Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich . Mam małe pytanko. Pacjent to Passat b6 motor 2.0 TDI BMR.Podczad jazdy samochód zaczął głośniej chodzić po czym wrzuciłem na luz silnika wyciszył się a następnie samoczynnie zgasł. Podczas próby odpalenia tylko tykał rozrusznik ale nie kręcił silnikiem. Po około 1h rozrusznik wykonuje około 2-3 obroty i zatrzymuje się. Czyżby zatarty?. Dodam że ten. Płynu była w normie olej jest i rozrząd cały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj obrócić wał kluczem, poczujesz czy idzie jak trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

samochód u mechanika pod koniec tygodnia będzie sprawdzał co i jak. obstawiam że rozleciały się panewki

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nasz silnik nie jest jakiś skomplikowany ale sam jestem ciekaw co go boli. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pęknięty wał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik twierdzi że trzeba wymienić cały silnik i wymiana samego wału korbowego z panewkami nic nie da.

Edytowane przez jaco06

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanie. czy w przypadku pęknięcia wału nie wystarczy jego sama wymiana tylko trzeba wymieniać cały silnik?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana wału wyjdzie podobnie co drugi słupek 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słupek 3000 a wałek 500

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak wiesz, to po co pytasz? :) Bez pomiarów bloku kupisz drugi wał? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie chciałbym się dowiedzieć jakie czynności trzeba wykonać przy wymianie wału

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze jestem zdania że jeżeli to możliwe to składaj swój stary silnik( w granicach rozsądku gotówki ) i przynajmniej wiesz czym będziesz jeździł a kupisz drugi a co w nim jest tego nikt nie wie. Też się zastanawiałem na wymianą silnika jak mi się zerwała szpilka napinacza rozrządu ale jak usłyszałem cenę 5000zł i to bez wtrysków to rozłożyłem swój, przynajmniej sprawdziłem głowice itp....  złożyłem i jeździ już dwa lata bez problemowo. 2200zł mnie to wyszło a wymieniałem jeszcze wszystkie półpanewki i sam składałem.

Edytowane przez robert_s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według opisu niby ok że je rozbiera ale czy faktycznie? Jak bedziesz miał go i bedziesz zmieniał rozrząd to wstaw szpilke napinacza z 1.9 przynajmniej się nie zerwie w przyszłości. Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szpilka podejdzie czy trzeba rzeżbić? A w twoim motorze zerwała się szpilka napinacza czy odkręciła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracam. do tematu. słupek wymieniony. pompowtryski zamontowane na nowym zestawie naprawczym i wyregulowane. nowe sprzęgło i dwumas. motor pali od dotknięcia płynnie się zbiera wydaje mi się że trzyma moc tylko jadąc np. 130km/h przy nagłym wciśnięciu pedału gazu w podłogę puszcza ogromną chmurę czarnego dymu. spalanie w normie nawet wydaje mi się że po wymianie silnika spalanie spadło o jakieś 0.3-0.4 l. orientuje się może ktoś co może być przyczyną

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest turbo rozpedzone czyli tak powyzej 2tys obrotów to nie powinno nic byc, no chyba ze nie masz dpf-a to jest to w normie 

Edytowane przez robert_s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DPF wycięty. Przed wymianą silnika DPFa też nie było i nie puszczał takiej chmury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem napisać że jest zmienionym program na 183 konie i 430 Nm. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jakby znowu sobie odpowiedziałes :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności