulca koniecznie jest odpowietrzenie układu...

i tak na przyszłość... czasem warto dać specjaliście niż samemu kombinować jak nie ma się o tym zbytnio pojęcia, bo może się to źle skończyć. Tym bardziej hamulce.

A wymianę klocków już nie przesadzaj... każdy mechanik ci je wymieni i nie potrzeba tutaj nie wiadomo jakiego zaufania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Jako, że podczas wymiany klocków tylnych zauważyłem uszkodzoną gumkę na tłoczku, zacisk został wymontowany z auta oraz poddany naprawie (wymiana obydwu gumek). Po wymontowaniu zacisku przewód hamulcowy został zaślepiony, jednak co oczywiste, kilka kropel płynu wyciekło (stan płynu w zbiorniczku spadł do nieco powyżej minimum).

Po zamontowaniu, zacisk został odpowietrzony, wcześniej płyn uzupełniony do maksimum.

Następnie, po przejechaniu się kilkuset metrów, odpowietrzyłem go ponownie. Pilnując jednocześnie aby stan płynu w zbiorniczku nie spadł poniżej minimum. Drugie odpowietrzenie było konkretne (przepompowałem sporo płynu gdy już przestało wypływać powietrze).

Po całym zabiegu ciągle mam wrażenie że pedał hamulca nie jest tak twardy jak wcześniej. Może to tylko wrażenie ale... czy możliwe aby podczas opisanych czynności zapowietrzyło się inne koło (na logikę nie) lub pompa ABS (zbiorniczek nie został osuszony więc również logika podpowiada że nie)?

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktos moze ktoredy biegnie inatalacja hamulcowa na tylne kola?

Mam wyciek gdzies, ubywa mi plynu hamulcowego nie w jakims zastraszajacym tempie ale jednak... w komorze silnika sucho w potencjalnych miejscach, przy kolach tez...

Jedynie saczy mi sie cos jakby pod fotelem pasazera od dolu samochodu tylko teraz nie wiem czy to leca tylko skropliny z klimy czy tez gdzies tam ida jakies rurki/weze od hamulcow?

Nie mam aktualnie kanalu aby zajrzec ale meczy mnie to strasznie. Szukalem na etka ale brak info ktoredy ida przewody hamulcowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy ze sprzęgła nie cieknie, znaczy z siłownika bo w końcu współdzielą płyn

Edytowane przez jakbli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj trasa 130km i znowu ubylo plynu ale znalazlem przyczyne, rurka hamulcowa jakas idzie nad przegubem i z niej cieknie plyn chyba sie rozszczelnila i leci na przegub prosto takze szukam mechanika co to ogarnie

Maly update

Auto dzis u mrchanika od 15, diagnoza taka ze po 1 strzelona jakas rurka co idzie na sprzeglo plyn i do tego uszk. pompa hamulcowa jakas co jest pod zbiorniczniem plynu ? przepuszcza i plyn leci na pedal hamulca wtf, tam faktycznie jest jakas pompa jeszcze pod tym zbiorniczkiem? Myslalem ze pompa jest tylko ta od absu do hamulcy i ew vacum od podcisnienia?

Edytowane przez comingsoon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności