Skocz do zawartości
montrade86@gmail.com

Zakłócenia w radiu FM a błędy na kompie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2011

    Witam, od jakiegoś czasu na radiu fm na każdej stacji słychać brzeczenie, tak jakby coś zaklocalo fale, samochod podłączyłem pod kompa, wyszły 2 błędy, czy to może być spowodowane poniższymi błędami, jak je rozszyfrować.

     

     09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet:. 3AA-937-087.clb Oznaczenie elementu SW: 3AA 937 087 D HW: 3AA 937 087 D Komponent: BCM PQ47 H 413 0455 Weryfikacja: BB413001 Kodowanie: 000000000000000000180080540081E483510088C26D856064A0C7200041 Kod serwisu: WSC 05311 000 00000 VCID: 3B7581EDBA65A79C34-806E Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 3AB 955 419 HW: 3AB 955 419 Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB Komponent: Wischer 05071 10 0603 Kodowanie: 00B795 Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 1K0 955 559 AH Plik etykiet: 1K0-955-559-AG.CLB Komponent: RLS 100811 05 54 0403 Kodowanie: 02302A Znaleziono 1 błąd: 02391 - Zacisk 30; referencja 011 - Przerwa w obwodzie Ramka zamrożona: Stan błędu: 01101011 Priorytet błędu: 4 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 147 Przebieg: 205386 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2013.08.03 Czas: 19:02:37 Ramka zamrożona: zacisk 15 ZAŁ Napięcie: 12.25 V ON ON ON OFF OFF

     

     

    Adres 61: Reg.akumulatora (J840) Plik etykiet:. 1K0-907-534.clb Oznaczenie elementu SW: 7N0 907 534 HW: 1K0 907 951 Komponent: Batt.regelung H40 1620 Numer seryjny: 030811F6000014 Kodowanie: 030B185A Kod serwisu: WSC 05314 000 00000 VCID: 71E963C5A8A91DCCDE-8024 Znaleziono 1 błąd: 00458 - Sterownik układu kontroli akumulatorów (J367) 004 - Brak sygnału / brak komunikacji Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100100 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 147

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Sprawdź jeszcze raz - miernikiem, albo zamień na inny - nowy. 

    Skasuj błędy i sprawdź czy wracają. 

    A jak wklejasz skan do posta to zachowaj format jak w oryginale bo ciężko się to czyta. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2011

    Zamienilem  bezpiecznik miejscami z innym sprawnym i niestety dalej to samo, błędy niestety wracają. Wiadomość wkleiłem, przez tel. Postaram się to poukładać jak będę na pc. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    No to może być korozja kabla od tego bezpiecznika. Wg. schematu to on zasila moduł kontroli aku i jest podłączony do BCM na pin A24 - jako napięcie referencyjne. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2011

    BINGO otworzyłem skrzynkę i okazało się, ze u poprzedniego właściciela, ktoś przy montowaniu  skrzynki zagial  jeden ząbek, na kostce, dzięki aTomek, ale niestety radio brzeczy cały czas na każdej stacji, nie wiem już co może być powodem, dziwne bo gdy mam radio bez nawigacji wszystko jest ok, ale z drugiej strony jeśli podlacze brzeczace radio z nawigacja do innego samochodu też gra dobrze więc zglupialem.

    Radio u mnie zaczyna brzeczec jak np włączę światła lub  wcisne hamulec nie mam ledow.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Jakie to radio i jak podłączyłeś antenę? 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2011

    Tak podłączona radio isudar chiny, ale np w golf 5 podlaczone I działa bardzo dobrze, dzisiaj odlaczylem tylne lampy i o dziwo nie brzeczy, słyszałem że może być to powodem ledow ja mam zwykłe żarówki, więc nie wiem czy pomoże wymiana na inne.

    Antena ma wejście fakra x2 radio ma x2 Ale jedno wejscie puste

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    W naszych passatach światła są zasilane napięciem impulsowym - tylne żarówki STOP robią też za pozycyjne tylko z 1/3 mocy więc to może być źródło zakłóceń dla słabego (bez urazy) radia. 

    Jeszcze gorzej jest gdy się źle podłączy anteny 😉

    A masz założony separator do zasilania tej anteny? 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2011

    Czyli wymiana żarówek opozycyjnych nic nie da? Myślisz że separator zalatwi sprawe? Myślałem też nad filtrem przeciwzakloceniowym na zasilanie radia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2008
    9 godzin temu, [email protected] napisał:

    Tak podłączona radio isudar chiny, ale np w golf 5 podlaczone I działa bardzo dobrze, dzisiaj odlaczylem tylne lampy i o dziwo nie brzeczy, słyszałem że może być to powodem ledow ja mam zwykłe żarówki, więc nie wiem czy pomoże wymiana na inne.

    Antena ma wejście fakra x2 radio ma x2 Ale jedno wejscie puste

    A gdzieś i dziej nie masz ledów??? Ja też czytałem że ładowarka samochóda robiła zaklicenia i też radio źle odbierało, plis dodatkowo chińskie lapmy przód albo chińskie DRL. 

    W Audi raz miałem przypadek że gość wymienił przednie lampy na te z DRL i one robiły zakłócenia takie że radio działało do kitu albo wogule nie łapało fal.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    8 godzin temu, [email protected] napisał:

    Myślisz że separator zalatwi sprawe?

    Przede wszystkim będzie zasilał wzmacniacz antenowy - który masz fabrycznie w bagażniku przy antenach. Bez tego zasilania wzmacniacz działa jak tłumik.

    Wrzuć fotkę jak to masz podłączone przy radiu - szczególnie chodzi mi o antenę.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2011

    Żarówki wszystkie sprawdziłem żadnych ledow, ale teraz zainteresowała mnie antena na dachu, z tego co widzę na necie jest to model do passata b5, czy one też były montowane w b7

    https://allegro.pl/oferta/antena-raku-2-oryginal-vw-passat-b5-polo-9n-golf-7692549710?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=_ELKTRK_PLA_RTV+i+AGD&ev_adgr=Sprzęt+car+audio&gclid=CjwKCAjwvbLkBRBbEiwAChbckYsJZ5dQL2RpaUj0HH1exTtwCrSXFbruEGf8kqLS19xIw9BAB1OaLxoCZ7oQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

    Nie jest tez w najlepszym stanie czy ona może zbierać zakłócenia? 

    Wszystkie stacje odbierają dobrze tylko w tle słychać  dodatkowy zaklocony sygnał.

    Fotki zrobię najszybciej jutro bo zaraz do pracy uciekam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012
    Godzinę temu, [email protected] napisał:

    czy one też były montowane w b7

    Od modelu B6, anteny FM są w szybach - których? - zależy od typu nadwozia. 

    Tu jest pokazane gdzie ich szukać: DAB lub DAB+ w VW

    Tak powinno być u ciebie a jeśli jest inaczej to pewnie ktoś przerabiał. 

    Wracając do samej anteny to ważne jest to zasilanie i dobre połączenie masy. Kabel antenowy - koncentryczny - musi mieć nie uszkodzony ekran (zewnętrzny oplot) na całej długości między radiem i anteną, w przeciwnym wypadku zbiera zakłócenia z całego auta. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2011
    4 godziny temu, nTomek napisał:

    Od modelu B6, anteny FM są w szybach - których? - zależy od typu nadwozia. 

    Tu jest pokazane gdzie ich szukać: DAB lub DAB+ w VW

    Tak powinno być u ciebie a jeśli jest inaczej to pewnie ktoś przerabiał. 

    Wracając do samej anteny to ważne jest to zasilanie i dobre połączenie masy. Kabel antenowy - koncentryczny - musi mieć nie uszkodzony ekran (zewnętrzny oplot) na całej długości między radiem i anteną, w przeciwnym wypadku zbiera zakłócenia z całego auta. 

    Zamówię dzisiaj separator, tylko nie wiem o co chodzi z tym Diversity zamowic z, czy bez. Kabelek zasilający separator podpina się w kabel zasilający 12v podłączony do wejścia radia?

    Sam nie wiem wtedy gdzie ta antena jest czy z przodu w szybie czy z tylu

    Za co odpowiedzialna jest, Antena na dachu, u mnie poklejon jest taśma izolacyjna,  sztywno stoi, z tego co widziałem  passaty na dachu raczej mają rekina.

    20190316_113613.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Fabryka to to nie jest. Ta antena wygląda jak prosty zamiennik bez wzmacniacza do której nie potrzeba stosować separatora. 

    Sprawdź czy po odkręceniu bata, radio łapie mniej stacji. 

    Reasumując ktoś tu namieszał z tymi antenami i teraz niewiadomo co z oryginalnym wzmacniaczem z bagażnika. 

    A masz kreski metalizowane na szybach z tyłu? Jakie masz nadwozie: kombi - sedan? 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2011
    9 minut temu, nTomek napisał:

    Fabryka to to nie jest. Ta antena wygląda jak prosty zamiennik bez wzmacniacza do której nie potrzeba stosować separatora. 

    Sprawdź czy po odkręceniu bata, radio łapie mniej stacji. 

    Reasumując ktoś tu namieszał z tymi antenami i teraz niewiadomo co z oryginalnym wzmacniaczem z bagażnika. 

    A masz kreski metalizowane na szybach z tyłu? Jakie masz nadwozie: kombi - sedan? 

    No właśnie to mi dalo do myślenia trochę, szybę i sygnał  sprawdzę jak będę na miejscu teraz ciężko mi powiedziec.  Napewno kable do radia mam kable 2x fakra w jednej wtyczce wygląda na Nie grzebane.

    Samochód mam w kombi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) DSG
    Rok prod: 2011

    Anteny mam rozstawione po bokach szyb, lewa strona nie podłączona, prawa podłączona że wzmacniaczem. Antena na dachu podłączony tylko jeden kabel fakra drugi luzem. Kable wyglądają na zamontowane oryginalnie. 

    Po odlaczeniu anten bocznych i na dachu sygnał w radiu odbierał wszystkie stacje, dalej z zakłóceniem fal. 

    Dzisiaj jeszcze raz odlaczylem światła, zakłócenia są od świateł na klapie i karoserii tyl.

    Myślę od czego zacząć, może te radio ma jakiś słaby filtr przeciwzakloceniowy, radio tej samej marki model niżej odbiera też dobrze.

    20190317_101530.jpg

    20190317_093621.jpg

    20190317_093127.jpg

    20190317_093154.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB) 4x4
    Rok prod: 2012

    Prawa szyba - to jest antena FM ze wzmacniaczem czyli ok. 

    Lewa szyba - to nie jest antena FM tylko do odbiornika ogrzewania postojowego. Nie ma tam jeszcze jednej - większej anteny? Powinna być tam taka poczwórna pętla do FM i AM. 

    Antena na dachu ma dwie wtyczki: zielona jest do TV, a żółta do FM - piszesz, że tylko jedna jest podłączona - jeśli ta co na zdjęciu to już wiesz, że to nie FM. Przy czym to na dachu to jakieś dziwne rozwiązanie... 

    A jak to wygląda przy radiu? 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności