Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, jaco06 napisał:

Zapomniałem napisać że jest zmienionym program na 183 konie i 430 Nm. 

Strasznie mało jak bez dpf to co to za program?? jedz na poprawę. Chipa robiłeś na starym silniku czy już po podmiance? jeżeli na starym to pamietaj że nowemu może coś nie pasować i dlatego robi się każdy silnik indywidualnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czip był robiony na starym silniku było już chyba coś nie tak ponieważ gościu mówił że nie może więcej z niego wykrzesać na serii miał 168 i 370nm. na starym miałem również kłopoty z odpaleniem gdy postał chwilę. odpalał dopiero za drugim razem natomiast teraz pali od dotknięcia. po wymianie pompowtryski zostały zamontowane na nowych zestawach naprawczych, wyczyszczony egr. ile taki motor bez dpf powinien wypluć po czipie

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.06.2019 o 07:10, jaco06 napisał:

czip był robiony na starym silniku było już chyba coś nie tak ponieważ gościu mówił że nie może więcej z niego wykrzesać na serii miał 168 i 370nm. na starym miałem również kłopoty z odpaleniem gdy postał chwilę. odpalał dopiero za drugim razem natomiast teraz pali od dotknięcia. po wymianie pompowtryski zostały zamontowane na nowych zestawach naprawczych, wyczyszczony egr. ile taki motor bez dpf powinien wypluć po czipie

 

Jeżeli jest wszystko w porządku to tak około 205 bez dpf-a ale tak jak pisałem każdy inaczej reaguje na modyfikacje. Popraw sobie mapę i bedzie więcej i możliwe że skończą się bąki z tyłu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Byłem u magików od czipowania. Gościu podpiął kompa i stwierdził że nie ma żadnych błędów.powiedzial że niektóre warsztaty źle usuwają DPF chyba chodziło mu o zły soft po wycince DPF który blokuje błędy i wyświetla zera . Powiedział że musi wgrać nowego softa po wycince DPF następnie hamownia i nowa mapa w celu uzyskania większej mocy.zastanawia mnie tylko jedno dlaczego nie sprawdził podstaw związanych z turbiną i pompkami. Moje pytanko jest następujące czy ma to sens to co mówił czy próbuje mnie naciągnąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pomyślał czy po takiej operacji jaką jest wymiana silnika masz dobrze szczelny dolot i czy nie słyszysz syczenia w środku jak przyspieszasz 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.06.2019 o 17:18, jaco06 napisał:

Moje pytanko jest następujące czy ma to sens to co mówił czy próbuje mnie naciągnąć

A co tam sprawdzać? Turbo dmucha, wtryski nie mają dużych korekt to można jechać.

 

Jeśli mogę Ci doradzić w tym temacie to zrób tak: pojedź do "magika", żeby wgrał Ci oryginalny soft od Twojego silnika + softowo wyprogramował DPF. Pojeździj trochę na takiej konfiguracji i zobacz jak się zachowuje. Jak będziesz chciał - zrób sobie nowy program pod ten konkretny silnik i to u gościa, który wie co robi.

 

Dnia 14.06.2019 o 17:18, jaco06 napisał:

powiedzial że niektóre warsztaty źle usuwają DPF chyba chodziło mu o zły soft po wycince DPF który blokuje błędy i wyświetla zera . Powiedział że musi wgrać nowego softa po wycince DPF

Tak - są warsztaty, które źle usuwają DPF, ale nie jest to kwestia złego softu. Źle wycięty DPF skutkuje próbami wypalania go mimo, że nie ma filtra w aucie. Prawidłowo zrobiony soft pod DPF'a - informuje komputer, że nie ma różnicy ciśnień na filtrze, więc niepotrzebne jest wypalanie (tak w skrócie). Pozostaje jeden problem: estymowane zapełnienie filtra na podstawie przejechanych kilometrów. Mało kto o tym wie, ale auto i tak sobie liczy popiół w filtrze, niezależnie od programu i co jakiś czas trzeba podjechać do "magika", żeby wpisał tam 0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. dzięki za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpiąłem vcds i kąt synchronizacji mam +2.7 może to być przyczyną kopcenia przy depnięciu w podłogę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, jaco06 napisał:

podpiąłem vcds i kąt synchronizacji mam +2.7 może to być przyczyną kopcenia przy depnięciu w podłogę?

To ja się dziwię że nie dymi jak stoi odpalony na postoju. Ustaw wałki na -0.5 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Norma w tym motorze jest od -6 do +6. I na postoju nie dymi bardzo ładnie odpala i pracuje ale w sobotę postaram się zmienić na lekki -. Jakim momentem dokręcamy śrubki na kołach wałków rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem jaka jest norma ale trzymamy się ustawienia fabrycznego. U mnie w serwisie ustawiaja - 1,5 a ja mam - 1,89 ale fabrycznie jest 0.0/-0.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok.ustawiłem synchronizację z +2.9 na -2.9 i nie odczułem żadnej zmiany oprócz tego że spalanie skoczyło około 0.5 do 1 litra w górę wydaje mi się nawet że ma mniejszą moc w zakresie od 1000 do 1500 obrotów . pali od tyknięcia cicho pracuje dalej dymi przy pełnym bucie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.05.2019 o 21:25, jaco06 napisał:

Zapomniałem napisać że jest zmienionym program na 183 konie i 430 Nm. 

Podnosząc moc licz się z tym że na obecnej turbinie długo nie pojeździsz(jeśli będziesz "dynamicznie" jeździł)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. wracam do tematu. pobawiłem się kątem synchronizacji i wydawało mi się że dymienie ustało lecz nic z tego. dzisiaj postanowiłem zbadać szczelność układu dolotowego. dmuchałem kompresorem w układ dolotowy ciśnienie około 3 bar  i usłyszałem duże syczenie z kolektora ssącego z okolicy ośki klapek wirowych od strony sterownia. może to powodować czarne dymienie? nie byłem w stanie określić dokładnego miejsca nieszczelności ale wydaje mi się że to z ośki klapek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klapki wirowe wydłubane z kolektora otwór po ośce klapek zaślepiony. Nie wywala żadnych błędów. Samochód przegoniłem po trasie 400km. I dymienie ustało. Przy pełnym bucie żadnego dymku w lusterku wstecznym nie widać. Dziwne że w jedną stronę jeszcze puszczał dyma a w drodze powrotnej już nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo musiał przegonić te wszystkie zaległe sadze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności