Skocz do zawartości
CiasnyBaniak

Rozrząd, jakiej marki ...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie mam zamiar kupić  Passata b8 2.0 150 km 2017 rok nalatane ma 135 tys za ile musiałbym wymienić caky rozrząd producent podaje że 5 lat lub 210 tys ale nie chce ryzykować dzięki za odp 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Sebik napisał:

Witam. Panowie mam zamiar kupić  Passata b8 2.0 150 km 2017 rok nalatane ma 135 tys za ile musiałbym wymienić caky rozrząd producent podaje że 5 lat lub 210 tys ale nie chce ryzykować dzięki za odp 

Skoro nie chcesz ryzykować kup auto i wymień rozrząd :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatecznie poszedlem w conti pasek itp a pompa Mahle(silnik co prawda 150km ale nie o tym piszemy). Mi zaczela padac tez przed 100k km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem oryginał w ASO - ponoć z poprawioną pompą. Komplet 900 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd wymieniony. Tez jednak kupiłem oryginał. Także rozrząd wymieniałem przez zepsutą pompe. Szczerze mówiąc dobrze że pompa padła bo tak bym to jeszcze olał bo auto ma 80tys najechane. Pasek wygląda jeszcze w miare, ale OBIE ROLKI TO KATASTROFA. jedna chuczy okropnie, a druga się zacina. Masakra jak przy takim przebiegu mogą tak wyglądać. Postaram sie zrobić jakiś film jak będzie troche czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie oryginał wytrwał 210 tyś. Rolka napinająca faktycznie gwizdala ostro. Pasek wyglądał ok. Pompa sprawna. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pompa wody zaczęła lać przy 80tys. 
Wymieniłem kompletny rozrząd z nową pompą i śmiga. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja  z kolei przesiadłem się z B7 2.0 Diesel na B8 2.0 Diesel. Obydwa rocznik 2015.

w B7 przy przebiegu 115 tyś - poszła pompa wody (bez żadnego dźwięku, informacji, ostrzeżenia) po prostu wsiadłem w samochód, odpaliłem  i od razu było "brak płynu chłodniczego" - pusto w zbiorniku.

pompa wody 200 zł - robocizna 450 zł, a cały rozrząd 1100zł ( już z paskiem alternatora ) firmy INA w nieautoryzowanym serwisie. Pasek w b. dobrym stanie wręcz idealnym.

Paski wytrzymują dużo, ale mechanicy mówili, że w tych pasatach pompa wody to kompletna porażka.

w B8 mam 102 tyś przebiegu i będę robić zaraz rozrząd. Nie ma co ryzykować - fatalna niespodzianka.

Niektórzy pytają czy wymieniać też pompę wody - Ja prędzej bym wymieniał samą pompę wody a nie pasek, ale jako iż wymiana jest problematyczna to największym kosztem jest robocizna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana w żadnym wypadku nie jest problematyczna. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja historia odnośnie wycieku płynu chłodniczego:

Ja mam najechane niecałe 172k, auto z 2016r.

Pewnego dnia tuż po zapaleniu auto przywitało mnie info o ubytku płynu chłodniczego - dolałem. Myślę - nie dolewałem jeszcze (mam to auto ponad 2 lata) pewnie to nie problem.

Ziarnko niepewności jednak zostało zasiane. Oglądałem silnik kilka razy, świeciłem latarką w różne zakamarki - brak widocznych wycieków.

Po 100km od tego dolania auto ponownie przywitało mnie info o ubytku płynu. No jednak jest coś nie tak. Oglądałem, oglądałem ..... aż znalazłem (tak mi się wydawało) kilka kropel na osłonie dolnej, na brudzie który tam był zebrany na jej górnej powierzchni. Czyli leje z pompy.

Auto do znajomego/zaufanego mechanika - pooglądał po swojemu. Mówi, że mogę mieć racje. Auto zostało u niego, bałem się już jeździć.

No to wymieniamy rozrząd. Zamówiony oryginał z VW. Przyszedł po kilku dniach.

Wnioski po wymianie:

Pompa płynu uszkodzona baaardzo. Łożysko szumi i obraca się z dużymi oporami. Duże luzy osiowe wirnika.

Łożysko pompy wprowadzało takie duże opory, które doprowadziły do początków degradacji paska rozrządu. Grzał się tak bardzo podczas pracy, że jego rozgrzane części odkładały się na wszystkich rolkach. Sam pasek miał rozwarstwienia na bokach. 

Wnioski mechanika: dalsza jazda mogło baaaaardzo szybko doprowadzić do zerwania się paska !

 

A przecież można wymienić pasek przy 210k ?

Oglądajcie więc swoje rozrządy bo książki serwisowe sobie, a życie sobie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

210k lub 5lat(dla ich bezpieczenstwa). Pewnie od dawna juz plynu ubywalo - pomalutku ale wciaz ubywalo - moze jak mial serwis robiony to dolewali bo pewnie ze 100-200ml uciekalo ale z kazdym roiem pewnie wiecej.

Moj pasek byl w idealnym stanie, rolek juz nie pamietam - ale ja wymienialem przy 100k.

Edytowane przez loki7777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak u was wygląda uszczelniacz wału od strony rozrządu? Bo to już mój drugi Passat B8 w którym właśnie z tego uszczelniacza sączy się olej. (TDi) Zastanawiam się czy wymiana na nowy pomoże czy zaraz znowu będzie się pocił w tym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy wymianie rozrządu było sucho przy uszczelniaczu. Nie ruszałem tego. Przebieg ponad 210 tyś 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema, mam paska 1.8 tsi 2016 grudzień. Przebieg 83 tys pierwszy właściciel. Czy powinienem już wymienić rozrząd ? Nic nie piszczy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też ubywa płyn od nowości. Najechane 120 tyś, dolałem łącznie z 1 l . Też coś poci się od strony wału ale to już zauważyłem przy chyba 80 tkm , Jedynie jestem zadowolnoy z klocków przednich, które dopiero teraz od nowości komp zgłosił do wymiany :).  Tylny amor lewy totalnie wylany już od przebiegu 80 tyś. Chamstwem jest to że jak zgłaszałem w aso o ubytku płynu to wmawiał mi cwaniaczek że to tak może być, zamiast wymienić na gwarancji pompe. A teraz auto po gwarancji i du...

Edytowane przez kubek197878

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie. Dzwoniłem do dwóch serwisów vw w tym do tego w którym był do tej pory serwisowany i nie potrafili mi odpowiedzieć kiedy trzeba wymienić rozrząd. W jednym serwisie pani odpowiedziała że mają zalecenia wymiany po 160 tyś, ale w moim samochodzie nie jest w stanie stwierdzić kiedy trzeba to zrobić i musiał by obejrzeć to mechanik, w drugim serwisie pani stwierdziła że mam łańcuch i mogę jeździć dopóki nie zacznę słyszeć odgłosów z niego płynących. Z tego co czytałem ten model silnika jest na pasku. Jeżeli nie wiedzą tego w Vw, to może ktoś z forum ma podobne autko i coś podpowie. Pozdrawiam.

Przebieg 145 tyś

Vw passat b8 MOT 4-cylinder SI engine 1.4 l TSI, 110 kW

Dane samochodu
Marka:VRok modelowy:2018Typ handlowy:3G53EX
Kod literowy silnika:CZEAKod literowy skrzyni biegów:RSR
Nr identyfikacyjny samochodu:WVWZZZ3CZJP012240Opis:PASSAT Wag.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przygotowuję się do wymiany rozrządu przy 85 tys. km przebiegu ze względu na prawdopodobnie dogorywającą pompę wody. Auto będzie miało równe 5 lat za 2 miesiące. 

B8 1.6 TDI sedan, 2018 rok. 

Przeczytałem cały temat, ale chcę się jeszcze upewnić czy na pewno dobre części dobrałem. Zestaw paska rozrządu: 

INA ZESTAW PASKA ROZRZĄDU 530 0650 10 343 zł na motostacji.

Pompa układu chłodzenia OEM 04L121011N 540 zł na iparts.

Co jeszcze warto wymienić przy okazji rozrządu? Na pewni będę chciał wymienić płyn chłodniczy, ale czy coś jeszcze warto ze względu na dostęp do silnika?

Pozdrawiam

ps. chyba, że lepiej pompę HEPU P669 za 438 zł na motostacji? 

Edytowane przez Dzonzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli wezmiesz oryginalna pompe sterowania elektronicznie(HEPU jest chyba wlasnie w oryginale) to za jakis czas znowu bedziesz mial ten sam problem. Ja wzialem chyba(jzu nei pamietam, a nie mam juz tego w historii na allegro) zaminnik z INA ktory jest caly czas otwarty - silnik dluzej sie nagrzewa ale sie nie przegrzeje jak sie ona zatnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakiej produkcji masz napinacz? Wyczytałem, że te z Rumunii są bardziej awaryjne aniżeli z Kanady czy Niemiec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie chcąc powielać tematów chciałbym przy okazji spytać: przy jakim przebiegu powinienem zrobić wymianę kompletnego rozrządu ? Do tej pory myślałem, że bezpiecznie będzie przy 200 k, ale spotkałem się z opinią żeby to robić już i to szybko (175k km nalotu w tej chwili). Czy ktoś jest w stanie cośkolwiek powiedzieć o trwałości fabrycznego paska ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności