Jump to content
Sign in to follow this  
integrale

Dudnienie i drżenie nadwozia przy hamowaniu

Recommended Posts

Mam problem przy hamowaniu, nadwozie drży i słychać specyficznie dudnienie.W ASO wymienili na nowe przednie tarcze oraz klocki, niestety problem nie ustał. Wróciłem do serwisu dwa tygodnie od wymiany i zostawiłem samochód, przez tydzień diagnozowali usterkę, zrobili pomiary i stwierdzili, że wszystkie parametry są ok, tarcze rownież. Po tygodniu zadzwonił doradca i zaproponowali kolejną odpłatną wymianę przednich tarcz i klocków, twierdził, że tarcze są przegrzane! Oczywiście nie zgodziłem się i zabrałem auto. Może ktoś zmaga się rownież z taką dolegliwością i jest w stanie mi pomóc?

Edited by integrale

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie były identyczne objawy i wymienili tarcze i klocki tył. Po wymianie jak ręką odjął. Teraz jak hamuje z prędkości grubo ponad 100km/h to nie słychać praktycznie nic i przede wszystkim nic nie drży i nie trzepie karoserią. Te modele tak miały, za twarde klocki do tylnych tarcz. Sprawdź czy nie masz poprzecznych rys na tylnych tarczach, to są ślady po odbitych klockach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również sprawdziłbym tylne tarcze. Zwłaszcza, że w B8 bywają wadliwe. W starym samochodzie miałem problem z nimi to drgania przynosiły się po całej karoserii aż odczuwalne były na kierownicy. Tak, że odczucia odnoście źródła bicia mogą być mylące.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj ponownie auto trafiło do serwisu, tym razem ASO VW we Wrocławiu. Serwis stwierdził, że przyczyną usterki są wadliwe tylne klocki hamulcowe? Niestety nowe (dobre) są jeszcze w opracowaniu przez koncern, i auto ponownie opuszcza serwis z  nie wyeliminowaną usterką, ehh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwa tygodnie temu po przeglądzie zaczęło występować dudnienie podczas hamowania. Udałem się do ASO gdzie na gwarancji wymieniono tylne klocki. Na tarczach widać wspomiane poprzeczne rysy. Podobno wada fabryczna klocków z tyłu, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie to samo, poprzeczne wżery na tylnych tarczach i buczenie podczas hamowania - serwis stwierdzil ze nie wymienia w ramach gwarancji bo mialem juz 17kkm przejechane a moga to zrobic tylko do 10kkm. Ktoś z was może potwierdzić, przy jakim przebiegu wymieniono wam tarcze na gwarancji?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odwołać się do BOK VW pisać że sprawa jest znana producentowi między czasie jechać do innego serwisu i mówic że się przyjechało ze znanym problemem. Przejechać się z kierownikiem serwisu pokazać problem jednocześnie dając mu do zrozumienia że się temat zna itp. Nie ma czegoś takiego jak limit 10k km czy 6 miechów w warunkach gwarancji to wewnętrzny limit narzucony od importera bo sprawa dotyczy dużej liczby aut także dużo chętnych na wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałem też w innym wątku, problem znany, poruszał go też Zachar:

 

Screenshot_20190507-164245_Samsung Internet.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, zgłosiłem reklamacje na BOKVW. Zobaczymy co oni na to. W momencie zgloszenia poroblemu auto mialo 17800km przebiegu, teraz troche ponad 20kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wynika z tego że lepiej zakupić plastikowe Chińskie. Mogą pylić, piszczeć, szybko się zużyć, ale nie będą telepać buda jak oryginalne założone przez Vw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dotyczy VIN 3CZKE000001 - 052346

Nowe tylne klocki od VIN: 3C Z K E 052347
 

Naprawa

Wymienić tylne klocki hamulcowe oraz (jeśli potrzeba) tarcze hamulcowe

Adnotacja:

"do przebiegu 30k km"

 

To powinno skończyć temat!

Edited by Nol

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Nol napisał:

Dotyczy VIN 3CZKE000001 - 052346

Nowe tylne klocki od VIN: 3C Z K E 052347
 

Naprawa

Wymienić tylne klocki hamulcowe oraz (jeśli potrzeba) tarcze hamulcowe

Adnotacja:

"do przebiegu 30k km"

 

To powinno skończyć temat!

A co jeśli problem był zgłoszony przed 30k km. Serwis wadę zauważył ale stwerdził, ze niestety takie to ono już jest i wymiany nie zrobił. Teraz przebieg 37 k, jest sens się odwoływać? Auto ma 7 mies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest VIN Passata

8 hours ago, danieljakimowicz1978 said:

A co jeśli problem był zgłoszony przed 30k km. Serwis wadę zauważył ale stwerdził, ze niestety takie to ono już jest i wymiany nie zrobił. Teraz przebieg 37 k, jest sens się odwoływać? Auto ma 7 mies.

Nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci na to pytanie. Odwoluj się. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sie odwołałem i pomogło. Po tygodniu dostałem taka informacje:

1898988041_Zrzutekranu2019-05-17o14_20_16.thumb.png.134b45f7f0239e52a227f64edc193f14.png
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wymiana nastąpiła przy przebiegu 29k km - w trakcie pierwszego przeglądu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie wymiana tarcz i klocków z tyłu nastąpiła przy 21500 km autko teraz spokojnie się zachowuje przy hamowaniu ;) z mechanikiem stwierdziliśmy że oryginalne klocki są po prostu za twarde i dlatego się tak dzieje tarcze przez to też oberwały w serwisie w DE nie wiedzieli co to jest i stwierdzili tylko że to przez rdzę na tarczach 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy