Jump to content

Recommended Posts

Witam wszystkich . Mam małe pytanko. Pacjent to Passat b6 motor 2.0 TDI BMR.Podczad jazdy samochód zaczął głośniej chodzić po czym wrzuciłem na luz silnika wyciszył się a następnie samoczynnie zgasł. Podczas próby odpalenia tylko tykał rozrusznik ale nie kręcił silnikiem. Po około 1h rozrusznik wykonuje około 2-3 obroty i zatrzymuje się. Czyżby zatarty?. Dodam że ten. Płynu była w normie olej jest i rozrząd cały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj obrócić wał kluczem, poczujesz czy idzie jak trzeba

Share this post


Link to post
Share on other sites

samochód u mechanika pod koniec tygodnia będzie sprawdzał co i jak. obstawiam że rozleciały się panewki

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretycznie nasz silnik nie jest jakiś skomplikowany ale sam jestem ciekaw co go boli. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pęknięty wał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanik twierdzi że trzeba wymienić cały silnik i wymiana samego wału korbowego z panewkami nic nie da.

Edited by jaco06

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze jedno pytanie. czy w przypadku pęknięcia wału nie wystarczy jego sama wymiana tylko trzeba wymieniać cały silnik?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana wału wyjdzie podobnie co drugi słupek 

Share this post


Link to post
Share on other sites

słupek 3000 a wałek 500

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jak wiesz, to po co pytasz? :) Bez pomiarów bloku kupisz drugi wał? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie chciałbym się dowiedzieć jakie czynności trzeba wykonać przy wymianie wału

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zawsze jestem zdania że jeżeli to możliwe to składaj swój stary silnik( w granicach rozsądku gotówki ) i przynajmniej wiesz czym będziesz jeździł a kupisz drugi a co w nim jest tego nikt nie wie. Też się zastanawiałem na wymianą silnika jak mi się zerwała szpilka napinacza rozrządu ale jak usłyszałem cenę 5000zł i to bez wtrysków to rozłożyłem swój, przynajmniej sprawdziłem głowice itp....  złożyłem i jeździ już dwa lata bez problemowo. 2200zł mnie to wyszło a wymieniałem jeszcze wszystkie półpanewki i sam składałem.

Edited by robert_s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według opisu niby ok że je rozbiera ale czy faktycznie? Jak bedziesz miał go i bedziesz zmieniał rozrząd to wstaw szpilke napinacza z 1.9 przynajmniej się nie zerwie w przyszłości. Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

szpilka podejdzie czy trzeba rzeżbić? A w twoim motorze zerwała się szpilka napinacza czy odkręciła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wracam. do tematu. słupek wymieniony. pompowtryski zamontowane na nowym zestawie naprawczym i wyregulowane. nowe sprzęgło i dwumas. motor pali od dotknięcia płynnie się zbiera wydaje mi się że trzyma moc tylko jadąc np. 130km/h przy nagłym wciśnięciu pedału gazu w podłogę puszcza ogromną chmurę czarnego dymu. spalanie w normie nawet wydaje mi się że po wymianie silnika spalanie spadło o jakieś 0.3-0.4 l. orientuje się może ktoś co może być przyczyną

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli jest turbo rozpedzone czyli tak powyzej 2tys obrotów to nie powinno nic byc, no chyba ze nie masz dpf-a to jest to w normie 

Edited by robert_s

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF wycięty. Przed wymianą silnika DPFa też nie było i nie puszczał takiej chmury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałem napisać że jest zmienionym program na 183 konie i 430 Nm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jakby znowu sobie odpowiedziałes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy