Jump to content
Sign in to follow this  
HTN

Elektryczna pompa wody - dwie wersje: wyłączalna i niewyłączalna

Recommended Posts

Wymieniałem właśnie rozrząd i trafiłem na temat głównych problemów z zacinającą się pompą wody. Przy okazji zauważyłem, że płaszcz, który się zacina nie występuje w części zamiennej. Teraz silnik pewnie będzie trudniej łapał temperaturę, ale przynajmniej się pompa nie zamknie na stałe. Ciekawe jak to będzie teraz pracować...

Obie pompy pasują plug'n'play, różnią się tylko brakiem jednego kanału zasilającego przy elektrozaworku i właśnie brakiem tego kołnierza. Numery OEM pasują z oryginałem.

Tutaj macie film o którym płaszczu zamykającym mówię: ok. 1:00 gostek pokazuje jak to działa: 

 

A tutaj usterka pompy:

Od strony 19 można sobie popatrzyć jak to działa: http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf

Edited by HTN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najczęście w opisie pompy jest, że jest "niezałączalna" lub "bez zintegrowanego regulatora.

Tutaj link: https://www.czesciauto24.pl/meyle/8864318. Jakby był niezgodny z polityką forum, to niech go admin usunie. Najważniejsze jest to, co napisałem powyżej.

P.S. Jakby ktoś robił rozrząd sam, to OBOWIĄZKOWO obracajcie wałem 2x i sprawdźcie ponownie znaki blokadami. Ja tego wczoraj nie zrobiłem i dzisiaj poprawiałem, bo o ząbek się przestawiło. Efekt: ciut głośniejsza praca, dłużej kręcił przy starcie silnika i inny smród spalin; czasami  też na desce mruga wskaźnik świec żarowych (błąd w ECU o braku synchronizacji czujnika położenia wału i wałka rozrządu). Moc była pełna.

Edited by HTN
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umieściłem zestaw INA bez pompy + oryginalną pompa v VW, cena za pompę 210Zł 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko ze z tego co rozumiem nowa pompa z ASO(jesli nie bedzie nowym modelem, jak rozumiem HEPU) to w momencie usterki silnik sie przegrzeje a z pompa kolegi HTN silnik bedzie niedogrzany i nie ulegnie uszkodzeniu.

Wlasnie sprzawdzilem na aukcji i pompa INA tez jest bez kompletnej obudowy co oznacza ze silnika tez nie przegrzej.

 

Mayle wyglada inaczej od nowej wersji pompy VW - INA jest bardzo podobna do niej.

 

Tym sposobem kupujemy kompletny rozrzad INA za okolo 400zl + 300zl za pompe.

 

@PatrikS juz sie Ciebie kiedys pytalem - pompa z aso w Polsce czy z Czech?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, loki7777 napisał:

 

 

@PatrikS juz sie Ciebie kiedys pytalem - pompa z aso w Polsce czy z Czech?

V aso z Czech

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem ciekaw czy w Polsce bedzie taka sama cena ale watpie w to.

I jak rozumiem to jest Hepu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaskoczyłeś mnie producentem. Myślę, że INA, ale nie jestem pewien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie czy ktos ostatecznie zamontowal ta Meyle bo zarowno Conti jak i Ina maja w zestawie pompe zgodna z oryginalem czyli z zakrywanym wirnikiem:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy