jaco06 Zgłoś #1 Napisano 5 Kwietnia 2019 Witam wszystkich . Mam małe pytanko. Pacjent to Passat b6 motor 2.0 TDI BMR.Podczad jazdy samochód zaczął głośniej chodzić po czym wrzuciłem na luz silnika wyciszył się a następnie samoczynnie zgasł. Podczas próby odpalenia tylko tykał rozrusznik ale nie kręcił silnikiem. Po około 1h rozrusznik wykonuje około 2-3 obroty i zatrzymuje się. Czyżby zatarty?. Dodam że ten. Płynu była w normie olej jest i rozrząd cały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #2 Napisano 5 Kwietnia 2019 Spróbuj obrócić wał kluczem, poczujesz czy idzie jak trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #3 Napisano 7 Kwietnia 2019 samochód u mechanika pod koniec tygodnia będzie sprawdzał co i jak. obstawiam że rozleciały się panewki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #4 Napisano 8 Kwietnia 2019 Teoretycznie nasz silnik nie jest jakiś skomplikowany ale sam jestem ciekaw co go boli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #5 Napisano 9 Kwietnia 2019 Pęknięty wał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #6 Napisano 9 Kwietnia 2019 (edytowane) Mechanik twierdzi że trzeba wymienić cały silnik i wymiana samego wału korbowego z panewkami nic nie da. Edytowane 14 Kwietnia 2019 przez jaco06 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #7 Napisano 14 Kwietnia 2019 jeszcze jedno pytanie. czy w przypadku pęknięcia wału nie wystarczy jego sama wymiana tylko trzeba wymieniać cały silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #8 Napisano 14 Kwietnia 2019 Wymiana wału wyjdzie podobnie co drugi słupek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #9 Napisano 14 Kwietnia 2019 słupek 3000 a wałek 500 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #10 Napisano 14 Kwietnia 2019 To jak wiesz, to po co pytasz? Bez pomiarów bloku kupisz drugi wał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #11 Napisano 15 Kwietnia 2019 właśnie chciałbym się dowiedzieć jakie czynności trzeba wykonać przy wymianie wału Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #12 Napisano 17 Kwietnia 2019 (edytowane) Ja zawsze jestem zdania że jeżeli to możliwe to składaj swój stary silnik( w granicach rozsądku gotówki ) i przynajmniej wiesz czym będziesz jeździł a kupisz drugi a co w nim jest tego nikt nie wie. Też się zastanawiałem na wymianą silnika jak mi się zerwała szpilka napinacza rozrządu ale jak usłyszałem cenę 5000zł i to bez wtrysków to rozłożyłem swój, przynajmniej sprawdziłem głowice itp.... złożyłem i jeździ już dwa lata bez problemowo. 2200zł mnie to wyszło a wymieniałem jeszcze wszystkie półpanewki i sam składałem. Edytowane 17 Kwietnia 2019 przez robert_s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #13 Napisano 18 Kwietnia 2019 chyba się nie opłaci robić silnika . kupiłem taki https://allegro.pl/oferta/silnik-2-0-tdi-16v-bmr-170-km-vw-passat-b6-7631386310 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #14 Napisano 18 Kwietnia 2019 Według opisu niby ok że je rozbiera ale czy faktycznie? Jak bedziesz miał go i bedziesz zmieniał rozrząd to wstaw szpilke napinacza z 1.9 przynajmniej się nie zerwie w przyszłości. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #15 Napisano 18 Kwietnia 2019 szpilka podejdzie czy trzeba rzeżbić? A w twoim motorze zerwała się szpilka napinacza czy odkręciła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #16 Napisano 29 Maja 2019 wracam. do tematu. słupek wymieniony. pompowtryski zamontowane na nowym zestawie naprawczym i wyregulowane. nowe sprzęgło i dwumas. motor pali od dotknięcia płynnie się zbiera wydaje mi się że trzyma moc tylko jadąc np. 130km/h przy nagłym wciśnięciu pedału gazu w podłogę puszcza ogromną chmurę czarnego dymu. spalanie w normie nawet wydaje mi się że po wymianie silnika spalanie spadło o jakieś 0.3-0.4 l. orientuje się może ktoś co może być przyczyną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #17 Napisano 31 Maja 2019 (edytowane) Jeżeli jest turbo rozpedzone czyli tak powyzej 2tys obrotów to nie powinno nic byc, no chyba ze nie masz dpf-a to jest to w normie Edytowane 31 Maja 2019 przez robert_s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #18 Napisano 31 Maja 2019 DPF wycięty. Przed wymianą silnika DPFa też nie było i nie puszczał takiej chmury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaco06 Zgłoś #19 Napisano 31 Maja 2019 Zapomniałem napisać że jest zmienionym program na 183 konie i 430 Nm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MucikV Zgłoś #20 Napisano 31 Maja 2019 Tak jakby znowu sobie odpowiedziałes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach