kruszan Zgłoś #1 Napisano 5 Marca 2019 Problem pojawił się bez konkretnej przyczyny, prawy żarnik mi się wyłączał, wymieniałem że około rok temu wraz z przetwornicami, zrzuciełem zderzak i lampę, okazało się że wtyczka się wypięła... Ogólny dramat że trzeba to zrobić aby do żarówki dojść, ale... Lewa lampa podczas testu reflektorów po odpaleniu pojazdu ma dużo mniejszy zakres ruchu od prawej, lewej nie ruszałem więc nie wiem dlaczego tak się stało... Finalnie lampy świeca na tym samym poziomie ale lewa ma dużo mniejszy zakres ruchu, wyjąłem więc lewą, przeczyściłem mechanizmy manualnej regulacji, te na kluczyk imbusowy, koła zębate były tak zawalone syfem że nawet jak bym chciał to pewnie by się nie obróciły... Ale obecnie muszę lampę maksymalnie podwyższyć do góry aby świeciła normalże tam gdzie prawa świeci w środkowym położeniu mechanicznej regulacji, lewa jest na maxa i jeszcze jej brakuję ciut... Nie mam pojęcia jak to się mogło stać, obrazują to też filmy: Wcześniej dwie lampy tak samo obniżały się na dół nie do góry, obecnie prawa ma dużo wqszy zakres ruchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszan Zgłoś #2 Napisano 6 Marca 2019 Dodam że vcds nie ujawnia żadnych błędów, robiłem adaptacje lamp wg procedury lecznicze bez zmian. Akcja gdyby problem był mechaniczny ale nie za bardzo wiem jak ugryźć, mają lampy na stole nic nie rzuciło się w oczy, nic nie latało, wyglądały tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #3 Napisano 6 Marca 2019 (edytowane) Wiesz, mi to wygląda, jakbyś miał nierówno zamontowane reflektory, tj. lewa lampa w całosci (puszka) jest skierowana ku górze w porównaniu do prawej i to ogranicza ruch soczewki do dołu (brakuje już zakresu ruchu dla soczewki w dół). Może poprawiłoby sytuację ponowne zdemontowanie i zamontowanie lamp z ponowną regulacją na śrubach mocujacych (górnych i dolnych) i ponowne wyregulowanie już zamontowanych reflektorów. Edytowane 6 Marca 2019 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszan Zgłoś #4 Napisano 6 Marca 2019 Analizowałem to, generalnie lampa po wyjęciu udaje mi się zamontować tylko w jednej tej samej pozycji co przed demontażem, są regulacje na śrubach ale one są skontrowane nakrętkami i ich nie ruszałem, zastanawia mnie czy sam mechanizm nie mógł się jakość "rozregulować" "coś nie przeskoczyło"... ale skoro maksymalna regulacja imbusem zbliża reflektor do drugiego dobrego, to może dlatego ten zakres ruchu soczewki podczas testu jest okrojony bo lampa jest w skrajnym położeniu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #5 Napisano 6 Marca 2019 No jak dla mnie to soczewka jest w "skrajnym polożeniu", dlatego brak jej pełnej regulacji... w środku ta rxgulacja na imbusach to pręcik ze ślimakiem (jeśli dobrze pamiętam)-może tam regulacja jest przesunięta o jeden lub dwa zwoje-musisz zdemontować lampy tak czy inaczej i jeszcze raz do nich zajrzeć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruszan Zgłoś #6 Napisano 7 Marca 2019 Wyjęcia lamp jestem świadomy, czekałem na pomysł i lepszą pogodę. Dziękuję za ideę bo jest wysoce prawdopodobne, że właśnie to jest problem, rozbierałem to do czyszczenia więc może i źle złożyłem, brakuję zwoju lub dwóch i to może być przyczyną. Niedługo się za to wezmę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luibuki Zgłoś #7 Napisano 18 Marca 2019 Witam wszystkich. Na poczatek sie przywitam gdyz jestem nowy i to moj pierwszy post. Mam podobny problem z jednym reflektorem z ta roznica ze wogole nie chce drgnac gora dol. w boki idzie dobrze a druga strona dziala idealnie. auto dopiero kupilem ale od znajomego i z tago co wiem to raczej nic przy lampach nie bylo robione. tak wiec problem raczej elektryczny czyli silniczek lub jakis modol. tylko nie wiem od czego zaczac bo nie mam schematow:/ moze ktos poratuje jakas informacja lub od czego mam zaczac lub gdzie szukac przyczyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luibuki Zgłoś #8 Napisano 20 Marca 2019 czy modul skretu po wymianie nalezy jakos zaadaptowac ? bo rozebralem przod i robilem podmianki i okazalo sie ze modul byl zamokniety i zamowilem inny. co prawda mial te same numery ale niby od Q5 pochodzi. i teraz po odpaleniu test robi sie prawidlowo ale po chwili wyskakuje zarowka i komunikat. wszystko dziala oprocz skretu. czy musze to jakos zakodowac czy jeszcze cos moze byc uwalone ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luibuki Zgłoś #9 Napisano 24 Marca 2019 temat ogarniety. jednak okazal sie winny modul skretu ktory znajduje sie pod lampa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yarocygaro Zgłoś #10 Napisano 8 Kwietnia 2019 Witam, ostatnio przy odpaleniu samochodu pojawił się w moim Passacie błąd AFS (komunikat oraz migająca kontrolka). Przy kolejnym odpaleniu samochodu już takiego problemu nie było. Po kilku dniach znów się pojawił błąd i teraz pojawia się bardzo często. Podczas jazdy nocnej praktycznie nie mam oświetlonej drogi, światła jakby były skierowane w prawą stronę. Czasami światła podczas jazdy wracają do odpowiedniej pozycji lecz kontrolka dalej miga. Po podłączeniu komputera wykryło mi kilka błędów. Poniżej przesyłam informacje, które udały mi się zgrać: Pojazd: Volkswagen Passat Rok: 2008 Typ nadwozia: Variant Przebieg: 228470 KM --------------------------------------------------------------- 55 Regulacja zasięgu reflektorów Opis sytemu: AFS-Steuergeraet Numer oprogramowania: 5M0907357B Wersja oprogramowania: X024 Numer sterownika: 5M0907357B Kodowanie: 2311169 Podsystemy: Opis sytemu: AFS-Lst.-Modul l Numer oprogramowania: 7L6941329A Wersja oprogramowania: 0004 Opis sytemu: AFS-Lst.-Modul r Numer oprogramowania: ID-R fehlt Wersja oprogramowania: .... Kody błędów: 02234 - Moduł mocy prawego reflektora Brak sygnału / komunikacji Statycznie 01042 - Sterownik niezakodowany Statycznie 02656 - Moduł mocy lewego reflektora niezakodowany Statycznie 02657 - Moduł mocy prawego reflektora niezakodowany Statycznie 01539 - Reflektory nie zostały ustawione Brak lub nieprawidłowe Nastawy podstawowe / adaptacja Statycznie Bardzo proszę o pomoc, jak naprawić usterkę w moim samochodzie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melo Zgłoś #11 Napisano 10 Kwietnia 2019 (edytowane) Dołączę do problemu. Ja wyciągałem jedną lampę by naprawić złamane mocowanie, nie ruszałem w samej lampie nic, odpiąłem jedynie kostkę zasilającą po uprzednim odłączeniu akumulatora. Zamknął mi się więc samochód i podłączyłem na chwilę akumulator przy odłączonej lampie by wziąć coś z auta. Po zamontowaniu już reflektora i podłączeniu kostki oraz akumulatora, okazało się, że nie świeci się w niej xenon. Przestały też świecić doświetlania zakrętów w obu lampach, tej nie ruszanej też. Poziomowanie/ autotest też nie reaguje. Przeciwmgielne początkowo działały normalnie jednak po podłączeniu auta do VCDS, najpierw przestały działać, potem były, a teraz znowu ich nie ma. Po wykasowaniu błędów zaczął świecić xenon w naprawianej lampie ale zdarzyło się już, że niespodziewanie zgasł po czym znowu zaświecił i jak na razie świeci. No i poziomowanie stoi, a obie lampy świecą bardzo wysoko. Oczywiście kontrolka usterki oświetlenia miga cały czas i wyświetla się komunikat o AFS czyli braku doświetlania zakrętów. Co mogłem popsuć? Błędy : Adres 55: Zasięg xenonów Plik etykiet: 5M0-907-357-A.lbl Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C Komponent: AFS-Steuergeraet 0142 Weryfikacja: 00H04000 Numer seryjny: Kodowanie: 2311297 Kod serwisu: WSC 05311 000 00000 VCID: 346C8F402EAA Oznaczenie elementu: ID-L fehlt Komponent: AFS-Lst.-Modul l .... Kodowanie: 00000255 Oznaczenie elementu: 7L6 941 329 A Komponent: AFS-Lst.-Modul r 0004 Kodowanie: 00000035 6 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 01042 - Sterownik niezakodowany 000 - - - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 112 Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: nieważny nieważny nieważny 02656 - Końcówka mocy (J667) lewego reflektora; niezakodowana 000 - - - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 112 Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: nieważny nieważny nieważny 02657 - Końcówka mocy (J668) prawego reflektora; niezakodowana 000 - - - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 112 Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: nieważny nieważny nieważny 01539 - Reflektory nie zostały wyregulowane 005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100101 Priorytet błędu: 3 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 112 Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: nieważny nieważny nieważny 02233 - Moduł mocy lewego reflektora (J667) 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 11100100 Priorytet błędu: 6 Częstość błędu: 8 Wew.licznik błędów: 113 Przebieg: 244851 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2098.14.08 Czas: 00:00:47 Ramka zamrożona: Napięcie: 11.64 V Prędkość: 0.0 km/h ABS 1 00978 - Żarówka świateł mijania lewego reflektora (M29) 014 - wadliwy Ramka zamrożona: Stan błędu: 01101110 Priorytet błędu: 4 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 113 Przebieg: 244856 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2098.14.08 Czas: 02:22:28 Ramka zamrożona: Napięcie: 11.93 V Prędkość: 0.0 km/h ABS 1 Edytowane 10 Kwietnia 2019 przez melo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach