Skocz do zawartości
Pawel9333

diesel Passat b5 1.9 Tdi afn problem z odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie. 

Problem zaczął się we wrześniu 2018. Od tamtego czasu jeżdżę po mechanikach i raz auto odpala od strzała, raz jak na załączonym filmiku, a raz w ogóle nie może odpalić tylko tak warkocze. 

Zacznę od tego, że odpalam go z odłączonym czujnikiem temp. płynu chłodzącego. Gdy czujnik podepnę to nie grzeje świec (czujnik wymieniony na nowy) i są jeszcze większe kłopoty z odpaleniem. 

W tym czasie zregenerowany rozrusznik, zregenerowane wtryski, wymieniony dwumas ze sprzęgłem ( dalej na nowy dwumas, nie chciałem sztywnego koła zakładać), nowy akumulator, nowe świece, rozrząd. W sumie prawie cały osprzęt silnika.

Auto w normalnej jeździe nie sprawia większych kłopotów. Zjada olej, raz w miesiącu trochę trzeba dolać, wyłącza się turbina przy 4-5 biegu na wysokich obrotach, ale przy spokojnej jeździe nic się nie dzieje (mniejsza o to, na razie idzie z tym żyć i naprawię jak ogarnę problemy rozruchowe) 

Zastanawiam się dalej w czyn może tkwić problem, włożyłem w niego ok. 3tys od września i nie chce go już sprzedawać, za późno na to, chciałbym jeszcze jakimś kosztem mniejszym, czy większym naprawić i jeździć ile się będzie dało. 

Czytałem już wiele forów, jednak z podobnym problem się nie spotkałem (chodzi o ten warkot i jak ją to nazywam 'odpalaniem na 2 gary', wtedy nie reaguje na pedał gazu, po prostu warkocze i albo uda mu się odpalić, albo po prostu zgaśnie) 

Od czego powinienem zacząć szukając dalej usterki? (VAG pokazuje tylko jeden błąd ze względu na odpięty czujnik temp.)

Edytowane przez Pawel9333

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z problemem dalej się bujam, wciąż nie rozwiązany, auto stoi pod domem natomiast mam kilka nowych informacji.

 

Kilka dni po wstawieniu tu posta wymieniony dwumas szlag trafił, oddałem auto do mechanika, który to robił. Zerwało wszystkie nity na dwumasie, został odesłany na gwarancję do producenta. Producent umył ręce, bo to nie wina dwumasy, a problem może leżeć po stronie silnika lub skrzyni biegów (tak dostałem w odpowiedzi od producenta w Niemczech). Mechanik odesłał to do firmy, która zregenerowała tą dwumasę zakładając te nity prasą czy czymś i podobno jest jak nówka, założone z powrotem lecz problem ciągle występował.

Dodam, że gdy zerwało te nity i nie wchodziły żadne biegi, ciągle był na biegu jałowym to auto odpalało za każdym razem na strzała bez żadnego problemu. W ostatnią sobotę odpaliłem auto rano z 30 razy z szoku i niedowierzania, bo za każdym razem odpaliło na strzała (zauważyłem, że zawsze jak odpala poprawnie to wydobywa się dziwny stukot podczas działania silnika na biegu jałowym, który cichnie za każdym razem po wciśnięciu sprzęgła, jeżeli auto nie odpali tak jak powinno tylko telepie silnikiem jak na filmiku wyżej to tego dźwięku nie ma, a jak auto odpali pięknie to jest ten dźwięk) i pojechałem na myjkę, później znowu nie odpalił, dojechałem do domu i pod domem dalej nie palił, dałem mu odsapnąć i po 20 minutach odpalił na strzała, pojechałem zatankować i znowu problem z odpaleniem i w sumie od tamtej chwili już nie udało mi się go odpalić tak jak powinien.

Oddałem samochód do innego mechanika, który ustawił rozrząd (był przestawiony o 1 ząbek), ustawił od nowa kąt wtrysku, ustawił odpowiednią dawkę paliwa, zwalił winę na 200% na rozrusznik (jeżeli nie rozrusznik to mam go mu znowu podstawić i będzie szukał dalej, a nie ruszał sam rozrusznika bo pół roku wcześniej robił go ktoś inny i po prostu do niego zawiozłem). Rozrusznik ponownie ściągnięty i wymienione coś w nim przez mechanika i jutro znowu jadę zawieźć do tego co regulował przy wtryskach itd.

Kończą mi się już pomysły co to może być, a każdy z mechaników wynajduje tylko co rusz nową rzecz, która nie daje żadnego rozwiązania a kasa z portfela ucieka.

Edytowane przez Pawel9333

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany z miesiąc temu.

Założyłem sztywne koło i problem zniknął jak ręką odjął.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamaskowałeś problem. Winny jest rozrusznik bo za wolno kręci. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności