Matiz4 Zgłoś #1 Napisano 16 Marca 2019 Witam. Panowie pytano, czy w sterowniku 3C0 953 549 AE z SW0020 można zrobić flash ze sterownika z końcówką AJ ktory ma SW0030 który obsługuje kierownicę 12 przyciskowa. I czy po flashu ten mój AE będzie obsługiwał 12 przycisków?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
let_me_b3 Zgłoś #2 Napisano 16 Marca 2019 29 minut temu, Matiz4 napisał: Witam. Panowie pytano, czy w sterowniku 3C0 953 549 AE z SW0020 można zrobić flash ze sterownika z końcówką AJ ktory ma SW0030 który obsługuje kierownicę 12 przyciskowa. I czy po flashu ten mój AE będzie obsługiwał 12 przycisków?? Pozdrawiam Ty to wszystko chciałbyś flaszowac ? Chyba problem z tym moze być bo jakoś nie ma wysypu modułów pod mf12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #3 Napisano 16 Marca 2019 13 minut temu, let_me_b3 napisał: Ty to wszystko chciałbyś flaszowac ? Chyba problem z tym moze być bo jakoś nie ma wysypu modułów pod mf12 Na ba, bo jak ostatnio siedzę i szukam modułu do kierownicy to dość że mało to cena powala wiec stąd pomysł a jak się da to akurat poduszke do kierownicy mam w cenie modułu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
let_me_b3 Zgłoś #4 Napisano 16 Marca 2019 Zmiana kierownicy na mf12 to 500 plus za moduł (chyba manetki od B7 taniej wychodzą), dlatego ja odpuściłem sobie ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #5 Napisano 16 Marca 2019 Najlepiej kupić i potestować, ae chodzą po 100pln, jak się uda to po kolejnym flashu zwróci Ci się koszt testów. Osobiście sądzę że nic z tego skoro u ruskich cisza na ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #6 Napisano 16 Marca 2019 A skąd wziąć software do flashowania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #7 Napisano 16 Marca 2019 20 minut temu, Wolfe napisał: Najlepiej kupić i potestować, ae chodzą po 100pln, jak się uda to po kolejnym flashu zwróci Ci się koszt testów. Osobiście sądzę że nic z tego skoro u ruskich cisza na ten temat Czyli i tak muszę kupić AJ/AH lub AK żeby mieć z czego ściągnąć softa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #8 Napisano 16 Marca 2019 To zawsze możesz kupić od kogoś kto ma 14dniowy zwrot, skopiować soft i odesłać 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2019 18 minut temu, Wolfe napisał: To zawsze możesz kupić od kogoś kto ma 14dniowy zwrot, skopiować soft i odesłać Hahah no też jest pomysł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10 Napisano 16 Marca 2019 @Wolfe Szatański plan Jeśli HW jest takie samo jest szansa, że się to uda. EDIT: Przeglądając zdjęcia etykiet, HW jest inne w zależności od typu modułu. AE ma HW 2X, a AH/AJ ma HW 3X. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #11 Napisano 16 Marca 2019 23 minuty temu, radekrp90 napisał: @Wolfe Szatański plan Jeśli HW jest takie samo jest szansa, że się to uda. EDIT: Przeglądając zdjęcia etykiet, HW jest inne w zależności od typu modułu. AE ma HW 2X, a AH/AJ ma HW 3X. Czyli marne szanse, no ale warto spróbować Czyli i tak moduł muszę kupić a co wyjdzie się zobaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #12 Napisano 16 Marca 2019 Tylko, że (z tego co wiem, bo ten sam "problem" mam w innym urządzeniu, z którym się męczę już od ponad miesiąca) nie wiadomo czy zgrasz z drugiej płytki to co Cię interesuje. To, że uda się odczytać pamięć EEPROM to połowa sukcesu, ale w niej najczęściej są tylko ustawienia. Inny problem to oprogramowanie zapisane w mikrokontrolerach, które bywają zabezpieczone przed ingerencja i podczas odczytu softu zerują się. Odchodząc od tematu samochodowego, ja też pełen entuzjazmu chciałem odczytać sobie wsad w sterowniku kotła aby podmienić w nim wyjście PWM na inne (zmiana adresu), bo mając soft da się to niby wykonać ale... mój scalak ma zabezpieczenie o którym pisałem wyżej i odpusiłem, bo w przypadku niepowodzenia mam cegłę za 1000 zł w trwającym jeszcze sezonie grzewczym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #13 Napisano 16 Marca 2019 1 minutę temu, radekrp90 napisał: Tylko, że (z tego co wiem, bo ten sam "problem" mam w innym urządzeniu, z którym się męczę już od ponad miesiąca) nie wiadomo czy zgrasz z drugiej płytki to co Cię interesuje. To, że uda się odczytać pamięć EEPROM to połowa sukcesu, ale w niej najczęściej są tylko ustawienia. Inny problem to oprogramowanie zapisane w mikrokontrolerach, które bywają zabezpieczone przed ingerencja i podczas odczytu softu zerują się. Odchodząc od tematu samochodowego, ja też pełen entuzjazmu chciałem odczytać sobie wsad w sterowniku kotła aby podmienić w nim wyjście PWM na inne (zmiana adresu), bo mając soft da się to niby wykonać ale... mój scalak ma zabezpieczenie o którym pisałem wyżej i odpusiłem, bo w przypadku niepowodzenia mam cegłę za 1000 zł w trwającym jeszcze sezonie grzewczym No to wszystko jasne gdzie może być pies pogrzebany i tak jak pisałeś o HW no różnią się więc pewnie nici z tego A dodatkowo jeszcze mnie teraz wystraszyłes tym że kupię sterownik za 500 zł i przy jakiś próbach się uszkodzić to chyba nie będę ryzykował ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #14 Napisano 16 Marca 2019 Nie wiem co tam siedzi, więc to tylko trop. Są też takie, które nie dadzą się kompletnie ruszyć tanimi interfejsami, albo nie ma do nich dokumentacji (patrz sterowniki zainstalowane w Bordnetz). Najlepiej rozebrać obecny, posiadany i szukać "datasheet" dla każdego układu scalonego, i sprawdzać czy jest opcja odczytu/zmiany wsadu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #15 Napisano 16 Marca 2019 AJ AE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #16 Napisano 16 Marca 2019 Każdy mikrokontroler ma zabezpieczenie przed odczytem zawartości wewnętrznej pamięci więc nie ma opcji, żeby tak po prostu skopiować z niego soft. Jeśli VW nie udostępnił aktualizacji w tego modułu w postaci pliku sgo to nic nie zrobisz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #17 Napisano 16 Marca 2019 To fakt - każdy, ale w niektórych przypadkach da się odczytać choć równa się to z zerowaniem układu (tak to działa chyba w STM32 i pochodnych) - ale jeśli odczyt przejdzie, ma się backup. Do innych zaś nie ma tanich programatorów, itp. Ogólnie, z tym co ja sam się spotkałem (ale wiele tego nie było) ciężko jest zdobyć dokumentację większości stosowanych w Automotive modułów, a szczególnie do NECów właśnie. Tu mamy jeszcze jakiś układ na zamówienie więc tym bardziej nic nie będzie... @Wolfe Jeśli po drugiej stronie PCB nie ma żadnego EEPROM to całość siedzi w układzie NEC'a, więc słabo. Chyba, że w przypadku takiego układu jest jakaś standaryzowana metoda odczytu, w co wątpię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #18 Napisano 17 Marca 2019 2 godziny temu, Wolfe napisał: AJ AE Porównując wizualnie same płytki już widać że brakuje paru elementów. Nawet jakby się flash udał to i tak pewnie by to nie ruszyło ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #19 Napisano 17 Marca 2019 LIN1.3 i LIN2.0 korzysta z tego samego hardware więc te różnice między płytkami nie mają związku z wersją obsługiwanej multi-kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #20 Napisano 17 Marca 2019 14 godzin temu, Matiz4 napisał: Porównując wizualnie same płytki już widać że brakuje paru elementów. Nawet jakby się flash udał to i tak pewnie by to nie ruszyło ? Te elementy to transoptor i tranzystor i są chyba od sterowania drugim stopniem poduszki powietrznej, nie stosowanym w późniejszych autach. @nTomek Ale wracamy do samego software, bo ani dla 3C0, ani dla 1K0 nie ma aktualizacji w formacie .sgo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach