Skocz do zawartości
dax6

Zimny TDI dymi na bialo , pozniej spokoj.

Rekomendowane odpowiedzi

Tego nie pamiętam, ale syczenie było dość mocne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam o tej chłodnicy EGR i rzucają mi sie w oczy pewne sprzeczne kwestie.

W aucie nie ubywa mi płynu chłodzącego co jest związane z uszkodzeniem chłodnicy egr. Czuć we wnętrzu zapach spalin natomiast nie czuć zapachu płynu chłodzącego. Mógłby ktoś dać jakiś pomysł jak to zdiagnozować ? Spaliny w zbiorniku wyrównawczym ? Może można zrobić jakiś bajpas żeby ominąć tą chłodnice ? Pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypomniałem sobie o tym zapachu spalin w aucie-też to miałem. Nie ubywało mi płynu chłodniczego. To było 8-9 lat temu-stąd to przypominanie na raty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że mój temat został podpięty pod inny bardzo podobny.

Czy założycielowi tematu udało się rozwiązać problem ? Macie jeszcze jakieś pomysły ? co byście obstawiali ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemano,

 

problem rozwiązany. W moim przypadku mechanik (do tego momentu bardzo zaufany) przy wymianie silnika , przekładał również uszczelniacz wału od strony skrzyni. Niestety założył go źle - było przesunięcie o kilka mm. Po poprawnym ustawieniu uszczelniacza - zmiana sychronizacji rozrządu na kole od wałka, dawała efekty w postaci coraz to innej pracy silnika, jednak komputer nadal nie widział kąta. Podmieniłem jeszcze czujnik położenia wałka - i jak ręką odjął. Ustawiliśmy synchronizację na -1,5stopnia i jest mailna :)

Zaś przyczyna zapachu spalin w kabinie było brak jednej śruby na łączniku wydechu w jego środkowej części. Założyliśmy śrubę i już nie czuć w kabinie nic. 

 

Na ten moment borykam się z kopceniem na czarno przy przyśpieszaniu ale tutaj obstawiam raczej źle przeprowadzony proces renegracji trubiny gdyż posiada ona duży luz poprzeczny na wałku i dotykając palcami wewnętrzej ścianki turbo od strony dolotowej, czuć ewidentne zgrubienie i rysę oraz dodatkowo dosyć mocno gwiżdze. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Szukałem czytałem i niestety albo dość nie starannie albo nie ma podobnego problemy. 

Pacjent: B6 2.0 TDI BMR 170KM DSG 

Zauwazylem ze w przedziale od 60 stopni do pełnego rozgrzania autko dymi na jasny biały kolor, jak już chwilę pochodzi w pełni rozgrzany dmienie ustaje. Dodam że ubywa płynu chłodniczego ale robiłem test szczelności chłodnicy płynem reakcyjnym i nic nie wykazał. 

Pomocy bo brak mi pomysłów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2,0 tdi BPW. Mialem taki przypadek kopcenia na bialo. Rozwiazaniem jest wymiana odmy. Trzeba wymienic cala pokrywe zaworów, bo odma jest niewymienna. Niestety zanim znalazlem rozwiązanie tez mialem turbine w regeneracji, sprawdzane pompki, wycinany dpf (bo caly zaolejony). Stracilem kase i mase czasu. Niestety. 

Tylko nowa pomoze na kolejne tys km. 

Nie traccie czasu ma pseudomechaniorow. Moj mechanik tez sie mocno zdziwil jak pomoglo to proste rozwiazanie. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem passat 2.0 tdi gdy zimny kopci na biało i zapach był gryzący nadmienię iż mój ma dpf. Szukałem w wszystkim i okazało się że ktoś przedemna włożył silnik o innym oznaczeniu i komora spalania była inna i kopcił na biało po zagrzaniu problem ustępował. Mechanik stwierdził że nie ma sensu tego ruszać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to również po odpaleniu przez pare minut kopci na biało po kilku min problem znika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Audi A3 1.9Tdi 105km .

Problem ten sam jak u innych dym bialy tylko podczas pierwszego odpalania po dłuższym postoju . Znika po około minucie może mniej . Z mojego punktu widzenia problem tak jakby coś było spalane po postoju . Wymieniony rozrząd, uszczelniacze wtrysków, nowe świece,zero błędów w komputerze silnik pracuje ok od samego odpalenia bez problemów i straty mocy . Czytam to wszystko i dokładnie nie wiem co może pomóc bo nikt nie to w 100% nie odpowiedział. Mój mechanik mówi że może zawór Egr do wymiany ale nie widzę tu podstaw do jego wymiany bo jak byłby ciepły silnik i przyspieszał to by równie coś się pokazywało z rury . 

Czy w ogóle warto szukać rozwiązania tego problemu czy jest to w jakiś sposób niebezpieczne dla silnika ten chwilowy dym ?  

Co tak naprawdę trzeba zrobić by to wyeliminować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak na biało to mikroskopijne ilości płynu chłodniczego zbierające się w cylindrach w czasie postoju .Wyczytałem to na necie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dałem tej kurwie miodu i samo przeszło. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam Skodę Octavię 2.0 TDI 2009r i kopci mi na zimnym silniku czuć jak by się spalił olej ale dymi na biało przez 2 sekundy i nie równo chodzi jak się rozgrzeje jest ok dajcie znać co mogę z tym zrobić bo nie znam się ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.10.2009 o 21:11, dax6 napisał:

Witam kolegow,

 

temat juz sie gdzies przewijal , ale finalu nie bylo.

Problem jest taki : odpalam zimny ( bez najmnieszych problemow ) i dymi na bialo - na wolnych obrotach. Zapach niespalonego diesla. NIE OLEJU !!! Po paru kilometrach wszystko wraca do normy i ani sladu dymienia. Silnik chodzi idealnie rowno. Moc taka sama.

 

Wykluczam :

 

- turbo

- uszczelka pod glowica

- woda w oleju

- ubytki plynu

- paliwo

- ubytek oleju

 

Mam silnik wyposazony w uklad wydechowy z filtrem czasteczek. Ale to nie ma znaczenia

 

 

W internecie pojawia sie ten temat bardzo czesto , ale nikomu nie chce sie doprowadzic sprawe do konca. Gdzies cos naprawiaja i nie dziela sie wiedza z innymi.

 

Koledzy, bardzo prosze , aby sie skupic wylacznie na tym problemie i nie rozwijac innych watkow.

Moj silnik ma przejechane 80 tys km , 2006 rok

 

bede wdzieczny za wskazanie usterki

 

dax

 

W dniu 15.10.2009 o 21:11, dax6 napisał:

Witam kolegow,

 

temat juz sie gdzies przewijal , ale finalu nie bylo.

Problem jest taki : odpalam zimny ( bez najmnieszych problemow ) i dymi na bialo - na wolnych obrotach. Zapach niespalonego diesla. NIE OLEJU !!! Po paru kilometrach wszystko wraca do normy i ani sladu dymienia. Silnik chodzi idealnie rowno. Moc taka sama.

 

Wykluczam :

 

- turbo

- uszczelka pod glowica

- woda w oleju

- ubytki plynu

- paliwo

- ubytek oleju

 

Mam silnik wyposazony w uklad wydechowy z filtrem czasteczek. Ale to nie ma znaczenia

 

 

W internecie pojawia sie ten temat bardzo czesto , ale nikomu nie chce sie doprowadzic sprawe do konca. Gdzies cos naprawiaja i nie dziela sie wiedza z innymi.

 

Koledzy, bardzo prosze , aby sie skupic wylacznie na tym problemie i nie rozwijac innych watkow.

Moj silnik ma przejechane 80 tys km , 2006 rok

 

bede wdzieczny za wskazanie usterki

 

dax

Witam, mam podobny problem na zimnym silniku kopci na biało ,że nic nie widać ww lusterkach. Po jakiś po 5-10minutach mija po woli. Każdy mechanik mówi co innego. Nikt nie umie określić się co jest przyczyną. Czy ty doszedłeś od czego to może być?

Auto volkswagen passat B6, 170KM.

Witam. Mam podobny problem. Na zimnym silniku kopci na biało przez pierwsze 5-10minut później jest ok. Każdy mechanik mówi co innego, najlepiej wymienili by wszystko po kolei, żeby znaleźli usterkę. Passat B6 170KM. Będzie wdzięczny za podpowiedz co jest przyczyną. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności