Skocz do zawartości
Primo

Licznik W8 - nie działa wskaźnik paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
jestem w trakcie swapowania licznika z W8 do B5FL V6 2,8l AMX. Udało się prawie wszystko zrobić jednak ciągle nie chce działać wskaźnik poziomu paliwa. Po wczytaniu eepromów z innych liczników wysypują się wszystkie wskazania ale wskaźnik paliwa zaczyna działać. Wskaźnik paliwa, działa i nie jest uszkodzony. Prośba o wskazanie miejsca w eepromie gdzie jest zakodowane informacje o wskazaniu paliwa żebym mógł z oryginalnego licznika V6 skopiować dane lub o udostępnienie wsadów z liczników z W8  najlepiej z licznika o numerze 3b7 920 849X (z internetu sporo wsadów już przetestowałem i wszystkie się wysypywały).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja robiłem w drugą stronę, licznik od TDI przeszczepiałem do W8 i cały czas nie miałem wskaźnika. Może Ci się uda coś z tego ogarnąć:

original - mój seryjny licznik W8 (2002, automat, nie podam Ci niestety numerów, bo nie ma mnie w domu a licznik leży w szafie) (ale patrząc po nazwie wsadu to nie o to Ci chodzi :P)

1,2,3 - różne próby sprawienia, żeby licznik TDI widział pompę/sensor W8

working-fuel-gauge - licznik TDI widzi pompę W8.

1-fuel_received-in-clusters-from-DIAZ-3B0920947D-KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08 3B7920846D__KOMBI_WEGFAHRSP_VDO_V07_WVWZZZ3BZ2P300872_____VWZ7Z0A4458042.BIN

2-fuel_received-in-clusters-from-DIAZ-3B0920947D-KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08 3B7920846D__KOMBI_WEGFAHRSP_VDO_V09_WVWZZZ3BZ2E407860_____VWZ7Z0B4918383.BIN

3-fuel_received-in-clusters-from-DIAZ-3B0920947D-KOMBI+WEGFAHRSP 3B7920846D__KOMBI_WEGFAHRSP_VDO_V09_WVWZZZ3BZ3E234142_____VWZ7Z0B6509176.BIN

original-w8-3B7920846DX KOMBI+WEGFAHRSP VDO V09.BIN

working-fuel-gauge-NEW_original-w8-3B7920846DX KOMBI+WEGFAHRSP VDO V09.BIN

Edytowane przez marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2019 o 11:44, Primo napisał:

Witam,
jestem w trakcie swapowania licznika z W8 do B5FL V6 2,8l AMX. Udało się prawie wszystko zrobić jednak ciągle nie chce działać wskaźnik poziomu paliwa. Po wczytaniu eepromów z innych liczników wysypują się wszystkie wskazania ale wskaźnik paliwa zaczyna działać. Wskaźnik paliwa, działa i nie jest uszkodzony. Prośba o wskazanie miejsca w eepromie gdzie jest zakodowane informacje o wskazaniu paliwa żebym mógł z oryginalnego licznika V6 skopiować dane lub o udostępnienie wsadów z liczników z W8  najlepiej z licznika o numerze 3b7 920 849X (z internetu sporo wsadów już przetestowałem i wszystkie się wysypywały).

Robiłeś przypisanie licznika PIN-em?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2019 o 14:50, marecek napisał:

ja robiłem w drugą stronę, licznik od TDI przeszczepiałem do W8 i cały czas nie miałem wskaźnika. Może Ci się uda coś z tego ogarnąć:

original - mój seryjny licznik W8 (2002, automat, nie podam Ci niestety numerów, bo nie ma mnie w domu a licznik leży w szafie) (ale patrząc po nazwie wsadu to nie o to Ci chodzi :P)

1,2,3 - różne próby sprawienia, żeby licznik TDI widział pompę/sensor W8

working-fuel-gauge - licznik TDI widzi pompę W8.

1-fuel_received-in-clusters-from-DIAZ-3B0920947D-KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08 3B7920846D__KOMBI_WEGFAHRSP_VDO_V07_WVWZZZ3BZ2P300872_____VWZ7Z0A4458042.BIN

2-fuel_received-in-clusters-from-DIAZ-3B0920947D-KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08 3B7920846D__KOMBI_WEGFAHRSP_VDO_V09_WVWZZZ3BZ2E407860_____VWZ7Z0B4918383.BIN

3-fuel_received-in-clusters-from-DIAZ-3B0920947D-KOMBI+WEGFAHRSP 3B7920846D__KOMBI_WEGFAHRSP_VDO_V09_WVWZZZ3BZ3E234142_____VWZ7Z0B6509176.BIN

original-w8-3B7920846DX KOMBI+WEGFAHRSP VDO V09.BIN

working-fuel-gauge-NEW_original-w8-3B7920846DX KOMBI+WEGFAHRSP VDO V09.BIN

Czyli wynika z tego, że próbowałeś we wsadzie z licznika TDI zmienić parametry wskaźnika paliwa a ostatecznie podmieniłeś na wsad z W8 (3B7920846DX) w który wsadziłeś dane z licznika TDI? Dobrze rozumiem?

7 godzin temu, Grucha... napisał:

Robiłeś przypisanie licznika PIN-em?

Licznik wsadzony i jeżdżę na nim od jakiegoś czasu, prawie (oprócz wskaźnika paliwa) wszystko na nim działa, nawet test wskaźników. Wskazania wydają się być zgodne z licznikiem oryginalnym V6. Zakodowany mam póki co jeden kluczyk

Edytowane przez Primo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Primo napisał:

Licznik wsadzony i jeżdżę na nim od jakiegoś czasu, prawie (oprócz wskaźnika paliwa) wszystko na nim działa, nawet test wskaźników. Wskazania wydają się być zgodne z licznikiem oryginalnym V6. Zakodowany mam póki co jeden kluczyk

To nie jest odpowiedź na moje pytanie..


Robiłem takie liczniki.. Nawet z 2 miesiące temu do Paska B5 FL z 1.8T AWT i wszystko śmiga jak należy łącznie ze wskaźnikiem paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Grucha... napisał:

To nie jest odpowiedź na moje pytanie..


Robiłem takie liczniki.. Nawet z 2 miesiące temu do Paska B5 FL z 1.8T AWT i wszystko śmiga jak należy łącznie ze wskaźnikiem paliwa.

Tak, licznik został przypisany pinem. Immo działa.

Poniżej zamieszczam wsady, jakby ktoś zerknął byłbym wdzięczny:

3B7 920 849 X - licznik W8 który obecnie jest w liczniku (nie działa tylko paliwo)
3B0 920 847 D - oryginalny licznika

3B7920849X KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08.BIN

3B0920847D KOMBI+WEGFAHRSP VDO V07.BIN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2019 o 14:50, marecek napisał:

ja robiłem w drugą stronę, licznik od TDI przeszczepiałem do W8 i cały czas nie miałem wskaźnika. Może Ci się uda coś z tego ogarnąć:

original - mój seryjny licznik W8 (2002, automat, nie podam Ci niestety numerów, bo nie ma mnie w domu a licznik leży w szafie) (ale patrząc po nazwie wsadu to nie o to Ci chodzi :P)

1,2,3 - różne próby sprawienia, żeby licznik TDI widział pompę/sensor W8

working-fuel-gauge - licznik TDI widzi pompę W8.

1-fuel_received-in-clusters-from-DIAZ-3B0920947D-KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08 3B7920846D__KOMBI_WEGFAHRSP_VDO_V07_WVWZZZ3BZ2P300872_____VWZ7Z0A4458042.BIN

2-fuel_received-in-clusters-from-DIAZ-3B0920947D-KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08 3B7920846D__KOMBI_WEGFAHRSP_VDO_V09_WVWZZZ3BZ2E407860_____VWZ7Z0B4918383.BIN

3-fuel_received-in-clusters-from-DIAZ-3B0920947D-KOMBI+WEGFAHRSP 3B7920846D__KOMBI_WEGFAHRSP_VDO_V09_WVWZZZ3BZ3E234142_____VWZ7Z0B6509176.BIN

original-w8-3B7920846DX KOMBI+WEGFAHRSP VDO V09.BIN

working-fuel-gauge-NEW_original-w8-3B7920846DX KOMBI+WEGFAHRSP VDO V09.BIN

Jesteś w stanie określić w których komórkach należy zmienić? Może by mi się udało skopiować zapis z licznika V6 i wprowadzić do wkładu W8?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie... próbowałem z kilku stron te wsady porównywać, ale za cholerę nie znalazłem czym się różni W8 od reszty świata (tzn. wiem, że W8 ma wskazanie paliwa na CANie, a reszta świata na sztywno w wiązce i gdzieś jest bit, który to przestawia). Ale to trochę jak szukanie igły w stogu siana bo niewiele osób takie mody robiło...

https://www.passatworld.com/forums/volkswagen-passat-b5-discussion/346597-b5-5-glx-w8-cluster-upgrade-how-post2877097.html#post2877097

tutaj jest Twój przypadek - gościu zaczął od dłubania wsadu W8 i mu działało wszystko poza temperaturą, więc wrócił do początku - na goły eeprom W8 załadował SKC i immo (wtedy mu działał wskaźnik paliwa), pojeździł kilka dni i dopiero potem zrobił trik z blokiem 0065 przestawiając go z 80 na 82, żeby zaczął działać mu wskaźnik temperatury... Może tak po prostu jest, że jak przestawisz blok 0065 to sterownik sobie coś interpretuje. Może spróbuj w tą stronę?

Ale to tyle w kwestii teorii... Ja się cieszę, że nie muszę do tego wracać już. Jak nie znajdziesz, to napisz do Diaz'a (3DColorMFD) przez facebooka i powiedz mu, jaki masz problem - on może to ogarnąć za jakąś drobną opłatą.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.04.2019 o 19:01, marecek napisał:

właśnie nie... próbowałem z kilku stron te wsady porównywać, ale za cholerę nie znalazłem czym się różni W8 od reszty świata (tzn. wiem, że W8 ma wskazanie paliwa na CANie, a reszta świata na sztywno w wiązce i gdzieś jest bit, który to przestawia). Ale to trochę jak szukanie igły w stogu siana bo niewiele osób takie mody robiło...

https://www.passatworld.com/forums/volkswagen-passat-b5-discussion/346597-b5-5-glx-w8-cluster-upgrade-how-post2877097.html#post2877097

tutaj jest Twój przypadek - gościu zaczął od dłubania wsadu W8 i mu działało wszystko poza temperaturą, więc wrócił do początku - na goły eeprom W8 załadował SKC i immo (wtedy mu działał wskaźnik paliwa), pojeździł kilka dni i dopiero potem zrobił trik z blokiem 0065 przestawiając go z 80 na 82, żeby zaczął działać mu wskaźnik temperatury... Może tak po prostu jest, że jak przestawisz blok 0065 to sterownik sobie coś interpretuje. Może spróbuj w tą stronę?

Ale to tyle w kwestii teorii... Ja się cieszę, że nie muszę do tego wracać już. Jak nie znajdziesz, to napisz do Diaz'a (3DColorMFD) przez facebooka i powiedz mu, jaki masz problem - on może to ogarnąć za jakąś drobną opłatą.

 

Ten sposób przerabiałem, ale wszystkie wsady które udało mi się znaleźć w sieci niestety dawały taki efekt, że wskaźnik paliwa działał (ale były różne wskazania) a na pozostałych wskaźnikach i wyświetlaczach wysypywało krzaki. 

Ale z pomocą przyszedł poniższy temat, który w punkt opisuje mój problem:
http://www.gti-tdi.de/board4/index.php?thread/5081-passat-w8-tacho-in-b5-5-v6-eurospes/

Sens takowy jest, iż w licznikach typu 501 należy zmienić (u mnie się to nie sprawdziło bo mam licznik typ 503 - mowa o wsadzie W8)
Wskaźnika paliwa: zmienić komórkę 0017A na 00
Skrzynia manualna: zmienić komórkę 00174 na 15

Przy liczniku typ 503 w temacie jest podane tylko:
Skrzynia manualna: zmienić komórkę 0x1B6 na 15

I faktycznie w moim przypadku po zmianie 0x1B6 na 15 zniknęła z fisu dolna linia oddzielając oznaczenia wybranego biegu skrzyni automatycznej. Tym samym stracił się błąd skrzyni automatycznej.
Niestety zmiana w komórkach  0017A i 00174 (licznik typ 501) nie dawały żadnego rezultatu w moim liczniku typ 503.
W taki przypadku zdecydowałem się na przepisanie całej linii 0x1b0 ze starego licznika i spowodowało to że wskaźnik paliwa zaczął działać oraz efekt skrzyni automatycznej zniknął z wyświetlacza. W efekcie przepisania całej linii 0x1b0 niestety zniknęła mi górna część fis - prawdopodobnie został w tych komórkach deaktywowany. Okazało się że komórki od 0x1bd do 1bf odpowiadają za górną część fis - wyświetlanie nawigacji i informacji z radia.

Podsumowując rozwiązaniem mojego problemu było przepisanie komórek od 0x1b0 do 0x1bc z oryginalnego wsadu czyli w moim przypadku licznik z V6 AMX - 3B0 920 847 D do wsadu z W8 czyli 3B7 920 849 X. Okazało się iż w komórce 0x1B6 została wpisana wartość 31 i problem skrzyni automatycznej też został rozwiązany.
Przez jakiś czas jeszcze potestuje zegary czy wszystkie wskazania są prawidłowe, i potwierdzę czy rozwiązanie jest w 100% skuteczne.
Póki co dziękuje za pomoc.
 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok... WOW :D gratuluję wytrwałości i dzięki za dokumentację!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności