Jump to content
ChmielAG

diesel 2.0 TDI DSG - odpala, gaśnie i już nigdy więcej nie odpali... chyba że...

Recommended Posts

Witam,

Przejrzałem wszystkie możliwe tematy na różnych forach, wymieniłem co się dało. Na razie nie pomogło. Opisuję temat:

VW Passat B6 2.0 TDI DSG Comfortline. Świetne autko do pracy. Wygodne na długie trasy. Do czasu. Pewnego dnia (rano) autko odpaliło na sekundę i zgasło. Kolejne kręcenie zapłonem nie pomogło. Skończył się akumulator. Auto na lawecie do warsztatu, ładowanie akumulatora, pierwsza próba odpalenia i .... odpalił. Z oporem ale odpalił. Warsztat wymienił akumulator, filtry paliwa. Sprawdzili cały układ paliwowy. Wszystko w normie.

Auto pojeździło 2 tygodnie bez problemu. Przyjechałem do domu (po południu). Po godzinie jadę do sklepu i to samo. Odpalił na 1 sekundeczkę, zgasł i koniec. Nie da rady odpalić. Pomogłem mu "plakiem", pojechałem do serwisu - stał tam tydzień. Odpalał codziennie. Poprosiłem w razie czego o regenerację rozrusznika. Auto wyjechało z warsztatu.

Kolejne 3 tygodnie później - znów sekunda po odpaleniu zgasło. Znów problem. Laweta na warsztat. Wymiana pompy paliwa (stara działała).

Już bez warsztatu - auto losowo (nie ważne czy zimno, czy ciepło, czy rano czy wieczorem, czy zimny czy ciepły silnik) potrafi po prostu nie odpalić. Stało teraz 3 tygodnie w warsztacie. Odpaliło codziennie. Zabrałem do domu, pojeździłem 2 dni i stoi pod domem. Zauważyłem, że po odłączeniu akumulatora i podłączeniu go ponownie - da się odpalić silnik (z pedałem gazu wciśniętym w podłogę aż do przycisku redukcji biegu).

Błędów w komputerze nie ma żadnych.

Ma ktoś szklaną kulę w domu? Co jeszcze mogę wymienić (po za całym samochodem)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich klubowiczów. Od paru dni borykam się z problem odnośnie gasniecia silnika. Wygląda to tak że po nocy i odpaleniu auto po około minuty gaśnie. Po czym żeby móc odpalić pomaga zdjęcie klemy na chwilę lecz objaw się powtarza. Po kilku takich zabiegach  problem ustaje a silnik nie gaśnie i do końca dnia jest wszystko ok. Na początku myślałem że to może pompa w zbiorniku ale po podłączeniu do komputera pokazał się komunikat żeby sprawdzić komputer silnika. Miał może ktoś z was podobny problem i czy faktycznie problem może być po stronie sterownika? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja też podzielę się tym, co mnie ostatnio spotkało - dzisiaj. Silnik zapalił, ujechałem 100 m, włączam się do ruchu, droga osiedlowa, traci moc, faluje, zgasł. Kręcę rozrusznikiem, jakby uruchamia się ale wyskakują zapłony (wybuchy) i nie może podtrzymać jałowych obrotów, gaśnie. Wielokrotnie odpalam, nawet gorzej, bo już przy odpalaniu odbija do tyłu - nic lepiej. Nie może wejść na obroty przy naciskaniu na gaz i gaśnie. Resetowanie klemą - nic nie zmieniło.

Wczoraj z rana też ciężko palił - nie miałem tak przedtem - myślę -3 w nocy, dodałem dwa do dwóch, czyli temperatura ma znaczenie. Dziwne, bo dzisiaj, zaraz po pierwszym bezproblemowym uruchomieniu na parkingu nie miało to znaczenia. Dopiero po przejechaniu 100 m coś się pogubił.

Skoro temperatura, to zagrzałem silnik za pomocą Webasto i rzeczywiście, gorący uruchomi się. Chmura dymu od paliwa z wydechu, znaczy zalał się niespalonym olejem napędowym. Jak już zaczął chodzić, przedmuchałem na obrotach, pojeździłem wokoło, dym po paru kilometrach ustał, chodzi jak pszczółka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może macie problemy z elektroniką przepustnicy ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o klapę gaszącą? Całkiem możliwe

Gdzie to będzie w blokach pomiarowych?

Jak to zdiagnozować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, atmosferyczny napisał:

Chodzi o klapę gaszącą? Całkiem możliwe

Gdzie to będzie w blokach pomiarowych?

Jak to zdiagnozować?

Na vcdsie to raczej nie sprawdzisz, kup przez allegro na podmiankę, one są stosunkowo tanie i załóż, bo do tego akurat nie trzeba wielkiej wiedzy. Jak nie pomoże to skorzystaj z 14 dniowego zwrotu i kasy nie stracisz a będziesz miał pewność, że to nie to . 

Aby przy zakładaniu trzeba pamietać, żeby nie dotykać tej klapki albo dotykać ją tak, żeby nie przestawić jej

Edited by boroskym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chwila, ale ta klapka ma sprężynę powrotną, więc ruszenie jej powoduje, że sprężyna obróci ją z powrotem do pozycji całkowicie otwartej.

Położenie jej odczytywane jest przez komputer silnika cały czas, bo jest tam ścieżka oporowa, po której ślizga się styk, więc to napięcie pokazuje jej aktualne położenie.

U mnie okazał się zawór EGR uszkodzony i przez to często nie "potrafił" się domknąć i takie efekty między innymi powodował jak opisałem we wcześniejszych postach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy