Jump to content
Jahonex

Prośba o analizę logów VW Passat B5 FL [2.0 ALT]

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2002

    Witam wszystkich,

    Tak jak w temacie, prosiłbym kogoś kto ma wiedzę o analizę logów do Passata B5 FL 2.0 ALT Benzyna + LPG BRC Sequent 24. Problem z Paskiem jest taki, że na zimnym silniku strasznie nierówno pracuje, chrumka, niezależnie czy to benzyna czy LPG. po złapaniu jakiejś lekkiej temperatury praca silnika się stabilizuje, zaczyna chodzić trochę bardziej równomiernie, mimo wszystko przy mocniejszym depnięciu gazu czuć ewidentnie zdławienie silnika który dopiero po chwili zaczyna reagować na gaz, na benzynie dużo mniej się to odczuwa niż na LPG. Przy odpuszczaniu gazu tez jest odczuwalne szarpnięcie. Są też wypadające zapłony, na 99% spowodowane przez 1 lub 2 klejące na zimnym silniku wtryski gazu. Poniżej załączam logi z błędami z VAG-a, logi statyczne oraz dynamiczne, będę mocno wdzięczny za wszelkie rady i sugestie

    Błędy:

    7 Faults Found:
    16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
                P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
                P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
    16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
                P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
    16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
                P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
    17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
                P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
    16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
                P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
    17658 - Fuel Level too Low
                P1250 - 008 - Implausible Signal
    Readiness: 0000 0000

    Statyczne:

    095

    014 015 016

    004 005 010

    001 002 004

    001 002 003

    001 002 003

    Dynamiczne:

    010 011

    003 011

    003 008 011

    Jest to mój pierwszy post wiec w razie gdybym coś źle wstawił, zrobił proszę o wyrozumiałość 

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Zrobiłes grupy jak dla TDI, a masz benzynę pod maską.

    Na pewno przepłwyka Ci zaniża.

    Na pewno masz błędy wypadania zapłonów i bląd zbyt bogatej mieszanki.

    Logi trzeba będzie pewnie poprawić.

    Ale pierwsze co trzeba zrobić to odciąć gaz i zobaczyć co będzie. Jeśli wtryski kleją to możliwe też, że przepuszczają i stad błąd bogatej mieszanki.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2002

    Na weekend będę miał trochę więcej czasu to powtórzę logi statyczne zgodnie z instrukcją, i tylko na benzynie bez gazu. "Odciąć gaz," czyli co masz na myśli zakręcić go przy butli?

    Dzięki za odpowiedź

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002
    17 minut temu, Jahonex napisał:

    "Odciąć gaz," czyli co masz na myśli zakręcić go przy butli?

    no to jeden ze sposobów (trzeba pamiętać żeby włączyć lpg parę razy żeby wypalić resztki z przewodów). Najbezpieczniejszy to wyjeździć i wtedy zakręcić. I dobrze by było odpiąć bezpiecznik, masz pewność, że nic wtedy nie miesza.

    21 minut temu, Jahonex napisał:

    logi statyczne zgodnie z instrukcją, i tylko na benzynie bez gazu.

    Nie wiem co za instrukcja, może ten temat do alt... ale geralnie dla Ciebie będzie tak:

    dynamiczne 002+033 (Pb oraz LPG), 003+020 (tylko Pb)

    statyczny 033 z przełączaniem paliw. I to wszystko.

    Najpierw wyklucz gaz bo to najczęściej miesza. Najlepiej odżałuj te 30km na benzynie. Zgaś go na benzynie i zobacz jak na drugi dzień pali.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2002

    Dzięki wielkie za sugestie, w weekend zrobię logi o których pisałeś, przebadam wszystko na benzynie i zobaczymy co to będzie :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2002

    Hejka,

    Jestem ponownie, chwile mnie nie było, ale auto w międzyczasie było na wymianie rozrządu, oleju, filtrów  i paru innych pierdół, stąd taka przerwa długa, ale dzisiaj z kolegą udało się zrobić nowe świeże logi zgodnie z instrukcjami powyżej, butla LPG zakręcona tak że po przełączeniu na gaz auto wracało z powrotem na Pb wiec o laniu lewego LPG nie powinno być mowy . Poniżej wrzucam nowe logi i tak jak wcześniej proszę o analizę i sugestie co i jak.

    P.S.

    Po zrobieniu logów wymieniłem jeden wtrysk gazu na nowy na cylindrze na którym najwięcej było wypadań zapłonów, i progress jest taki ,że już na VAG-u wypadań nie było, ale dalej jest takie wkurzające drgania, dławienie i szarpania silnikiem przy mocnym depnięciu oraz przy delikatnym przyśpieszaniu. Na Pb też to występuje, ale znacznie słabiej się to odczuwa.

    Logi dynamiczne Pb:

    002 032 033 Dynamic Pb

    003 020 032 Dynamic Pb

    091 Dynamic Pb

    033 130 134 Static Pb

    Przełączanie na postoju z LPG na Pb i w druga stronę pare razy z przerwą około 15 sekund po każdym przełączeniu:

    032 033 Pb ---> LPG --->Pb itp

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Ubogo w diabły nawet na benzynie. Brak logu dynamicznego LPG. 

    Przepływ za niski. Do sprawdzenia szczelność. Jeśli jest szczelny to ciśnienie paliwa Pb do sprawdzenia . Potem przepływomierz jeśli nic nie wykażą powyższe. No chyba że masz skąd wziąć przepływomierz lub masz zbędna kasę w portfelu to przepływomierz i log 002+033 dyn na pierwszy rzut. 

    Na logi statycznym widać duża rozbieżność między paliwami. Sam log nie zgodnie z zaleceniem. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
    Rok prod: 2002

    Logi z LPG są, tylko czekam na kolegę, żeby mi przesłał, jak tylko dostane wrzucę. Jeśli możesz powiedzieć, który log mam poprawić i jak to ogarnę to dzisiaj lub na dniach.

    Jeśli chodzi o szczelność to wymieniłem (separator) zawór odpowietrzający/czwórnik pokrywy zaworów i przeglądałem węże przy nim. Mam też lekko dziurawą rurę dolotową powietrza przed filtrem powietrza, ale wszystko co przed przepływomierzem chyba nie powinno mieć znaczenia? Jak sprawdzić ciśnienie paliwa Pb ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002
    6 godzin temu, Jahonex napisał:

    Jeśli możesz powiedzieć, który log mam poprawić i jak to ogarnę to dzisiaj lub na dniach.

    Miałbyć log grupy 033 a nie 032+033. Przełączanie jest zrobione za często. 60sekund pomiędzy paliwami. 4minuty ciągłego logu. Zmianę znaczyć przyciskiem MARK. Nie mniej jednak nie ma co zbyt tego poprawiać, tylko naprawić autko. Wtedy można poprawiać logi.

    6 godzin temu, Jahonex napisał:

    ale wszystko co przed przepływomierzem chyba nie powinno mieć znaczenia?

    chyba nie powinno to słowo klucz. No i zależy co rozumiesz pod słowem przed. Kierunek jest wlot->filtr->przepływomierz->kolektor->silnik->wydech. Więc jeśli przed przepływomierzem znaczy na samym początku rprzy wlocie to teoretycznie nie powinno mieć wpływu. Ale to tylko teoria. Silnik zasysa powietrze, jak nie zassie tyle ile trzeba to wskazania będą marne. Teraz załóżmy że przed filtrem masz 10cm rurki. Otwór w środku. Wydaje Ci się że będzie zasysał dokładnie tak samo jak gdyby był szczelny? Bo wg mnie "przepłwy" zostanie zakłócony, powietrze nie będzie przebiegało z taką samą prędkością (przepłwyem). Nie mniej jednak jeśli dziura jest tam gdzie mówię zwykły kawałek taśmy na razie powienien wystarczyć.
    Jeśli dziura jest pomiędzy filtrem a przepływomierzem to na 100% ma wpływ na wynik.

    6 godzin temu, Jahonex napisał:

    Jak sprawdzić ciśnienie paliwa Pb ?

    Nie jestem super znawcą każdego modelu, ogólnie, zapinasz manometr gdzieś w okolicę listwy, najlepiej za i przed regulator ciśnienia, wyjeżdzasz na drogę, wciskasz do dechy i sprawdzasz jakie jest. Raz z regulatorem drugi raz bez. Trzab znaleźć jaka pompa jest w ALT i jaki regulator, na jakie ciśnienie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy