Skocz do zawartości
Matiz4

Zmiana SW 3C0 953 549 AE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie pytano, czy w sterowniku 3C0 953 549 AE z SW0020 można zrobić flash ze sterownika z końcówką AJ ktory ma SW0030 który obsługuje kierownicę 12 przyciskowa. I czy po flashu ten mój AE będzie obsługiwał 12 przycisków?? Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Matiz4 napisał:

Witam. Panowie pytano, czy w sterowniku 3C0 953 549 AE z SW0020 można zrobić flash ze sterownika z końcówką AJ ktory ma SW0030 który obsługuje kierownicę 12 przyciskowa. I czy po flashu ten mój AE będzie obsługiwał 12 przycisków?? Pozdrawiam 

Ty to wszystko chciałbyś flaszowac ?

Chyba problem z tym moze być bo jakoś nie ma wysypu modułów pod mf12

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, let_me_b3 napisał:

Ty to wszystko chciałbyś flaszowac ?

Chyba problem z tym moze być bo jakoś nie ma wysypu modułów pod mf12

 

Na ba, bo jak ostatnio siedzę i szukam modułu do kierownicy to dość że mało to cena powala wiec stąd pomysł a jak się da to akurat poduszke do kierownicy mam w cenie modułu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmiana kierownicy na mf12 to 500 plus za moduł (chyba manetki od B7 taniej wychodzą), dlatego ja odpuściłem sobie ten temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kupić i potestować, ae chodzą po 100pln, jak się uda to po kolejnym flashu zwróci Ci się koszt testów. Osobiście sądzę że nic z tego skoro u ruskich cisza na ten temat ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skąd wziąć software do flashowania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Wolfe napisał:

Najlepiej kupić i potestować, ae chodzą po 100pln, jak się uda to po kolejnym flashu zwróci Ci się koszt testów. Osobiście sądzę że nic z tego skoro u ruskich cisza na ten temat ;)

Czyli i tak muszę kupić AJ/AH lub AK żeby mieć z czego ściągnąć softa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zawsze możesz kupić od kogoś kto ma 14dniowy zwrot, skopiować soft i odesłać ;)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Wolfe napisał:

To zawsze możesz kupić od kogoś kto ma 14dniowy zwrot, skopiować soft i odesłać ;)

Hahah no też jest pomysł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Wolfe Szatański plan :D Jeśli HW jest takie samo jest szansa, że się to uda.

EDIT:
Przeglądając zdjęcia etykiet, HW jest inne w zależności od typu modułu. AE ma HW 2X, a AH/AJ ma HW 3X.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, radekrp90 napisał:

@Wolfe Szatański plan :D Jeśli HW jest takie samo jest szansa, że się to uda.

EDIT:
Przeglądając zdjęcia etykiet, HW jest inne w zależności od typu modułu. AE ma HW 2X, a AH/AJ ma HW 3X.

Czyli marne szanse, no ale warto spróbować :) Czyli i tak moduł muszę kupić a co wyjdzie się zobaczy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że (z tego co wiem, bo ten sam "problem" mam w innym urządzeniu, z którym się męczę już od ponad miesiąca) nie wiadomo czy zgrasz z drugiej płytki to co Cię interesuje. To, że uda się odczytać pamięć EEPROM to połowa sukcesu, ale w niej najczęściej są tylko ustawienia.

Inny problem to oprogramowanie zapisane w mikrokontrolerach, które bywają zabezpieczone przed ingerencja i podczas odczytu softu zerują się.

Odchodząc od tematu samochodowego, ja też pełen entuzjazmu chciałem odczytać sobie wsad w sterowniku kotła aby podmienić w nim wyjście PWM na inne (zmiana adresu), bo mając soft da się to niby wykonać ale... mój scalak ma zabezpieczenie o którym pisałem wyżej i odpusiłem, bo w przypadku niepowodzenia mam cegłę za 1000 zł w trwającym jeszcze sezonie grzewczym :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, radekrp90 napisał:

Tylko, że (z tego co wiem, bo ten sam "problem" mam w innym urządzeniu, z którym się męczę już od ponad miesiąca) nie wiadomo czy zgrasz z drugiej płytki to co Cię interesuje. To, że uda się odczytać pamięć EEPROM to połowa sukcesu, ale w niej najczęściej są tylko ustawienia.

Inny problem to oprogramowanie zapisane w mikrokontrolerach, które bywają zabezpieczone przed ingerencja i podczas odczytu softu zerują się.

Odchodząc od tematu samochodowego, ja też pełen entuzjazmu chciałem odczytać sobie wsad w sterowniku kotła aby podmienić w nim wyjście PWM na inne (zmiana adresu), bo mając soft da się to niby wykonać ale... mój scalak ma zabezpieczenie o którym pisałem wyżej i odpusiłem, bo w przypadku niepowodzenia mam cegłę za 1000 zł w trwającym jeszcze sezonie grzewczym :D

 

No to wszystko jasne gdzie może być pies pogrzebany i tak jak pisałeś o HW no różnią się więc pewnie nici z tego :(

A dodatkowo jeszcze mnie teraz wystraszyłes tym że kupię sterownik za 500 zł i przy jakiś próbach się uszkodzić to chyba nie będę ryzykował ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co tam siedzi, więc to tylko trop. Są też takie, które nie dadzą się kompletnie ruszyć tanimi interfejsami, albo nie ma do nich dokumentacji (patrz sterowniki zainstalowane w Bordnetz).

Najlepiej rozebrać obecny, posiadany i szukać "datasheet" dla każdego układu scalonego, i sprawdzać czy jest opcja odczytu/zmiany wsadu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AJ

IMG_4702.thumb.JPG.07b5546091a5e37c48403c0f49f34f57.JPG

AE

IMG_8184.thumb.JPG.6d544dd95660e7ba4ebf319c74239616.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy mikrokontroler ma zabezpieczenie przed odczytem zawartości wewnętrznej pamięci więc nie ma opcji, żeby tak po prostu skopiować z niego soft.

Jeśli VW nie udostępnił aktualizacji w tego modułu w postaci pliku sgo to nic nie zrobisz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt - każdy, ale w niektórych przypadkach da się odczytać choć równa się to z zerowaniem układu (tak to działa chyba w STM32 i pochodnych) - ale jeśli odczyt przejdzie, ma się backup. Do innych zaś nie ma tanich programatorów, itp.

Ogólnie, z tym co ja sam się spotkałem (ale wiele tego nie było) ciężko jest zdobyć dokumentację większości stosowanych w Automotive modułów, a szczególnie do NECów właśnie. Tu mamy jeszcze jakiś układ na zamówienie więc tym bardziej nic nie będzie...

@Wolfe Jeśli po drugiej stronie PCB nie ma żadnego EEPROM to całość siedzi w układzie NEC'a, więc słabo. Chyba, że w przypadku takiego układu jest jakaś standaryzowana metoda odczytu, w co wątpię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Wolfe napisał:

AJ

IMG_4702.thumb.JPG.07b5546091a5e37c48403c0f49f34f57.JPG

AE

IMG_8184.thumb.JPG.6d544dd95660e7ba4ebf319c74239616.JPG

Porównując wizualnie same płytki już widać że brakuje paru elementów. Nawet jakby się flash udał to i tak pewnie by to nie ruszyło ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LIN1.3 i LIN2.0 korzysta z tego samego hardware więc te różnice między płytkami nie mają związku z wersją obsługiwanej multi-kierownicy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Matiz4 napisał:

Porównując wizualnie same płytki już widać że brakuje paru elementów. Nawet jakby się flash udał to i tak pewnie by to nie ruszyło ?

Te elementy to transoptor i tranzystor i są chyba od sterowania drugim stopniem poduszki powietrznej, nie stosowanym w późniejszych autach.

@nTomek Ale wracamy do samego software, bo ani dla 3C0, ani dla 1K0 nie ma aktualizacji w formacie .sgo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności