macif Zgłoś #1 Napisano 5 Kwietnia 2019 Witam, Stałem się posiadaczem samochodu z 7 biegowym DSG. Jako, że nigdy nie miałem automatu to przed zakupem używanego samochodu odbyłem dosyć długą jazdę testową. Podczas samej jazdy samochód zmienia biegi płynnie poza D1 delikatnie szarpnie(może jestem troche przewrażliwiony). Do tego nie mam zastrzeżeń. Pytanie mam odnośnie ruszania samochodem. Parkuję samochód z wlączonym Auto HOLDem i pozycją skrzyni na P. Odpalam silnik z lekko wciśniętym pedałem hamulca, wciskam przycisk na lewarku biegów i przesuwam na D. Podczas przesunięcia lewarka na pierwszy w kolejności bieg samochodem lekko szarpnie. Późniejsze przełożenia idą bez jakiegokolwiek szarpnięcia. Podobnie podczas parkowania tyłem też nic nie szarpie. Zauważyłem że najczęściej tak się dzieje kiedy wrzucam P, samochód kilka cm się stoczy. Druga sprawa to metaliczny dźwięk w okolicy koła kierowcy. https://www.dropbox.com/s/bod1efku9kx98ot/silnik.m4a?dl=0 Słychać tylko na zimnym silniku. Jak się silnik rozgrzeje to praktycznie tego nie słychać. Samochód przed zakupem sprawdził mechanik ASO i niczego złego nie znalazł. silnik 2.0 TDI 184KM 2015r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mirecki Zgłoś #2 Napisano 5 Kwietnia 2019 Hamulec wciskaj do konca, a nie lekko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #3 Napisano 5 Kwietnia 2019 (edytowane) Ja nie używam Auto-Holda, ale podejrzewam, że przy parkowaniu i wyłączeniu silnika może on nie zaciągać ręcznego (tzn "puszczać" już zaciągnięty, bo to było "tylko na chwilę"). W sumie to nie jestem nawet przekonany, czy auto-hold używa ręcznego, bardziej obstawiam, że używa zwykłych hamulców, bo takie zaciąganie i puszczanie ręcznego co po chwilę to wydaje się bez sensu. Zaciągaj ręczny jak parkujesz. Skoro wrzucasz P, to rozumiem że parkujesz i zaraz będziesz wyłączał silnik (nie ma sensu wrzucać P w innym przypadku - to nie jest to samo co luz w skrzyni ręcznej). Ręczny trzeba zaciągać. W autach bieg P - oprócz wysprzęglania - zakłada blokadę na koła, ale nie jest to zamiast hamulca ręcznego, a po prostu dodatkowe zabezpieczenie, bo ręczny może być akurat niesprawny. Tak czy inaczej, ręczny trzeba zaciągać jak się parkuje i to jeszcze zanim się puści nogę z hamulca. Jak puścisz nogę z hamulca na biegu P, a ręcznego jeszcze nie zaciągnąłeś, to samochód się może stoczyć (jak jest na wzniesieniu) i zatrzymać dopiero jak blokada skrzyni go zatrzyma. Ta blokada nie jest typowym hamulcem, tylko czymś jak stalowy pręt włożony w szprychy koła od roweru - nadal jest trochę manewru kołem w tył/przód, ale ogólnie nie pojedzie dalej. Jeśli nie zaciągniesz ręcznego i pozwolisz na zatrzymanie przez blokadę skrzyni, to potem właśnie wrzucając D poczujesz opór i zgrzyt, bo przemieszczając dźwignię skrzyni również odblokowujesz koła, które w tym momencie już naciskają mocno na tą blokadę. Edytowane 5 Kwietnia 2019 przez googie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macif Zgłoś #4 Napisano 5 Kwietnia 2019 przed chwila sprawdziłem i na równym pomimo zostawienia samochodu tylko na P to przełączając po kolei nie szarpie. Faktycznie może to mieć związek z tym, że po P auto kilka centymetrów zjechało w dół zanim się zatrzymało. Jak macie jeszcze jakieś sugestie to prosze pisać. Jak użytkować żeby nie popsuć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #5 Napisano 5 Kwietnia 2019 41 minut temu, macif napisał: przed chwila sprawdziłem i na równym pomimo zostawienia samochodu tylko na P to przełączając po kolei nie szarpie. Faktycznie może to mieć związek z tym, że po P auto kilka centymetrów zjechało w dół zanim się zatrzymało. Na 99,9% to to. Ja mam starsze auto z ręcznym na linkę i jak nie zaciągnę go tylko zostawię wyłącznie na P i auto się lekko jeszcze potoczy to jest ten sam efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macif Zgłoś #6 Napisano 5 Kwietnia 2019 Da się jakoś ustawić, żeby DSG nie wrzucało tak szybko wyższych biegów? Przy 50km/h wrzuca 6,a przy 80km/h wrzuca już 7 bieg przez co dwumas dostaje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #7 Napisano 5 Kwietnia 2019 Pewno zakład tuningowy i nowy program do skrzyni... 5 godzin temu, googie napisał: Ja nie używam Auto-Holda, ale podejrzewam, że przy parkowaniu i wyłączeniu silnika może on nie zaciągać ręcznego (tzn "puszczać" już zaciągnięty, bo to było "tylko na chwilę"). W sumie to nie jestem nawet przekonany, czy auto-hold używa ręcznego, bardziej obstawiam, że używa zwykłych hamulców, bo takie zaciąganie i puszczanie ręcznego co po chwilę to wydaje się bez sensu. Auto hold działa na zasadzie trzymania ciśnienia w układzie hamulcowym nic nie zaciąga... Chyba że dłużej stoisz bo np w mc`u kolejka to zaciąga ręczny. Przy parkowaniu odpinasz pas, zaciągasz ręczny, wtedy dajesz na p i nie ma problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macif Zgłoś #8 Napisano 6 Kwietnia 2019 Faktycznie przy wciśnięciu ręcznego i zmiany na P nic nie szarpie. Muszę się nauczyć tej kolejności. Autohold niby fajne ale podczas ruszania czuć szarpniecie jak ręczny puszcza. Można jeździć bez autoholda? Skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi. Praktycznie nie czuć na lekkim gazie. Wkurza tylko zbyt szybkie zmienianie biegów przez co auto jest zamulone i buczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #9 Napisano 6 Kwietnia 2019 3 godziny temu, macif napisał: podczas ruszania czuć szarpniecie jak ręczny puszcza. Można jeździć bez autoholda? Co Ty gadasz... U mnie dodam gazu lekko, ręczny puszcza i hejo jadę bez żadnych niepokojących objawów. Możesz jeździć bez ah masz wtedy "normalny" automat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mirecki Zgłoś #10 Napisano 7 Kwietnia 2019 9 godzin temu, macif napisał: Faktycznie przy wciśnięciu ręcznego i zmiany na P nic nie szarpie. Muszę się nauczyć tej kolejności. Autohold niby fajne ale podczas ruszania czuć szarpniecie jak ręczny puszcza. Można jeździć bez autoholda? Skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi. Praktycznie nie czuć na lekkim gazie. Wkurza tylko zbyt szybkie zmienianie biegów przez co auto jest zamulone i buczy. Nie powinno być żadnego szarpnięcia, powinuen ruszać płynnie. co do obrotów, jeśli Ci przeszkadza szybka zmiana biegów, jeździj na S zamiast na D ojciec moim passatem jak jeździ to tylko na S. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #11 Napisano 7 Kwietnia 2019 15 minut temu, Mirecki napisał: Nie powinno być żadnego szarpnięcia, powinuen ruszać płynnie. Przeczytaj o co chodzi, bo szarpie i tak jest zawsze w tej sytuacji. 16 minut temu, Mirecki napisał: co do obrotów, jeśli Ci przeszkadza szybka zmiana biegów, jeździj na S zamiast na D Raczej trzeba ogarnąć inny program dla skrzyni nie każdemu odpowiada ciągła jazda na s by był zadowolony z obrotów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markarn Zgłoś #12 Napisano 7 Kwietnia 2019 10 godzin temu, macif napisał: Faktycznie przy wciśnięciu ręcznego i zmiany na P nic nie szarpie. Muszę się nauczyć tej kolejności. Autohold niby fajne ale podczas ruszania czuć szarpniecie jak ręczny puszcza. Można jeździć bez autoholda? Skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi. Praktycznie nie czuć na lekkim gazie. Wkurza tylko zbyt szybkie zmienianie biegów przez co auto jest zamulone i buczy. Autohold do hamowania wykorzystuje pompę abs. To nie jest hamulec ręczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #13 Napisano 8 Kwietnia 2019 Ja też nie lubię autoholda. Przy manewrowaniu na ciasnym parkingu nie da się ruszać delikatnie, z wyczuciem, tylko stoisz albo nagle ruszasz zbyt gwałtownie. Ja tam wolę sobie puszczać delikatnie hamulec i można precyzyjnie parkować. W korkach też już przywykłem do trzymania hamulca, a jak korek jest długi, to po prostu włączam ACC i on już jedzie za mnie, tylko od czasu do czasu RES lub gaz dotknę. Co do obrotów, to albo tryb S skrzyni (jeśli Ci pasuje), albo wgranie innego programu skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #14 Napisano 8 Kwietnia 2019 Godzinę temu, googie napisał: nie da się ruszać delikatnie Da się? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #15 Napisano 8 Kwietnia 2019 No i stało się od dnia dzisiejszego jestem posiadaczem b8 2,0 150 km dsg. Miała być Skoda super ,ale jednak wybrałem wersję ekonomiczną i jest Passat. Większy wybór i tańsze ceny od S3. Pytanko od razu o skrzynię . W B7 mogłem se załączać coś takiego jak luz. Było to na wyświetlaczu w liczniku. Fajna funkcja, bo jak odpuszczałem nogę z gazu to skrzynia przechodziła na N i auto toczyło się nawet kilometry przy górkach i wietrze w tył auta. Pozwala to zaoszczędzić sporo paliwa przy sprzyjających warunkach. Jak to włączyć w B8 może ktoś wie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarod84 Zgłoś #16 Napisano 9 Kwietnia 2019 W trybie pracy eko skrzynia się rozłącza po puszczeniu gazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #17 Napisano 9 Kwietnia 2019 9 godzin temu, ktry napisał: Pytanko od razu o skrzynię . W B7 mogłem se załączać coś takiego jak luz. Było to na wyświetlaczu w liczniku. Fajna funkcja, bo jak odpuszczałem nogę z gazu to skrzynia przechodziła na N i auto toczyło się nawet kilometry przy górkach i wietrze w tył auta. Pozwala to zaoszczędzić sporo paliwa przy sprzyjających warunkach. Jak to włączyć w B8 może ktoś wie. Jeśli układ jest w trybie ECO, po zdjęciu nogi z pedałów (i gazu, i hamulca), włącza się tak zwany tryb żeglowania. Rzeczywiście pozwala na osiąganie niewiarygodnie niskiego spalania, i to jest plus. Minus jest taki, że wciśnięcie gazu powoduje najpierw załączenie napędu, a dopiero potem przyspieszenie. W praktyce więc najpierw auto nieznacznie zwalnia (bo zwiększa się opór układu), a dopiero potem przyspiesza. Jazda dynamiczna jest więc niemożliwa. Dla mnie akurat jest to dyskwalifikujący minus, ponieważ zdarzają się różne sytuacje na drodze i wolę mieć od razu dostępną całą moc pod butę, w razie potrzeby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #18 Napisano 9 Kwietnia 2019 1 godzinę temu, Macmaciek napisał: Jeśli układ jest w trybie ECO, po zdjęciu nogi z pedałów (i gazu, i hamulca), włącza się tak zwany tryb żeglowania. Na szczęście w b6 taki tryb jest w standarcie bez włączania czegokolwiek... 1 godzinę temu, Macmaciek napisał: Minus jest taki, że wciśnięcie gazu powoduje najpierw załączenie napędu, a dopiero potem przyspieszenie. W praktyce więc najpierw auto nieznacznie zwalnia (bo zwiększa się opór układu Nic takiego nie ma, tryb żeglowania auto jedzie jakby na luzie po dodaniu gazu od razu jedzie... Chciałem od Ciebie odkupić b8 ale coraz bardziej widzę że to sensu nie ma ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #19 Napisano 9 Kwietnia 2019 3 godziny temu, Dreyfus napisał: Na szczęście w b6 taki tryb jest w standarcie bez włączania czegokolwiek... Nic takiego nie ma, tryb żeglowania auto jedzie jakby na luzie po dodaniu gazu od razu jedzie... Chciałem od Ciebie odkupić b8 ale coraz bardziej widzę że to sensu nie ma ? Nie ma fizycznie takiej możliwości, żeby od razu jechało musi się załączyć napęd (moje auto nie jest do sprzedaży...) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #20 Napisano 9 Kwietnia 2019 Kiedyś będzie daj wtedy znać napęd może i się załącza ale nic mi nie hamuje i zwalnia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach