Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Problem pojawił się bez konkretnej przyczyny, prawy żarnik mi się wyłączał, wymieniałem że około rok temu wraz z przetwornicami, zrzuciełem zderzak i lampę, okazało się że wtyczka się wypięła... Ogólny dramat że trzeba to zrobić aby do żarówki dojść, ale... Lewa lampa podczas testu reflektorów po odpaleniu pojazdu ma dużo mniejszy zakres ruchu od prawej, lewej nie ruszałem więc nie wiem dlaczego tak się stało... Finalnie lampy świeca na tym samym poziomie ale lewa ma dużo mniejszy zakres ruchu, wyjąłem więc lewą, przeczyściłem mechanizmy manualnej regulacji, te na kluczyk imbusowy, koła zębate były tak zawalone syfem że nawet jak bym chciał to pewnie by się nie obróciły... Ale obecnie muszę lampę maksymalnie podwyższyć do góry aby świeciła normalże tam gdzie prawa świeci w środkowym położeniu mechanicznej regulacji, lewa jest na maxa i jeszcze jej brakuję ciut... Nie mam pojęcia jak to się mogło stać, obrazują to też filmy:

 

Wcześniej dwie lampy tak samo obniżały się na dół nie do góry, obecnie prawa ma dużo wqszy zakres ruchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam że vcds nie ujawnia żadnych błędów, robiłem adaptacje lamp wg procedury lecznicze bez zmian. Akcja gdyby problem był mechaniczny ale nie za bardzo wiem jak ugryźć, mają lampy na stole nic nie rzuciło się w oczy, nic nie latało, wyglądały tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, mi to wygląda, jakbyś miał nierówno zamontowane reflektory, tj. lewa lampa w całosci (puszka) jest skierowana ku górze w porównaniu do prawej i to ogranicza ruch soczewki do dołu (brakuje już zakresu ruchu dla soczewki w dół).

Może poprawiłoby sytuację ponowne zdemontowanie i zamontowanie lamp z ponowną regulacją na śrubach mocujacych (górnych i dolnych) i ponowne wyregulowanie już zamontowanych reflektorów.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Analizowałem to, generalnie lampa po wyjęciu udaje mi się zamontować tylko w jednej tej samej pozycji co przed demontażem, są regulacje na śrubach ale one są skontrowane nakrętkami i ich nie ruszałem, zastanawia mnie czy sam mechanizm nie mógł się jakość "rozregulować" "coś nie przeskoczyło"... ale skoro maksymalna regulacja imbusem zbliża reflektor do drugiego dobrego, to może dlatego ten zakres ruchu soczewki podczas testu jest okrojony bo lampa jest w skrajnym położeniu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak dla mnie to soczewka jest w "skrajnym polożeniu", dlatego brak jej pełnej regulacji... w środku ta rxgulacja na imbusach to pręcik ze ślimakiem (jeśli dobrze pamiętam)-może tam regulacja jest przesunięta o jeden lub dwa zwoje-musisz zdemontować lampy tak czy inaczej i jeszcze raz do nich zajrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjęcia lamp jestem świadomy, czekałem na pomysł i lepszą pogodę.

Dziękuję za ideę bo jest wysoce prawdopodobne, że właśnie to jest problem, rozbierałem to do czyszczenia więc może i źle złożyłem, brakuję zwoju lub dwóch i to może być przyczyną.
Niedługo się za to wezmę.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Na poczatek sie przywitam gdyz jestem nowy i to moj pierwszy post. Mam podobny problem z jednym reflektorem z ta roznica ze wogole nie chce drgnac gora dol. w boki idzie dobrze a druga strona dziala idealnie. auto dopiero kupilem ale od znajomego i z tago co wiem to raczej nic przy lampach nie bylo robione. tak wiec problem raczej elektryczny czyli silniczek lub jakis modol. tylko nie wiem od czego zaczac bo nie mam schematow:/ moze ktos poratuje jakas informacja lub od czego mam zaczac lub gdzie szukac przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy modul skretu po wymianie nalezy jakos zaadaptowac ? bo rozebralem przod i robilem podmianki i okazalo sie ze modul byl zamokniety i zamowilem inny. co prawda mial te same numery ale niby od Q5 pochodzi. i teraz po odpaleniu test robi sie prawidlowo ale po chwili wyskakuje zarowka i komunikat. wszystko dziala oprocz skretu. czy musze to jakos zakodowac czy jeszcze cos moze byc uwalone ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temat ogarniety. jednak okazal sie winny modul skretu ktory znajduje sie pod lampa 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ostatnio przy odpaleniu samochodu pojawił się w moim Passacie błąd AFS (komunikat oraz migająca kontrolka). Przy kolejnym odpaleniu samochodu już takiego problemu nie było. Po kilku dniach znów się pojawił błąd i teraz pojawia się bardzo często. Podczas jazdy nocnej praktycznie nie mam oświetlonej drogi, światła jakby były skierowane w prawą stronę. Czasami światła podczas jazdy wracają do odpowiedniej pozycji lecz kontrolka dalej miga. Po podłączeniu komputera wykryło mi kilka błędów. Poniżej przesyłam informacje, które udały mi się zgrać:

Pojazd: Volkswagen Passat
    Rok: 2008
    Typ nadwozia: Variant
    Przebieg: 228470 KM

---------------------------------------------------------------
55 Regulacja zasięgu reflektorów

    Opis sytemu: AFS-Steuergeraet
    Numer oprogramowania: 5M0907357B
    Wersja oprogramowania: X024
    Numer sterownika: 5M0907357B
    Kodowanie: 2311169

    Podsystemy:
        Opis sytemu: AFS-Lst.-Modul l
        Numer oprogramowania: 7L6941329A
        Wersja oprogramowania: 0004

        Opis sytemu: AFS-Lst.-Modul r
        Numer oprogramowania: ID-R fehlt
        Wersja oprogramowania: ....

    Kody błędów:
        02234 - Moduł mocy prawego reflektora Brak sygnału / komunikacji
            Statycznie
        01042 - Sterownik niezakodowany
            Statycznie
        02656 - Moduł mocy lewego reflektora niezakodowany
            Statycznie
        02657 - Moduł mocy prawego reflektora niezakodowany
            Statycznie
        01539 - Reflektory nie zostały ustawione Brak lub nieprawidłowe Nastawy podstawowe / adaptacja
            Statycznie

 

Bardzo proszę o pomoc, jak naprawić usterkę w moim samochodzie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączę do problemu. Ja wyciągałem jedną lampę by naprawić złamane mocowanie, nie ruszałem w samej lampie nic, odpiąłem jedynie kostkę zasilającą po uprzednim odłączeniu akumulatora. Zamknął mi się więc samochód i podłączyłem na chwilę akumulator przy odłączonej lampie by wziąć coś z auta. Po zamontowaniu już reflektora i podłączeniu kostki oraz akumulatora, okazało się, że nie świeci się w niej xenon. Przestały też świecić doświetlania zakrętów w obu lampach, tej nie ruszanej też. Poziomowanie/ autotest też nie reaguje. Przeciwmgielne początkowo działały normalnie jednak po podłączeniu auta do VCDS, najpierw  przestały działać, potem były, a teraz znowu ich nie ma. Po wykasowaniu błędów zaczął świecić xenon w naprawianej lampie ale zdarzyło się już, że niespodziewanie zgasł po czym znowu zaświecił i jak na razie świeci. No i poziomowanie stoi, a obie lampy świecą bardzo wysoko. Oczywiście kontrolka usterki oświetlenia miga cały czas i wyświetla się komunikat o AFS czyli braku doświetlania zakrętów.  Co mogłem popsuć?

Błędy :

Adres 55: Zasięg xenonów        Plik etykiet: 5M0-907-357-A.lbl
   Oznaczenie elementu SW: 5M0 907 357 C    HW: 5M0 907 357 C
   Komponent: AFS-Steuergeraet    0142  
   Weryfikacja: 00H04000    Numer seryjny:               
   Kodowanie: 2311297
   Kod serwisu: WSC 05311 000 00000
   VCID: 346C8F402EAA

   Oznaczenie elementu: ID-L fehlt  
   Komponent: AFS-Lst.-Modul l    ....  
   Kodowanie: 00000255

   Oznaczenie elementu: 7L6 941 329 A
   Komponent: AFS-Lst.-Modul r    0004  
   Kodowanie: 00000035

6 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
01042 - Sterownik niezakodowany 
            000 - - - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 112
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                        nieważny
                        nieważny
                        nieważny

02656 - Końcówka mocy (J667) lewego reflektora; niezakodowana 
            000 - - - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 112
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                        nieważny
                        nieważny
                        nieważny

02657 - Końcówka mocy (J668) prawego reflektora; niezakodowana 
            000 - - - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100000
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 112
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                        nieważny
                        nieważny
                        nieważny

01539 - Reflektory nie zostały wyregulowane 
            005 - Brak lub niepoprawne nastawy podstawowe / adaptacja - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100101
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 112
                    Wskaźnik czasu: 0

             Ramka zamrożona:
                        nieważny
                        nieważny
                        nieważny

02233 - Moduł mocy lewego reflektora (J667) 
            004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 11100100
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 8
                    Wew.licznik błędów: 113
                    Przebieg: 244851 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2098.14.08
                    Czas: 00:00:47

             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 11.64 V
                    Prędkość: 0.0 km/h
                        ABS 1

00978 - Żarówka świateł mijania lewego reflektora (M29) 
            014 - wadliwy
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01101110
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 113
                    Przebieg: 244856 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2098.14.08
                    Czas: 02:22:28

             Ramka zamrożona:
                    Napięcie: 11.93 V
                    Prędkość: 0.0 km/h
                        ABS 1

Edytowane przez melo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności