Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie, zagadka, wspomniane 1.8 TSI Mod IHI, DP i kilka innych pierdół.

Auto wpada na rolki, Tuner podnosi limiter doładowania i każda wartość doładowania powyżej 1.1bar powoduje efekt EKG na rolkach, coś zbija doładowanie, po czym wraca, znowu zbija i wraca...

Od strony mechanicznej wszystko jak złoto, Turbo Nowe z ASO IHI 06j145701N, DP z katem 100cpsi, sam piec po remoncie 90k km temu, zapłon NGK Zimne + Cewki R8, Dolot wkład KN, zamieniane Dvki jak i N75, zero błędów, logi do doładowania 1.1bar perfekt, aż chce się dmuchnąć więcej...i nagle problem z EKG...

Może ktoś z tym się spotkał u jakiegoś Tunera i może coś szepnie czemu cyrki zaczynają się powyżej 1.1bar...bo ani ja (mechanik) ani tuner nie mamy pojęcia w czym tkwi psikus.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Jankus miałeś coś podobnego ze swoim turbo i pisałeś, że limiter siedzi głęboko w sterowniku....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, rosol napisał:

@Jankus miałeś coś podobnego ze swoim turbo i pisałeś, że limiter siedzi głęboko w sterowniku....

Pisał o standardowym limiterze dla seryjnego doładowania, każdy tuner to podnosi i gra.

 

Edytowane przez HAKSIURS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Jankus ile teraz dmucha turbo u Ciebie?

Edytowane przez rosol
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Standardowy limiter to raczej nie byl skoro TuneUp walczyl miesiac... ?

@Grucha... Moze Ty cos podpowiesz... Sterownik med17. 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałbym sprawdzić w VCDSie ile dmucha. Ale z tego co pamiętam co mówił mi Robert, to jest coś więcej niż zwykły limiter. Coś tam jest z tym softem więcej do roboty, u mnie musiał ściągać jakieś dodatkowe oprogramowanie czy coś tam. Ogólnie lipa, np. twardej odciny nie da się zrobić bo nie ma przewidzianego miejsca na nią. Jak kolwiek to brzmi to coś jest z tymi sterownikami. Spróbuję jutro przelecieć loga dynamicznego, zobaczymy ile dmucha u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Jankus napisał:

Spróbuję jutro przelecieć loga dynamicznego, zobaczymy ile dmucha u mnie.

Ok. Czekamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.04.2019 o 15:11, rosol napisał:

@Grucha... Moze Ty cos podpowiesz... Sterownik med17. 5

Bez logów i wglądu we wsad można tylko wróżyć.
 

Dnia 3.04.2019 o 14:21, HAKSIURS napisał:

każda wartość doładowania powyżej 1.1bar powoduje efekt EKG na rolkach, coś zbija doładowanie, po czym wraca, znowu zbija i wraca...

Chcesz powiedzieć że dajmy na to przykładowo ustawiacie doładowanie na 1,3bara turbo takowe osiąga i po chwili aktualne spada? Czy ustawiacie przykładowo 1,3bara turbo przebija doładowanie zadane w aktualnym i wtedy spada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Jankus udało się logi zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie było czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.04.2019 o 16:17, Grucha... napisał:

Bez logów i wglądu we wsad można tylko wróżyć.
 

Chcesz powiedzieć że dajmy na to przykładowo ustawiacie doładowanie na 1,3bara turbo takowe osiąga i po chwili aktualne spada? Czy ustawiacie przykładowo 1,3bara turbo przebija doładowanie zadane w aktualnym i wtedy spada?

Zadane doładowanie np.1.3 bar, turbo dmuchnie zadane, lekko je przebije do 1.4-1.5 bar i spada....i ekg gotowe. przy 1.1 bar założone, efektu nie ma,

Edytowane przez HAKSIURS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A PID ktoś dotykał czy na seryjnych mapach to robione?
Normalny objaw jak ktoś nie umie wysterować właściwie turbo.
Nie ma prawa być przeładowania bo przecież to normalne że jak aktualne przewyższa zadane to ECU stara się go szybko zbić.
Jest wiele mapek korekcyjnych i bardzo złożony PID w benzynach VAG jedne softy łagodniej inne ostrzej. Turbiny też w zależności od max zadanych ciśnień wymagają różnych ustawień, a zwłaszcza wtedy kiedy nie są one seryjnie montowane w danym silniku.

Nie mówię, że w tym przypadku tak jest, ale takie zachowania mogą o tym świadczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci że jeden znany tuner poległ przy pierwszym modzie, turbo pompowało już chyba swojego maxa ok 1.6 bar w peaku, potem zbijał WG. Robert ogarnął płynnie do 1.1bar, ale powyżej nie zna przyczyny tego zachowania, usterkę mechaniczną wykluczył, ja też bo sam wszystko składałem na nowych częściach i z najnowszym osprzętem, podmiana N75 i DV nieczego nie zmieniła, jedyne co to po robocie Vtechu wydmuchało PCV ...bo lekko przesadzili z doładowaniem, wymiana, wgarnie serii i do tune upu....wynik nie jest zły, ale wiem że z takim setupem w Compsporcie doładowanie jest na ok 1.3 bar i moment na rolkach wychodzi lepiej niż u mnie.

Edytowane przez mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, rosol napisał:

@Jankus jak logi? :P

 

Miałem wczoraj zrobić bo przekodowywałem czujnik zmierzchu. Ale zeszło mi sporo czasu na inne pierdoły i byłem spóźniony. Muszę wziąć kumpla i zrobić logi.

@HAKSIURS Kiedy Robert tobie robił program? Z moim walczył 3 tygodnie i jakiś sprzęt musiał ściągać żeby ogarnąć mój sterownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.04.2019 o 16:46, Jankus napisał:

Miałem wczoraj zrobić bo przekodowywałem czujnik zmierzchu. Ale zeszło mi sporo czasu na inne pierdoły i byłem spóźniony. Muszę wziąć kumpla i zrobić logi.

@HAKSIURS Kiedy Robert tobie robił program? Z moim walczył 3 tygodnie i jakiś sprzęt musiał ściągać żeby ogarnąć mój sterownik.

Robiłem moda miesiąc temu nie cały.

Dnia 10.04.2019 o 21:42, Grucha... napisał:

A PID ktoś dotykał czy na seryjnych mapach to robione?
Normalny objaw jak ktoś nie umie wysterować właściwie turbo.
Nie ma prawa być przeładowania bo przecież to normalne że jak aktualne przewyższa zadane to ECU stara się go szybko zbić.
Jest wiele mapek korekcyjnych i bardzo złożony PID w benzynach VAG jedne softy łagodniej inne ostrzej. Turbiny też w zależności od max zadanych ciśnień wymagają różnych ustawień, a zwłaszcza wtedy kiedy nie są one seryjnie montowane w danym silniku.

Nie mówię, że w tym przypadku tak jest, ale takie zachowania mogą o tym świadczyć.

Słuchaj, a wiesz coś na temat jakie doładowanie trzyma fabryczna DV-ka? bo spotkałem się z opinią że może DV nie trzymać wyżej niż 1bar z groszem i powyżej upuszcza co powoduje EKG na rolkach....ma to sens? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, HAKSIURS napisał:

Słuchaj, a wiesz coś na temat jakie doładowanie trzyma fabryczna DV-ka? bo spotkałem się z opinią że może DV nie trzymać wyżej niż 1bar z groszem i powyżej upuszcza co powoduje EKG na rolkach....ma to sens? 

Co do ori DV na pewno sprawdza się to w przypadku starszej wersji z gumową uszczelką. Nowszy typ z taką jakby koroną jest już poprawiony i nie ma z nimi problemu. Przy modach w tych silnikach nie spotkałem się z tym aby montowali inne Dv'ki niż te poprawione, no chyba że nie wyrabiają powyżej Stage 3.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Jankus podeślij log grupy 115+118 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Jankus napisał:

Co do ori DV na pewno sprawdza się to w przypadku starszej wersji z gumową uszczelką. Nowszy typ z taką jakby koroną jest już poprawiony i nie ma z nimi problemu. Przy modach w tych silnikach nie spotkałem się z tym aby montowali inne Dv'ki niż te poprawione, no chyba że nie wyrabiają powyżej Stage 3.  

tak, wiem znam temat, te z C i G były problematyczne, a montowany od CDAA z D na końcu jest bezproblemowy...ale, czy trzyma więcej niż 1.1bar...czy popuszcza szlora i boost skacze...nie wiem :/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak informacyjnie z końcówką C był w 2008 w BZB

od 2009 w BZB i CDAA jest z końcówką D

W 2.0TSI CCZB pojawił się też z końcówką J na początku 2012

Edytowane przez rosol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności