Skocz do zawartości
Azazel

Passat B6 2.0FSI 2008 zablokowana po kolizji automatyczna skrzynia biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Szukałem odpowiedzi na moje pytanie, niczego nie znalazłem, stąd ten temat. Zaproponowano mi ostatnio Passata B6 z silnikiem 2.0 FSI 200 KM i automatyczną skrzynią biegów. Wyposażenie jest dość bogate, a cena atrakcyjna. Auto jest jednak po stłuczce (żadna poducha nie odpaliła) i zewnętrznie ma dość niewielkie uszkodzenia.

Najpoważniejszym o jakim wiem, jest zablokowana na R automatyczna skrzynia biegów, przez co pojazdu nie da się odpalić. Czy jest jakiś sposób na to, by ją odblokować i móc sprawdzić, czy silnik odpala, jakie ewentualne kody błędów, itp.?

Oraz czy stłuczka mogła wywołać uszkodzenie skrzyni, czy też musiał to być jakiś grubszy dzwon? Tam podobno jest jakieś wgniecenie na obudowie - zastanawiam się ile mogłaby kosztować wymiana takiej skrzyni biegów (6 biegów, nie DSG) lub jej remont.

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno, chyba... :)

Przy tej precyzji zadawanych pytań ciężko coś odpowiedzieć. Aby przełączać dźwignie musi być zasilanie - kluczyk w stacyjce oraz włączony zapłon. Inaczej elektromagnes nie pozwoli na zmianę położenia dźwigni.

Położenie blokady opisane na stronie 10-tej: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_291_d1.pdf

Jeśli jednak obudowa jest uszkodzona, może auto dostało bardziej dołem niż gdzieś po karoserii i stąd takie, a nie inne uszkodzenia.

Kwestia czy naprawiać, czy wymieniać zależy bardziej od tego co faktycznie zostało uszkodzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje pytania są tak nieprecyzyjne, ponieważ jeszcze nie widziałem samochodu na własne oczy. ;)

Dziękuję za odpowiedź, teraz przynajmniej wiem już jaka skrzynia tam siedzi. :)

Pobieżna lektura podpowiada mi, że nie jest ona jednak zablokowana przez jedną z tych dwóch blokad, ponieważ z tego co wiem, zablokowana jest na wstecznym, więc pewnie spowodowane jest to uszkodzeniem mechanicznym.
Cenę używanej skrzyni biegów już znam, pytanie czy da się ją wymienić samemu, czy też potrzebne są jakieś komputery, bądź specjalistyczne narzędzia. Zdarzało mi się już wymieniać manualne skrzynie, więc od strony umiejętności to nie będzie problem.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana po stronie mechanicznej bez problemów większych (trzeba tylko pamiętać o chłodzeniu wodą). Z elektrycznego punktu widzenia to jedynie kodowanie i ewentualna adaptacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to już nie ten etap, gdy wystarczyło wszystko poprawnie zmontować i działało? ;)

Na takie kodowanie trzeba by jechać do ASO, czy też są ogólne warsztaty, które mogą to ogarnąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że każdego tiptronica powinno się po przełożeniu zaadaptować pod dany silnik, nawet jeśli to ten sam typ. W VCDS wchodzi się w skrzynie, kasuje adaptacje, wcześniej wymieniając oleje i filtry. Sprawdza się czy kodowanie pasuje do wyposażenia i... jazda :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności