Jump to content
Sign in to follow this  
dzonybravo

Passat B6 2.0 TDI 140KM Kopcio na biało po odpaleniu

Recommended Posts

Cześć, wyszukiwarka nie znalazła rozwiązania problemu więc proszę o pomoc.

 

Pacjent: Passat B6 2.0TDI BMP / BMM 140koni brak dpf.

 

Problem: Kopci na biało - gryzący zapach spalin.

Kiedy problem występuje: 30 sekund po odpaleniu auta, zaczyna kopcic. ilość dymu zwiększa się przy podnoszeniu obrotów.

 

O co chodzi - swego czasu poprzedni silnik połknął mi turbo, co skończyło się wymianą silnika i turbiny. Wymieniony cały układ dolotowy wraz z intercoolerem. Założony nowy rozrząd, ustawiony tak jak ma być.

Auto masakrycznie kopci na biało. (wykluczyłem już wypalanie oleju z wydechu po połknięciu turbo).

Pompki sprawdzone - korekcje na 0. tyle, że pierwsza pompka -1,3 druga 1,0 trzecia 0,5 czwarta -0.2

 

Przy pomkpach jedynie co mnie zastanawia: w bloku 18 przy odpuszczaniu gazu pojawia się wartość "128". co oznacza rozpoznanie czasu wtrysku było nie możliwe.

 

Zrzuciłem głowicę, zawór ssący na 1 cylindrze był od oleju więc wymienione zostały uszczelniacze na zaworach + nowa UPG + nowe uszczelniacze PD. brak zmian dalej to samo.

Głowica jeszcze raz w górę, tłoki w dół - wymieniłem pierścienie na tłokach + nowa uszczelka pod głowice, uszczelka na Vacu . Bez poprawy.

Turbo nowe.

 

Jedyny błąd jaki się pojawia - czujnik położenia wałka. nie jestem w stanie ustawić synchronizacji rozrządu. Jednakże testowo w B6 kumpla zmienialiśmy kąt synchronizacji i dymu nie było w żadnym zakresie. więc odrzucam to jako przyczynę.

 

Zapchaną odmę też odrzuciłem - sprawdzane na 2 pokrywach zaworów, bez efektu.

 

Mój zakres wiedzy w tym momencie został wyczerpany. Rozkładam ręce, a i do pracy nie mam czym jeździć.

 

Ktoś ma jakieś pomysły? Podpowiedzi?

 

Z góry dziekuję za pomoć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtryski do wymiany. Poczytaj troche mój temat co prawda mam silnik cr ale objawy te same wtryski przelewaly juz i gdy na wolnych obrotach chodził dłużej zaczynał kopcic dymic bo paliwa nie spalal calego i w tym efekt kopcenia. Odrazu miałeś ściągać wtryski i je na maszynę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich serdecznie

Jest to mój pierwszy post i chciałbym opisać problem z moim passatem. Może ktoś z Was miał podobny przypadek i pomoże mi rozwiązać problem.

Problem jest następujący:

Samochód po odpaleniu na zimnym silniku kopci na biało. Stało się to z dnia na dzień. Ma to miejsce w następujących przypadkach:

- po odpaleniu jeżeli zostawię go na wolnych obrotach i popracuje z dwie minuty to podczas jazdy kopci mocno na biało aż do momentu osiągnięcia temperatury 50-60 stopni. Po osiągnięciu temperatury przestaje kopcić - zero dymka.

- po odpaleniu na zimnym i ruszeniu od razu w drogę kopcenie jest mniejsze aniżeli w przypadku pierwszym. Po osiągnięciu temperatury przestaje kopcić.

- zdarzają się sporadyczne przypadki że nie kopci wcale po odpaleniu na zimnym, jednak jest to znikoma ilość przypadków

Jeżeli chodzi o diagnostykę, auto miało regenerowaną turbinę równy rok temu. Komputer nie wskazuje błędów. Mechanik wyeliminował wtryskiwacze, mówi że korekcje są w normie. O ile dobrze pamiętam wyglądało to jakoś tak:

-I +0,4-0,5

-II -0,1

-III -0,2

-IV +0,1

Pierwszy mechanik stwierdził że pewnie turbina padła, bierze olej a następnie kopci aż do momentu jego wypalenia.

Drugi mechanik stwierdził uszczelniacze zaworowe bądź pierścienie.

Miał ktoś styczność z podobnym problemem ? Auto chodzi równo, ma normalną moc i zero jakiegokolwiek kopcenia. Pytanie jest też takie czy robiąc uszczelniacze zaworowe jestem to w stanie zrobić bez ściągania głowicy ? Ciężko zabierać się za naprawę nie mając tak naprawdę zdiagnozowanego problemu.

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Pozdrawiam Karol Pabian

Edited by Golab16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy, któryś z mechaników pomyślał o chłodnicy egr?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żaden z mechaników nie wspomniał mi nic o tej chłodnicy egr. Dodam jeszcze że podczas przyspieszania słychać syczenie, tak jakby turbosprezarka. Nie ma ubytków płynu chłodzącego oraz oleju.

Ps. sprawdziłem kilka wyników z google i pytanie. Czy tąpnięcie silnika podczas odpalania może mieć coś z tym wspólnego ? Poduszki pod silnikiem chyba okej.

Edited by Golab16

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Golab16 napisał:

Dodam jeszcze że podczas przyspieszania słychać syczenie

Miałem kiedyś podobny objaw w poprzednim Pasku (BMP)-winna była właśnie chłodnica egr. Po wymianie tego syczenia już nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego nie pamiętam, ale syczenie było dość mocne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak czytam o tej chłodnicy EGR i rzucają mi sie w oczy pewne sprzeczne kwestie.

W aucie nie ubywa mi płynu chłodzącego co jest związane z uszkodzeniem chłodnicy egr. Czuć we wnętrzu zapach spalin natomiast nie czuć zapachu płynu chłodzącego. Mógłby ktoś dać jakiś pomysł jak to zdiagnozować ? Spaliny w zbiorniku wyrównawczym ? Może można zrobić jakiś bajpas żeby ominąć tą chłodnice ? Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypomniałem sobie o tym zapachu spalin w aucie-też to miałem. Nie ubywało mi płynu chłodniczego. To było 8-9 lat temu-stąd to przypominanie na raty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem że mój temat został podpięty pod inny bardzo podobny.

Czy założycielowi tematu udało się rozwiązać problem ? Macie jeszcze jakieś pomysły ? co byście obstawiali ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemano,

 

problem rozwiązany. W moim przypadku mechanik (do tego momentu bardzo zaufany) przy wymianie silnika , przekładał również uszczelniacz wału od strony skrzyni. Niestety założył go źle - było przesunięcie o kilka mm. Po poprawnym ustawieniu uszczelniacza - zmiana sychronizacji rozrządu na kole od wałka, dawała efekty w postaci coraz to innej pracy silnika, jednak komputer nadal nie widział kąta. Podmieniłem jeszcze czujnik położenia wałka - i jak ręką odjął. Ustawiliśmy synchronizację na -1,5stopnia i jest mailna :)

Zaś przyczyna zapachu spalin w kabinie było brak jednej śruby na łączniku wydechu w jego środkowej części. Założyliśmy śrubę i już nie czuć w kabinie nic. 

 

Na ten moment borykam się z kopceniem na czarno przy przyśpieszaniu ale tutaj obstawiam raczej źle przeprowadzony proces renegracji trubiny gdyż posiada ona duży luz poprzeczny na wałku i dotykając palcami wewnętrzej ścianki turbo od strony dolotowej, czuć ewidentne zgrubienie i rysę oraz dodatkowo dosyć mocno gwiżdze. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy