Skocz do zawartości
Andy92

Czy BCM do wymiany?

Rekomendowane odpowiedzi

Passat CC 2011 BCM 3AA937087H, PQ47H. Wyswietla komunikat 'button for driver assistance system defective' oraz nastepny 'Brake error'.

Tyle co usunalem typowa usterke z przerwana wiazka kabli do tylnej klapy. Zamek dziala oraz swiatla sa juz ok. Niestety obawiam sie ze zdruzgotane kable mogly uszkodzic BCM. Brak komunikacji CAN wiec sprawdzam po omacku :(. Bezpieczniki ok. Silnik odpala ale immo wylacza go po 2 sek. Poza tym przestaly dzialac przyciski na kierownicy oraz brak podswietlana zegarow. Mam podezenia rowniez na modul w kierownicy ..... jakies sugestie?? Jak najszybciej przywrocic komunikacje Can?

 

sorry Uk klawiatura

Edytowane przez Andy92

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wszystkie bezpieczniki. 

Zrób autoscan i wklej tu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki sa OK. Skanu brak bo nie ma komunikacji z ECU  jutro bede testowal inny interfejs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2019 o 03:04, Andy92 napisał:

Passat CC 2011 BCM 3AA937087H, PQ47H. Wyswietla komunikat 'button for driver assistance system defective' oraz nastepny 'Brake error'.

 Poza tym przestaly dzialac przyciski na kierownicy oraz brak podswietlana zegarow.

no i juz wszystko wiesz .....

manetki  tez pewnie nie działają  jak trzeba 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybym był bardziej doświadczony pewno już bym wiedział na początku... Ecu ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Andy92 napisał:

Ecu ??

To jest umowna nazwa sterownika silnika, a skoro odpala to znaczy, że jest ok tylko nie ma komunikacji z immo. 

Bezpieczniki pod maską koło aku też na pewno dobre??? 

Jak podłączałeś kabel pod OBD to jaki masz komunikat w VCDS albo innym programie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cd bitwy.

Inny interfejs również brak komunikacji. Podejrzany jest bezpiecznik numer 18 3A. Brak napięcia oraz wygląda na zwarcie w obwodzie tego bezpiecznika. Zwarcie nawet po odłączeniu Bmc, układów kierownicy, zegarow, przekaźników oraz Ecu. Moje podejrzenie na Can Gateway ale nie mogę go zlokalizować. Czy ktoś wspomógłby mnie schematem z bezpiecznikiem nr 18 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz w aucie system Start-Stop? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mam. Silnik ten co u Ciebie CFFB bluemotion ale nie mogłem ustawić w profilu. Dziś odnalazłem Gateway centralnie na srodku za popielniczka (może komuś się przyda info) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Andy92 napisał:

Dziś odnalazłem Gateway centralnie na srodku za popielniczka

UK klawiatura = UK samochód - dlatego masz Gateway'a w innym miejscu niż "Rest of The World"

Co do bezpiecznika SC18 to przez niego idzie napięcie "diagnostyczne" z cewki rozrusznika do BCM, ECU, stabilizatora napięcia. Pomiar miernikiem zawsze ci pokaże zwarcie w tym obwodzie (co nie do końca jest prawdą) bo jest tam cewka podłączona do masy - tak ma być! 

W załączniku schemat: CC_silnik_CFFB_2011.pdf

Co do profilu to zdaje się, że twój model to już "CC", a nie "Passat CC", więc silnik możesz ustawić z puli B7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Profil poprawiony. Co do cewki to by się zgadzało. Tylko jeszcze brak napięcia na tym bezpieczniku. Chyba że napięcie pojawia się po odpaleniu silnika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam się pojawia napięcie gdy rozrusznik kręci... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, nTomek napisał:

Tam się pojawia napięcie gdy rozrusznik kręci... 

Zgadza sie. Czyli bezpiecznik uniewinniony. Wracam do punktu wyjscia. Wyciagnalem gatewaya cos mi sie wydaje ze nie ma napiecia jutro przeprowadze dokladne sprawdzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcia na Gateway wydają się być ok. Podmienilem nawet gateway niestety zadnych zmian. Wizyta w ASO zarezerwowana. Chyba czas wystawić białą flage

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak żadnych zmian? Komunikacja między programem diagnostycznym i Gatway'em musi być - jeśli moduł jest dobry i ma zasilanie. Skoro jej nie ma to coś robisz źle albo masz zły interfejs. Napisz dokładnie co robisz i czym. Wrzuć foty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś CC odebrane z ASO. Niestety z braku czasu musiałem się poddać. Diagnoza w serwisie następująca : uszkodzony przewód  bezpiecznika sb15. Brak zasilana na data bus diagnostic interface czyli na gatewayu. Co za tym idzie brak komunikacji pomiędzy urządzeniami. (Osobiście mierzyłem zasilana na pinach gatewaya i bodajże na 4 pinie było 12V ale być może dla tego że masę brałem miernikiem z karoserii a nie z pinu gatewaya... brak oznaczeń pinow. Szkoda bo byłem blisko.)

Koszt ASO: diagnoza, taśma klejaca i pracownik 300euro. 

Szczegolne podziekowania dla Tomka za próbę pomocy. Może kiedyś temat zaoszczędzi komuś czasu i pieniędzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności