robert_s Zgłoś #21 Napisano 31 Maja 2019 1 godzinę temu, jaco06 napisał: Zapomniałem napisać że jest zmienionym program na 183 konie i 430 Nm. Strasznie mało jak bez dpf to co to za program?? jedz na poprawę. Chipa robiłeś na starym silniku czy już po podmiance? jeżeli na starym to pamietaj że nowemu może coś nie pasować i dlatego robi się każdy silnik indywidualnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #22 Napisano 1 Czerwca 2019 czip był robiony na starym silniku było już chyba coś nie tak ponieważ gościu mówił że nie może więcej z niego wykrzesać na serii miał 168 i 370nm. na starym miałem również kłopoty z odpaleniem gdy postał chwilę. odpalał dopiero za drugim razem natomiast teraz pali od dotknięcia. po wymianie pompowtryski zostały zamontowane na nowych zestawach naprawczych, wyczyszczony egr. ile taki motor bez dpf powinien wypluć po czipie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #23 Napisano 2 Czerwca 2019 Dnia 1.06.2019 o 07:10, jaco06 napisał: czip był robiony na starym silniku było już chyba coś nie tak ponieważ gościu mówił że nie może więcej z niego wykrzesać na serii miał 168 i 370nm. na starym miałem również kłopoty z odpaleniem gdy postał chwilę. odpalał dopiero za drugim razem natomiast teraz pali od dotknięcia. po wymianie pompowtryski zostały zamontowane na nowych zestawach naprawczych, wyczyszczony egr. ile taki motor bez dpf powinien wypluć po czipie Jeżeli jest wszystko w porządku to tak około 205 bez dpf-a ale tak jak pisałem każdy inaczej reaguje na modyfikacje. Popraw sobie mapę i bedzie więcej i możliwe że skończą się bąki z tyłu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #24 Napisano 14 Czerwca 2019 A więc tak. Byłem u magików od czipowania. Gościu podpiął kompa i stwierdził że nie ma żadnych błędów.powiedzial że niektóre warsztaty źle usuwają DPF chyba chodziło mu o zły soft po wycince DPF który blokuje błędy i wyświetla zera . Powiedział że musi wgrać nowego softa po wycince DPF następnie hamownia i nowa mapa w celu uzyskania większej mocy.zastanawia mnie tylko jedno dlaczego nie sprawdził podstaw związanych z turbiną i pompkami. Moje pytanko jest następujące czy ma to sens to co mówił czy próbuje mnie naciągnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #25 Napisano 16 Czerwca 2019 Ja bym pomyślał czy po takiej operacji jaką jest wymiana silnika masz dobrze szczelny dolot i czy nie słyszysz syczenia w środku jak przyspieszasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #26 Napisano 18 Czerwca 2019 Dnia 14.06.2019 o 17:18, jaco06 napisał: Moje pytanko jest następujące czy ma to sens to co mówił czy próbuje mnie naciągnąć A co tam sprawdzać? Turbo dmucha, wtryski nie mają dużych korekt to można jechać. Jeśli mogę Ci doradzić w tym temacie to zrób tak: pojedź do "magika", żeby wgrał Ci oryginalny soft od Twojego silnika + softowo wyprogramował DPF. Pojeździj trochę na takiej konfiguracji i zobacz jak się zachowuje. Jak będziesz chciał - zrób sobie nowy program pod ten konkretny silnik i to u gościa, który wie co robi. Dnia 14.06.2019 o 17:18, jaco06 napisał: powiedzial że niektóre warsztaty źle usuwają DPF chyba chodziło mu o zły soft po wycince DPF który blokuje błędy i wyświetla zera . Powiedział że musi wgrać nowego softa po wycince DPF Tak - są warsztaty, które źle usuwają DPF, ale nie jest to kwestia złego softu. Źle wycięty DPF skutkuje próbami wypalania go mimo, że nie ma filtra w aucie. Prawidłowo zrobiony soft pod DPF'a - informuje komputer, że nie ma różnicy ciśnień na filtrze, więc niepotrzebne jest wypalanie (tak w skrócie). Pozostaje jeden problem: estymowane zapełnienie filtra na podstawie przejechanych kilometrów. Mało kto o tym wie, ale auto i tak sobie liczy popiół w filtrze, niezależnie od programu i co jakiś czas trzeba podjechać do "magika", żeby wpisał tam 0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #27 Napisano 30 Czerwca 2019 ok. dzięki za odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #28 Napisano 24 Lipca 2019 podpiąłem vcds i kąt synchronizacji mam +2.7 może to być przyczyną kopcenia przy depnięciu w podłogę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #29 Napisano 24 Lipca 2019 10 godzin temu, jaco06 napisał: podpiąłem vcds i kąt synchronizacji mam +2.7 może to być przyczyną kopcenia przy depnięciu w podłogę? To ja się dziwię że nie dymi jak stoi odpalony na postoju. Ustaw wałki na -0.5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #30 Napisano 25 Lipca 2019 Norma w tym motorze jest od -6 do +6. I na postoju nie dymi bardzo ładnie odpala i pracuje ale w sobotę postaram się zmienić na lekki -. Jakim momentem dokręcamy śrubki na kołach wałków rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #31 Napisano 26 Lipca 2019 Ja wiem jaka jest norma ale trzymamy się ustawienia fabrycznego. U mnie w serwisie ustawiaja - 1,5 a ja mam - 1,89 ale fabrycznie jest 0.0/-0.5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #32 Napisano 29 Lipca 2019 ok.ustawiłem synchronizację z +2.9 na -2.9 i nie odczułem żadnej zmiany oprócz tego że spalanie skoczyło około 0.5 do 1 litra w górę wydaje mi się nawet że ma mniejszą moc w zakresie od 1000 do 1500 obrotów . pali od tyknięcia cicho pracuje dalej dymi przy pełnym bucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #33 Napisano 30 Lipca 2019 Dnia 31.05.2019 o 21:25, jaco06 napisał: Zapomniałem napisać że jest zmienionym program na 183 konie i 430 Nm. Podnosząc moc licz się z tym że na obecnej turbinie długo nie pojeździsz(jeśli będziesz "dynamicznie" jeździł)... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #34 Napisano 18 Sierpnia 2019 witam. wracam do tematu. pobawiłem się kątem synchronizacji i wydawało mi się że dymienie ustało lecz nic z tego. dzisiaj postanowiłem zbadać szczelność układu dolotowego. dmuchałem kompresorem w układ dolotowy ciśnienie około 3 bar i usłyszałem duże syczenie z kolektora ssącego z okolicy ośki klapek wirowych od strony sterownia. może to powodować czarne dymienie? nie byłem w stanie określić dokładnego miejsca nieszczelności ale wydaje mi się że to z ośki klapek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #35 Napisano 26 Sierpnia 2019 Klapki wirowe wydłubane z kolektora otwór po ośce klapek zaślepiony. Nie wywala żadnych błędów. Samochód przegoniłem po trasie 400km. I dymienie ustało. Przy pełnym bucie żadnego dymku w lusterku wstecznym nie widać. Dziwne że w jedną stronę jeszcze puszczał dyma a w drodze powrotnej już nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #36 Napisano 28 Sierpnia 2019 Bo musiał przegonić te wszystkie zaległe sadze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach