Skocz do zawartości
Robadv13

1.5 TSI manual-szarpanie na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Nie spodziewałem się że przyjdzie mi zakładać wątek  po 2 tygodniach od odbioru samochodu  i przejechaniu niecałych 500 km.

Wyglada na to że tak jak w innych samochodach VAG  tak samo w B8 z 1.5 MT  występuje problem z szarpaniem na wolnych obrotach i zimnym silniku.

Tak wiec uruchamiamy zimny silnik i ruszamy bez gazu  (lub na niskich obrotach)  powoli puszczając sprzęgło.   Samochód rusza płynnie  bez najmniejszych problemów samoczynnie utrzymując około 1000 obr/min. Możemy tak gładko jechać przez dłuższa chwile ale tylko do czasu delikatnego dodania gazu. Tu właśnie zaczyna się problem obroty zamiast zwiększać się płynnie zaczynaja się wachac/falować od 1000 do 1300-1500 a samochód robi delikatne kangurki. Powyżej 1700 obr problem znika. Tak samo rozgrzanie silnika powoduje ze objawy nie występują.

Muszę się przyznać że strasznie mnie to irytuje ponieważ z racji konieczności wyjazdu z parkingu podziemnego (manewrowanie przy niewielkiej prędkości) za każdym razem doświadczam tego typu szarpania.

Na forach Skody i VW TRock’a opisywane są podobne problemy. Podobno VAG w 2Q19 zamierza wydać poprawione oprogramowanie sterujące silnikiem które ma naprawić ten problem.

Czy któryś z szanownych forumowiczów także obserwuje podobne zachowania ?

Jakieś macie jakieś sugestie w jaki sposób zgłosić ten problem w ASO ( jakie informacje zebrać, tak by nie dać się od razu spuścić na drzewo) jestem zupełną swieżynką jeśli chodzi o doświadczenia z ASO VW. 

 

Ps. Na YT znalazłem film pokazujący problem. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem autorem tego filmiku. Problem występuje u mnie w Tiguanie.

Też doświadczam tego codziennie rano, bo zaraz za domem mam próg zwalniający więc nie mogę się za mocno rozpędzać. Rozumiem więc Cię w pełni :)

Co do zgłoszenia - ja już zgłosiłem i ASO potwierdziło u mnie problem opisany w informacji technicznej VW: TPI 2048749/5. Proszą o czekanie na rozwiązanie z fabryki, ASO ma zakaz naprawy tego na własną rękę. Nie ma ŻADNEJ daty kiedy ta poprawka miałaby zostać wydana (informacja o @Q2019 to bujda, ASO tego nie potwierdza)

Jak pojedziesz do ASO - podaj im ten numerek (TPI 2048749/5) i powiedz, że chcesz sprawdzenia pod kątem tej usterki, bo kilka osób, które się już ze mną w tej sprawie kontaktowało zeznawało, że w ASO robili z nich idiotów, mówiąc, że o niczym nie wiedzą. Doskonale wiedzą bo TPI jest aktywne od października 2018.

Jak możesz to nagraj filmik, bo niestety trzeba będzie wywołać ten efekt w ASO a czasem on nie występuje (auto musi być przede wszystkim zimne). Jadąc do ASO zostaw auto w nim na noc, żeby test zrobić na zimnym silniku.

Jak możesz - wrzuć filmik do sieci - narazie VW próbuje przeczekać sprawę. Jeśli nie zaczniemy na nich medialnie 'wsiadać' to zostaniemy olani.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Jestem posiadaczem passata 1.5tsi z dokładnie takim samym problemem: kangurzenie oraz brak reakcji na gaz od czasu do czasu.

Byłem w serwisie, niestety muszę odstawić samochód na kilka dni na co nie mogę sobię pozwolić póki co. Osoba z serwisu dosyć lekcewaząco podeszła jak chciałem podać powyższe TPI (główny powód to inne nadwozie i tym samym inny problem...). Oficjalnie VW w Kielcach nie wiedzą absolutnie nic o problemie z 1.5 TSI (co jest dziwne wg. mnie).

Ruszanie ze skrzyżowania jest dosyć niebezpieczne - osoby mające ten problem wiedzą o czym mówię. Doszło do tego, że muszę uczyć się jeździć na nowo :-)  - coś czego nie oczekiwałbym po kupnie samochodu za 125k.

Dziwne jest to, że skoro są problemy z tym silnikiem: TRoc, Tiguan, Passat, modele Seata (wiele wpisów na zagranicznych forach) gdzie bezpieczeństwo ludzi wchodzi w grę - czemu VW odciąga wezwanie na akcję serwisową?

Bardzo proszę o informację jeśli ktoś ma już problem rozwiązany. Chciałbym uniknąć wstawiania samochodu do serwisu na kilka dni tylko po to żeby dostać informację że pracują nad problemem...

 

Pozdrawiam

Paweł

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSG ma tą zaletę, że "dogaduje" z silnikiem kiedy i jak popuszcza sprzęgło, a silnik ile daje momentu obrotowego.

Problem jest zapewne, jak w przypadku CAXA, z dogrzewaniem układów oczyszczania spalin gdzie dawka paliwa jest znaczna i silnik jest na granicy przelania paliwem. W CAXA jednak problem nie jest tak odczuwalny (choć nie raz zdarzyło mi się, że silnik zgasł na podjeździe gdy chciałem ruszyć na samym sprzęgle).

Przypuszczam, że dobry tuner skonfigurowałby to tak na jakimś EURO 3/4 że jeździłoby to bez problemów ale niestety VW ma problem z nowymi normami stąd te problemy z oprogramowaniem silników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zadziwiające jest to że taki bubel występuje w wielu modelach a przechodzi wszystkie certyfikacje, testy itd.  Produkują coś za ponad 100k PLN i mają w pompie że jest to niedopracowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś to jest na zasadzie "a może się uda, może nie zauważą". Poza tym zawsze można napisać "że taki jest stan techniki" i na dziś aby spełnić normy musi być jak jest i poza tym to nie wada, a cecha produktu :D

Mnie to też zawsze zastanawiało ale dziwić przestało już dawno i wręcz uważam, że jeśli jakiś silnik/model/podzespół jest bezawaryjny to ewidentny wypadek przy pracy.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, radekrp90 napisał:

to nie wada, a cecha produktu :D

Dokładnie te słowa usłyszałem w moim przypadku kiedy nie podobała mi się praca skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest akcja serwisowa na 1.5 tsi i manuala 24ER w arteonie, passacie i tiguanie. Chodzi o to, że w pewnych sytuacjach drogowych są problemy z przyspieszaniem, czyli pewnie chodzi o to szarpanie silnika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to chyba już czas dać mały update. 
Jakoś pod koniec czerwca skontaktowałem się z opiekunem w ASO (flota) w sprawie szarpania. Oczywiście pierwsza odpowiedź była że nie spotkali się z takim przypadkiem ale  poszukają  w dokumentacji i odezwą  się do mnie. 
Nie było odzewu przez jakiś czas wiec im się przypominałem co 1-2 tygodnie. I jakże mogłoby być inaczej jak tylko wybrałem się na urlop odpisali że chcieliby zrobić diagnozę więc zapraszają mnie w dogodnym terminie.  
Jako ze problem jakby pojawiał się rzadziej a ja miałem ciekawsze zajęcia to całkowicie to olałem. Dopiero jakoś w pod koniec listopada ktoś z forum spytał mnie czy problem już rozwiązany. Traf chciał ze tego samego dnia doświadczyłem „muła” na 2 biegu który podniósł mi ciśnienie, wiec zdecydowałem ze w końcu trzeba się za to wziąć. 
Wysłałem maila z prośbą o termin wizyty i umówiłem się na 12 -13 grudnia.
Samochód oddałem na noc bo chcieli go sprawdzić na zimno. Miałem pewne wątpliwości ponieważ od kilku tygodni nie miałem przypadku kangura. Zostawiłem wiec wiadomość ze proszę o update oprogramowania ECU. 

Samochód  wrócił do mnie następnego dnia, gdy do niego wsiadłem był już rozgrzany (warszawskie korki) ale i tak zauważyłem różnice w ruszaniu. Ewidentne podbijał obroty przy puszczaniu sprzęgła. Jechało mi się bardzo dobrze. Test zrobiłem następnego dnia po nocy w garażu. 
No i tu spadła mi szczena. To zupełnie inny samochód, on w końcu zaczął się zbierać. Nie spodziewałem się takiej różnicy.  Co prawda zdarzyło mi się ze przygasł mi przy ruszaniu ze świateł ale mogło to być związane z tym ze jeszcze nie rozkręcił się po tym jak zadziałał start stop a ja dość szybko puszczałem sprzęgło.

Teraz po 2 tygodniach nie widzę już tak dużej różnicy ale myśle ze się przyzwyczaiłem do lepszego :)

W każdym razie naprawdę polecam update bo różnica w zachowaniu samochodu jest zauważalna i wg mnie zdecydowanie przyjemniej jeździ się po mieście, gdzie jakby nie patrzeć jest sporo ruszania i przyspieszania na 1 i 2 biegu.

 dla zainteresowanych dane z OBD11 po aktualizacji ECU

R4 1.5l TFS  
Nr sterownika
05E907309 
Wersja sterownika : H22
Numer oprogramowania: 05E906018C 
Wersja oprogramowania: 9761 

Edytowane przez Robadv13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności