Jump to content
busiek100

Logi 1.8 ADR passat b5 - prośba o pomoc

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Witam.

    Mam problem z falującymi obrotami na biegu jałowym oraz ostatnio dłużej muszę kręcić żeby załapał.  W VCDsie brak błędów, czujniki sprawdzone są ok. Już jak odpali to właśnie falują obroty i tak trochę silnikiem trzęsie, jakby "zapłon wypadał czy coś w tym stylu". Świece i kable wymienione, cewka podmieniana była. Czasami jak już odpali to jakby nie wchodzi przez chwile na obroty trzyma tak ok. 500obr/min, a potem załapuje.Wiem, że mam napinacz do wymiany bo klekocze jak się nagrzeje silnik. Czy to może mieć wpływ na te rzeczy powyżej???

    I jeszcze jedno podpiąłem się ostatnio VCDsem do mojego paska i w pozycji kluczyka miałem odczyt w Grupie 2 Mass Flow 27,78 g/s? Czy to normalne?Po uruchomieniu odczyt około 3 g/s Załączam logi. Sonda lambda chyba też dobrze nie pracuje????Pomocy.

    LOG-01-001-002-007.CSV

    LOG-01-002-001-008.CSV

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Wrzuć na vaglogi albo malonetuning. Benzyna? Czy +LPG? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Benzyna+LPG

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Wrzuciłem: pierwszy log link poniżej:

    http://vaglogger.apphb.com/log/5c8fd03c8d22d974c8ba3200

    A tu drugi trochę na wyższych obortach na biegu jałowym:

    http://vaglogger.apphb.com/log/5c8fd2338d22d974c8ba3202

     

    W tym pierwszym logu martwi mnie zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu?! Przyczyną może być walnięty napinacz łańcucha????

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Skoro masz benzynę i LPG to po pierwsze pisz na czym są logi. 

    Po drugie jak jest gaz to pierwsze co się robi to go zakręca (najlepiej wyjeździć), jeździ trochę na benzynie i sprawdza czy problem ustąpi. Tym bardziej zalecam to sprawdzić ponieważ:

    22 godziny temu, busiek100 napisał:

    ostatnio dłużej muszę kręcić żeby załapał

    Ogólnie ADR mają częste problemy z utrzymaniem dobrej pracy na wolnych. Gdzieś na ang forach widziałem, że to często sprawa przepustnicy, czasem pomaga dodatkowe zasilanie jej. Skontroluj jej stan, przeczyść. 

    22 godziny temu, busiek100 napisał:

    Sonda lambda chyba też dobrze nie pracuje????

    nie widzę większych problemów z jej pracą.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Witam ponownie. Przepraszam, że nie napisałem. Logi były robione tylko na benzynie przy wyłączonym LPG. Mam kilka pytań, które mnie nurtują. Może ktoś mi wyjaśni i odpowie.

    1. Falowanie obrotów na biegu jałowym miałem jeszcze przed założeniem LPG.  Najbardziej jest to widoczne kiedy silnik jest zimny, np. po nocy. Ale czujnik temp. cieczy sprawdzony i czujnik temp. powietrza dolotowego też jest ok. Z zrobionych logów przy silniku nagrzanym do 90 stopni wynika, że praktycznie obroty stoją w miejscu - jest to do przyjęcia.

    PS do Pana Zwonko: Widać  z logów, że przepustnica stoi w miejscu, chyba że czegoś nie rozumiem??? Na zimnym silniku ma większy kąt otwarcia ale też stoi w miejscu a obroty falują. Proszę o wyjaśnienie.

    2. Sonda lambda powinna mieć przebieg chyba raczej zbliżony do "sinusoidy"(łagodny), a mi wychodzi że jest trochę dziwny?? Sonda nie pracuje w całym swoim zakresie???Chyba, że źle coś kombinuje. 

    3. A jeśli chodzi o kąt wyprzedzenia zapłonu. Z logów wynika, że co jakiś czas mimo, że nic nie robię z przepustnicą ten kąt się zmienia raz spada do 8,3 stopnia a raz wzrasta do 11,3 stopnia? Czy to normalne???Wiem, że mam zużyty napinacz łańcucha i tak myślę, czy przypadkiem to nie jest przyczyną takiego zachowania. Czujnik wałka rozrządu sprawdzałem oscyloskopem i jest OK. I tak się też zastanawiam, czy to nie ma wpływu na problemy z uruchomieniem silnika ostatnio - dłużej trzeba kręcić ale nie zawsze. Wygląda jakby zależało to od ustawienia wałka??!!Pompa paliwa, cewka, świece, przewody sprawdzone. Dodam że co jakiś czas po pracy silnika widać włśanie jakby wypadał mu zapłon.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002
    4 godziny temu, busiek100 napisał:

    Falowanie obrotów na biegu jałowym miałem jeszcze przed założeniem LPG.  Najbardziej jest to widoczne kiedy silnik jest zimny, np. po nocy.

    to zmienia całkowicie postać rzeczy. Ostatnio miałem wypadające zapłony po nocy/dłuższym postoju/niższych temperaturach. Gdy silnik się zagrzał było względnie ok. Też szukałem problemu. Była nieszczelność, w kolektorze akurat (ten mam inny niż w ADR), która się doszczelniała gdy się zagrzał. Czyli pasuje u Ciebie też to sprawdzić. Dodatkowo sprawdziłbym jak wygląda awaryjne odpalanie na LPG (u mnie na LPG po odpaleniu awaryjnym pracował deczko lepiej ale też średnio więc było wiadomo że to nie kwestia paliwa tlyko np iskry lub nieszczelności). Możliwe że problem jest tylko z benzyną na zimnym. Jeśli tak dolałbym środka do czyszczenia wtryskiwaczy. U mnie na prawdę pomógł na pracę na jałowych, podpowiadałem tez kilku osobom i były zdziwione, że to pomogło. Jeśli masz też dostęp do interface'u LPG sprawdziłbym wartość podciśnienia. Inna rzecz, że mimo wszystko że problem jest na jałowych zalecałbym zrobić logi dyamiczne i statyczne zgodnie ze sztuką.

    Ja osobiście szczelność sprawdziłem na zimnym (bo na ciepłym nic nie wyszło) w ten sposób:

    U Ciebie oczywiście zamiast 033 będzie 007. Pasuje to robić w dwie osoby, na wszelki wypadek mieć też gaśnicę w razie gdyby było jakieś przebicie, ale skoro nowe cewki itp to nie powinno być problemu. Lepszy jest est kompresorem, ale ciężej (przynjamniej wg mnie) go zrobić.

    4 godziny temu, busiek100 napisał:

    PS do Pana Zwonko:

    Na Pana to trzeba miec wygląd i pieniądze :P Poza tym zgodnie z netykietą wszyscy na forach są na "Ty" :)

    4 godziny temu, busiek100 napisał:

    Widać  z logów, że przepustnica stoi w miejscu, chyba że czegoś nie rozumiem??? Na zimnym silniku ma większy kąt otwarcia ale też stoi w miejscu a obroty falują. Proszę o wyjaśnienie.

    Skacze lekko między 4.3 a 4.8. Ale tu nie chodzi o to czy stoi, ale czy nic jej nie przeszkadza w otwieraniu/zamykaniu się. Coś takiego raczej nie wyłapiesz na logach.

    4 godziny temu, busiek100 napisał:

    2. Sonda lambda powinna mieć przebieg chyba raczej zbliżony do "sinusoidy"(łagodny), a mi wychodzi że jest trochę dziwny?? Sonda nie pracuje w całym swoim zakresie???Chyba, że źle coś kombinuje. 

    Powinna i tak zapewne  by to wyglądało gdybyś to sprawdził w sofcie do LPG (o ile jest tam podpięta, bo nie musi być). Sonda normalnie pracuje w zakresie od 0.3 do 0.7V. Wyższe wskazania pokaże przy butowaniu, u Ciebie pewnie koło 0.8, są silniki gdzie dojdzie do 0.9-0.95V (uturbione, po chipie itp). Niższe wskaże jak będzie ubogo. Mówimy oczywiście o zwykłej sondzie a nie szerokopasmowej. Przebieg z VAG-COM VCDS ma taki charakter bo odczyt danych jest zbyt rzadki, co około 1,1-1,2s. Jakbyś zlogował tylko 007 jako jedną grupę wykres byłby trochę ładniejszy. Tu masz coś więcej info o sondzie:

    https://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk1/drive_unit/1.8_ltr./92_kw_engine_fuel_injection_and_ignition_system_motronic/self_diagnosis_v.a.g_inspection_service/self-diagnosis_iv/display_groups_000_to_026/

    https://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk1/drive_unit/1.8_ltr./92_kw_engine_fuel_injection_and_ignition_system_motronic/mixture_preparation_system_electronic_inj.gas/checking_lambda_control/poor_vehicle_handling_after_cold_start/

     

     

     

    Edited by zwonko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Dzięki za wyjaśnienie. 

    A jeśli chodzi o ten kąt wyprzedzenia zapłonu? Co o tym sądzisz?Czy może być winny za to napinacz???Ten problem z odpalaniem nie jest cały czas, nie ma na reguły. Czy silnik zimny czy ciepły, czy jest mokro czy sucho.Po prostu  raz pali od kopa a czasami trzeba kręcić z 5-8s żeby zapalił. Wygląda to tak jakby nie było iskry albo paliwa?! Dodam tylko, że powiązane chyba z tym jest to, że czasami załapie, ale na 400-500obr i po krótszej chwili wchodzi na oborty 840-880 sam. Co Ty na to?

    I jeszcze jedno chodzi mi o  VCDSa. Po podłączeniu się interfejsem - kluczyk w pozycji zapłon(silnik nie pracuje) w grupie 002 parametr 4 mass flow pokazuje 27,78 g/s. 

    Czy to normalne, tak powinno być???

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Przykro mi ale po prostu nie znam odpowiedzi na te pytania a przynajmniej nie jestem pewny odpowiedzi.

    Wskazaniem MAF przy przekreceniu bym się nie przejmował. Nigdy niby nie sprawdzałem i wątpię żeby ktoś to sprawdzał. Silnik nie pracuje, więc jak ma zassac i zmierzyć ilość powietrza. Więc w sumie nie wiem skąd miałby się wziąć pomiar... Może jest to powiązane jakoś z korekta poziomu (altitude correction factor czy jakoś tak) ale na logikę byłoby to głupie. Pewnie  jest to jakaś wartość ustalona jako pierwsza dawka powietrza.

    Zawsze możesz odpiać MAF i sprawdzić czy wtedy problem odpalania nie zniknie. 

    Problem "braku paliwa" wykreslisz odpalajac awaryjnie na LPG. Trzeba będzie kilka razy skoro problem jest losowy. Problem iskry chyba wykluczyles wymieniając cały ulga zapłonowy. 

    W jednym z linkow co wyżej dałem są opisane wartości poszczególnych pól. Możesz to posprawdzac

    Edited by zwonko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Poszedłem przed chwilą do auta. Podłączyłem interfejs i kluczyk w pozycji zapłon - wartość grupa 002 parametr 4 mass flow 27.78g/s, auto wróciło z trasy więc miało jakieś 90 stopni(czy ciepły czy zimny pokazuje to samo-dziwne). Odpiąłem przepływomierz (wyjąłem wtyczkę przy czujniku) i patrze w VCDSa i widze dalej 27,78 g/s. Błąd przyszedł od tego czujnika.Po chwili myślę sobie odpalę auto i tak zrobiłem. I ku mojemu zdziwieniu wartość po uruchomieniu wskazuje 3-3,5g/s, nie wiem o co chodzi skąd ta wartość skoro odłączony czujnik, dodam że wciskam pedał przyśpieszenia a ta wartość się zwiększa. Więc zgłupiałem, o co chodzi??? Czy to może jest wartość zadana z regulatora? Więc gdzie znaleźć rzeczywistą wartość mierzoną z przepływomierza???

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002
    2 godziny temu, busiek100 napisał:

    I ku mojemu zdziwieniu wartość po uruchomieniu wskazuje 3-3,5g/s, nie wiem o co chodzi skąd ta wartość skoro odłączony czujnik, dodam że wciskam pedał przyśpieszenia a ta wartość się zwiększa. Więc zgłupiałem, o co chodzi??? Czy to może jest wartość zadana z regulatora? Więc gdzie znaleźć rzeczywistą wartość mierzoną z przepływomierza???

    W grupie 002 jest wartość pochodząca z przepływomierza. Po odpięciu niektóre silniki pokażą 0g/s. Inne pokażą wartość teoretyczną. Zakodowaną w mapach. Powstałą na podstawie odczytów obrotów, przepustnicy i kto wie czego jeszcze.

    Tu masz lepszy manual niż na stronie: ftp://toksvaerd.dyndns.dk/Uploads/Bil/Skoda/Octavia mk1/workshop manuals/51075020.pdf

    Tu masz logi innych ADR: https://log.malonetuning.com/search?sort=date&direction=1&partnumber=8D0 907 558 S

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Wartość 27,78 g/s jest OK .Jest to odczyt  bez włączonego zapłonu silnika,czyli obroty 0/min. W twoim przypadku i tych problemów które opisujesz sprawdziłbym czy nie masz problemów z mieszanką.Jeżeli będzie za bogata , czyli korekty sondy na minus to będą lały wtryski i będą problemy z odpaleniem auta.Proponuje zrobić logi grupy 002,007,008/jednocześnie na biegu jałowym/. W grupie 008/korekty LTFT/ poz.2/ -10-+10 %/ masz korekty określające wartość mieszanki na biegu jałowym/również w grupie 009 poz.4 jest ta sama korekta/.Po odłączeniu przepływki silnik nadal pracuje dlatego bo producent zabezpieczył nas przed uniemożliwieniem dalszej jazdy w razie awarii przepływomierza.Dlatego czy jest podłączona czy też nie silnik nadal pracuje.Zrób logi ,tak jak napisałem i zobaczymy  jaka jest  mieszanka na jałowym.Może być również problem z ciśnieniem paliwa/ regulator na listwie wtryskowej/.

     

    Edited by jurekjp

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Witam.

    Więc tak chciałem dokończyć temat przepływomierza i dzisiaj zrobiłem jeszcze jedną próbę,żeby zamknąć ten etap i jednocześnie wykluczyć przepływomierz. 

    Uruchomiłem auto tylko na benzynie (LPG wyłączone), auto nagrzane 90 stopni i tak odłączyłem wtyczkę przy przepływomierzu i było widać, że silnik trochę jakby się poddusił, ale nie zgasł i dalej pracował normalnie tak jak gdyby nic. Więc postanowiłem zrobić przejażdżkę na odłączonym przepływomierzu. Kręciłem auto do 5-6 tys. obrotów, ale nic nie zauważyłem, żeby go muliło czy coś w tym stylu. Jechał tak jak zwykle z przepływomierzem podłączonym. Wróciłem i  podłączyłem na pracującym silniku czujnik i znowu się przydławił trochę i zaraz pracował tak jak zwykle. Podłączyłem się kompem i jest oczywiście błąd przepływomierza.Ale zrobiłem jeszcze pomiar multimetrem na wtyczce przy czujniku. Napięcie zasilania czujnika 12V, natomiast pomiar z czujnika 1.067-1.080V coś koło tego oczywiście na jałowym. Przy płynnym dodawaniu gazu na jałowym widać było wzrost napięcia i tak około 4-5tys. obr pokazał miernik 2.5-2.8V. Podsumowując: przepływomierz raczej żyje i chyba ma się dobrze, natomiast w tym silniku nie da się odczytać rzeczywistej wartości przepływu powietrza na kompie (gdzieś znalazłem opisane wszystkie grupy do tego silnika, czyli ADR). Więc komputer sterujący pracą silnika nauczył się tych wartości i po prostu podczas kiedy przepływówka jest odpięta to sam sobie radzi-ma te wartośći zapisane w pamięci.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Jeśli chodzi o logi to zrobiłem grupy 2, 7 oraz 8. Niestety nie mogę i wrzucić na vaglogi - wyskakuje jakiś błąd, więc wrzucam tutaj jako csv.. Jeżeli dobrze odczytałem to są na minus.

    Natomiast jeszcze wykonałem logi grupy 16 i to są napięcia z czujników spalania stukowego. I trochę mnie to zmartwiło bo są tam bardzo duże wartości napięcia, a z tego co czytałem na biegu jałowym powinno być 0.6...1.4 V. Te logi wrzuciłem na vaglogi: Odbyło się to na biegu jałowym oczywiście

    http://vaglogi.pl/log-016_007_008_9nQB6.html

    Wykonałe również logi grup 25 26 27. Tutaj chyba widać jak zachowują się fazy rozrządu. Co o tym sądzicie???

    http://vaglogi.pl/log-025_026_027_9o8Savo.html

     

    A i dodam tylko już na koniec, że dzisiaj znowu była sytuacja że odpalił jakby załapał na 500obr a potem wskoczył na właściwe 840-880. Czy to przypadkiem nie jest wina tego napinacza, bo raz trzeba trochę kręcić dłużej niż zwykle i odpala załapuje na 840 obr,  a innym razem kręci  i załapuje na te 500obr po czym wchodzi na właściwe oborty , a czasami odpala bez problemu 2-3s i chodzi. Najgorsze jest to, że nie ma reguły żadnej. Dodam, że pompę paliwa sprawdziłem wpinając się manometrem równolegle do listwy wtryskowej i było 3,5 bara, nawet po nocy sprawdzałem jak się zachowa pompka, sprawdzony też został regulator ciśnienia paliwa i jest ok. Cewka podmieniona była, świece nowe , przewody sprawdzone. 

    Chyba najpierw wymienię ten napinacz razem z łańcuchem i wtedy się zobaczy jak to będzie. Co sądzicie o napinaczu firmy ESEN SKV???Cena w miare rosądna 600zł z łańcuchem.

    grupa-002-007-008.CSV

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002
    Godzinę temu, busiek100 napisał:

    natomiast w tym silniku nie da się odczytać rzeczywistej wartości przepływu powietrza na kompie

    no jak sięnie da?! masz ją w grupie 002. Przy odpiętym MAF są pokazane zastępcze. Tłumaczyłem to. 

    Godzinę temu, busiek100 napisał:

    Przy płynnym dodawaniu gazu na jałowym widać było wzrost napięcia i tak około 4-5tys. obr pokazał miernik 2.5-2.8V.

    i guzik z tego. Nic nie sprawdziłeś. Wiesz tylko że coś wskazuje. Przepływomierz sprawdza się logiem dynamicznym. Ma pokazać około 0.8*moc przy 6000RPM. Na biegu, przy bucie w podłodze. Do tego ma wzrastać płynnie wartość przepływu przy przyspieszaniu. Po raz kolejny na biegu. Na jałowym pokaże mniejsze wartości nawet jeśli będziesz żyłował silnik na wolnych, czego się nie robi. Twoje sprawdzenie nic nie daje bo nie wiesz jakie napięcie odpowiada jakiemu przepłwyowi. Przepływka żyje i to wiesz. Ale czy pokazuje prawidłowe wartości tego nie wiesz. A to jest podstawą. Może zaniżać i to jest problem. Może zawyżać i to też jest problem. 

     

    Godzinę temu, busiek100 napisał:

    (gdzieś znalazłem opisane wszystkie grupy do tego silnika, czyli ADR)

    Masz 2 linki ode mnie na ten temat. I są po angielsku, czyli ma ryzyka, że źle przetłumaczone.przepisane a to się zdarza. I widać że są źle podane, patrz niżej.

     

    49 minut temu, busiek100 napisał:

    Natomiast jeszcze wykonałem logi grupy 16

    Sprawdza się grupę 013 gdzie masz już wskazanie czujnika. Tam mają być zera. A nie w voltach. Wskazanie w voltach nie wiele mówi.

     

    Zgodnie z manualem NA WOLNYCH w grupie 016 powinieneś mieć 0.8do2V. NIe masz. Dodatkowo jest napisane że jeśli różnica pomiędzy najwyzszym a najniższym wskazanie jest wieksza niż 50% może to oznaczać problem z korozja przy wtyczce. Jest więcej niż 50%.Zgodnie z manualem max co pokazuje czujnik to 5.1. Ale błagam popatrz co pokazuje grupa 013 a nie 016! W 013 masz to co komputer zinterpretował ze wskazań V z 016. I jest to znaicznie bardziej przystępne. 0 dobrze. +3 ujdzie. Więcej, gorzej.

    Zgodnie z manualem wskazania w 025 zalezą od rocznika a właściwie miesiąca i roku produkcji. Do i od 08.97. Nie wiadomo jakie masz. Dla obu przypadków wskzania pola 4 przy zmienionej fazie mają pokazać 15do22. Przy normalnej -3do3. Więc praktycznie się mieścisz ale widać że trochę skacze.

    W grupie 008 masz -3.9 i +2.3. Owszem idealnie to 0.0 (ale nawet auta z fabryki tyle nie mają), najlepiej jest tak do +/-5 więc tu masz w miarę. Manual podaje +/-10 i +/-8

    Zrób ten napinacz. Będziesz pewny że to nie on.

     

     

     

     

    Edited by zwonko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    W grupie 013 mam same zera. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Witam.

    Zwonko miałeś rację. Zmierzyłem napięcie na przepływomierzu, coś tam się zmieniało, ale nie wiadomo czy zgodnie z charakterystyką przepływomierza. 

    Dzisiaj wykonałem loga dynamicznego na benzynie tak jak mówiłeś.

    Auto nagrzane 90 stopni i od trzeciego biegu gaz w podłogę i zapis loga. Załączam link:

    http://vaglogger.apphb.com/log/5c9678208d22d9749cbdd4b8?AuthKey=87707db29cd4481ea4c245e482eb57f4

    W logu widać zmianę biegu z 3 na 4 i dalej but w podłogę , ale zabrakło mi trochę prostej na 4 biegu żeby dociągnąć do 6tys obr.

    Widać że na trzecim biegu przy 5680obr/min MAF pokazał 101,04 g/s. Więc teraz chyba wiadomo, że przepływomierz jest ok?!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Jeszcze jedna prośba o analizę logów statycznych na benzynie po nocnym postoju - silnik zimny, pierwsze uruchomienie. Opiszę co i jak:

    Czyli tak łącze się interfejsem, ustawiam grupy 001, 002 oraz 003 i włączam LOG. Następnie uruchamiam silnik. LOG wykonany od uruchomienia do nagrzania silnika do 75 stopni silnika. 

    Plik jest duży i nie mogę go dodać,więc zamieszczam tutaj . Chodzi o kąt wyprzedzenia zapłonu, dlaczego tak szaleje, czy tak ma być, bo nie wierzę że taki ma wpływ ten napinacz łańcucha??!! Może jakiś czujnik pada????

    Z loga wynika, że czujnik temp. cieczy oraz dolotu rosną liniowo (brak jakiś błędów), przepływomierz też jest ok oraz przepustnica. Ale co z tym zapłonem???

    LOG-01-001-002-003.CSV

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002
    1 godzinę temu, busiek100 napisał:

    Widać że na trzecim biegu przy 5680obr/min MAF pokazał 101,04 g/s

    z tej strony nie da się skopiowac danych. Wykres ze strony wygląda w miarę liniowo. Wartość jest ok, czyli działa, raczej bym go wykluczył.

    Dnia 20.03.2019 o 21:57, busiek100 napisał:

    W grupie 013 mam same zera. 

    No i prawidłowo

    Z logu można przypuszczać że pompa nie daje rady. Do sprawdzenia ciśnienie na pompie. Ewentualnie log 002+007 ale dynamiczny mógłby coś podpowiedzieć, ale nie daje takiej pewności jak sprawdzenie ciśnienia.

    Edited by zwonko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Czemu tak myślisz, że to pompa, co o tym mówi w tym logu.

    Ale filtr paliwa wymieniony i pompę też sprawdzałem. Podłączyłem manometr z tydzień temu na listwie wtryskowej i  zostawiłem na noc. Z rana pierwsze uruchomienie silnika przekrecam  kluczyk w pozycje zapłon i przez 2 sekundy slychac pompe(dodam tylko że wcześniej było słychać jak tylko dobija ciśnienie a teraz tak pracuje jakby pompowala paliwo, może paliwo się cofa do baku bo wycieku nie zaobserwowalem). Potych 2 sekundach ciśnienie na manometrze 3.5bara. Odpalam i jest cały czas 3.5bara. Jak odpiolem wężyk od podciśnienia reg. Paliwa to było 4 bary. 

    A po za tym podczas jazdy auto by przerywalo a nic się nie dzieje takiego. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy