Jump to content
Sign in to follow this  
kamil.pol.90@gmail.com

Odpowietrzanie układu hamulcowego - czy konieczne ?

Recommended Posts

Witam, po wymianie tylnich klocków oraz tłoków zaczeło mnie prześladować fatum zapowietrzonych hamulcy, zostały odpowietrzone tylnie koła już 2 razy i dawało to efekt na jakiś tydzień, więc postanowiłem odpowietrzyć cały układ hamulcowy i teraz pytanie, czy odpowietrzenie całego układu wiąże sie tez z odpowietrzeniem pompy ABS oraz sprzegła bo podobno sprzegło jest w tym samym układzie co hamulce ?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie wyleciał cały płyn z układu, to abs nie jest zapowietrzony raczej. To samo ze sprzęgłem. Nie napisałeś jaki masz silnik, także nie wiadomo czy wysprzęglik masz pod filtrem powietrza czy w środku skrzyni..

1.9tdi ma pod filtrem i odpowietrzenie sprzęgła jest banalnie proste. Trzeba tylko pilnować poziomu płynu, bo "odpływ" ze zbiorniczka jest trochę wyżej niż dno.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć wszystkim, 

przymierzyłem się wczoraj do wymiany tarcz i klocków hamulcowych z przodu. Tarcze były bardzo mocno zapieczone i chciałem wrzucić skrzynie na "N" (mam DSG) żeby móc obrócić tarczą, z rozpędu na ściągniętych zaciskach wcisnąłem na maksa pedał hamulca, który oczywiście wpadł w podłogę. Tłoczek w lewym zacisku wysunął się chyba na maksa. Złożyłem wszytko w całość i przez kilka pierwszych wciśnięć hamulca miałem bardzo miękki pedał, trochę go "podpompowałem" ale dalej wydaje mi się, że jest dużo bardziej miękki niż przed wymianą. Czy jest możliwe aby przez takie coś zapowietrzył się układ ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie było wycieku płynu to układ się nie zapowietrzył. Kilka pierwszych głębokich wciśnięć jest z powodu "dojścia" tłoczka hamulcowego do klocków. Jak nie znasz tak podstawowych zasad to  jest mało prawdopodobne żebyś te klocki wymienił fachowo i żeby działały one długo i skutecznie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, sylmicha napisał:

Jeśli nie było wycieku płynu to układ się nie zapowietrzył. Kilka pierwszych głębokich wciśnięć jest z powodu "dojścia" tłoczka hamulcowego do klocków. Jak nie znasz tak podstawowych zasad to  jest mało prawdopodobne żebyś te klocki wymienił fachowo i żeby działały one długo i skutecznie. 

Fachowcem nie jestem to fakt ... I zakładałem, że nie trzeba jeżeli się nie kombinuje coś bezpośrednio przy płynie, ale są takie momenty kiedy człowiek głupieje i woli zapytać mądrzejszych ;) Z chęcią bym oddał autko do "fachowca" nie oszczędzam poprzez wymianę samemu, ale nie mam zaufanego mechanika we Wrocławiu (przykre co nie ? ), któremu mógłbym oddać auto więc wszystko co mogę  - robię sam. I uwierz mi, żaden mechanik nie poświęciłby tyle czasu na czyszczenie moich zacisków co ja ;) A po wymianie pojadę na stację diagnostyczną sprawdzić skuteczność hamowania, więc będzie ok. Dziękuję za odpowiedź ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem jeśli nadal masz tzw "miękki" pedał hamulca koniecznie jest odpowietrzenie układu...

i tak na przyszłość... czasem warto dać specjaliście niż samemu kombinować jak nie ma się o tym zbytnio pojęcia, bo może się to źle skończyć. Tym bardziej hamulce.

A wymianę klocków już nie przesadzaj... każdy mechanik ci je wymieni i nie potrzeba tutaj nie wiadomo jakiego zaufania :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Jako, że podczas wymiany klocków tylnych zauważyłem uszkodzoną gumkę na tłoczku, zacisk został wymontowany z auta oraz poddany naprawie (wymiana obydwu gumek). Po wymontowaniu zacisku przewód hamulcowy został zaślepiony, jednak co oczywiste, kilka kropel płynu wyciekło (stan płynu w zbiorniczku spadł do nieco powyżej minimum).

Po zamontowaniu, zacisk został odpowietrzony, wcześniej płyn uzupełniony do maksimum.

Następnie, po przejechaniu się kilkuset metrów, odpowietrzyłem go ponownie. Pilnując jednocześnie aby stan płynu w zbiorniczku nie spadł poniżej minimum. Drugie odpowietrzenie było konkretne (przepompowałem sporo płynu gdy już przestało wypływać powietrze).

Po całym zabiegu ciągle mam wrażenie że pedał hamulca nie jest tak twardy jak wcześniej. Może to tylko wrażenie ale... czy możliwe aby podczas opisanych czynności zapowietrzyło się inne koło (na logikę nie) lub pompa ABS (zbiorniczek nie został osuszony więc również logika podpowiada że nie)?

Z góry dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy