Jahonex Zgłoś #1 Napisano 11 Marca 2019 Witam wszystkich, Tak jak w temacie, prosiłbym kogoś kto ma wiedzę o analizę logów do Passata B5 FL 2.0 ALT Benzyna + LPG BRC Sequent 24. Problem z Paskiem jest taki, że na zimnym silniku strasznie nierówno pracuje, chrumka, niezależnie czy to benzyna czy LPG. po złapaniu jakiejś lekkiej temperatury praca silnika się stabilizuje, zaczyna chodzić trochę bardziej równomiernie, mimo wszystko przy mocniejszym depnięciu gazu czuć ewidentnie zdławienie silnika który dopiero po chwili zaczyna reagować na gaz, na benzynie dużo mniej się to odczuwa niż na LPG. Przy odpuszczaniu gazu tez jest odczuwalne szarpnięcie. Są też wypadające zapłony, na 99% spowodowane przez 1 lub 2 klejące na zimnym silniku wtryski gazu. Poniżej załączam logi z błędami z VAG-a, logi statyczne oraz dynamiczne, będę mocno wdzięczny za wszelkie rady i sugestie Błędy: 7 Faults Found: 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 16686 - Cylinder 2 Misfire Detected P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent 17658 - Fuel Level too Low P1250 - 008 - Implausible Signal Readiness: 0000 0000 Statyczne: 095 014 015 016 004 005 010 001 002 004 001 002 003 001 002 003 Dynamiczne: 010 011 003 011 003 008 011 Jest to mój pierwszy post wiec w razie gdybym coś źle wstawił, zrobił proszę o wyrozumiałość Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #2 Napisano 11 Marca 2019 Zrobiłes grupy jak dla TDI, a masz benzynę pod maską. Na pewno przepłwyka Ci zaniża. Na pewno masz błędy wypadania zapłonów i bląd zbyt bogatej mieszanki. Logi trzeba będzie pewnie poprawić. Ale pierwsze co trzeba zrobić to odciąć gaz i zobaczyć co będzie. Jeśli wtryski kleją to możliwe też, że przepuszczają i stad błąd bogatej mieszanki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jahonex Zgłoś #3 Napisano 11 Marca 2019 Na weekend będę miał trochę więcej czasu to powtórzę logi statyczne zgodnie z instrukcją, i tylko na benzynie bez gazu. "Odciąć gaz," czyli co masz na myśli zakręcić go przy butli? Dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #4 Napisano 11 Marca 2019 17 minut temu, Jahonex napisał: "Odciąć gaz," czyli co masz na myśli zakręcić go przy butli? no to jeden ze sposobów (trzeba pamiętać żeby włączyć lpg parę razy żeby wypalić resztki z przewodów). Najbezpieczniejszy to wyjeździć i wtedy zakręcić. I dobrze by było odpiąć bezpiecznik, masz pewność, że nic wtedy nie miesza. 21 minut temu, Jahonex napisał: logi statyczne zgodnie z instrukcją, i tylko na benzynie bez gazu. Nie wiem co za instrukcja, może ten temat do alt... ale geralnie dla Ciebie będzie tak: dynamiczne 002+033 (Pb oraz LPG), 003+020 (tylko Pb) statyczny 033 z przełączaniem paliw. I to wszystko. Najpierw wyklucz gaz bo to najczęściej miesza. Najlepiej odżałuj te 30km na benzynie. Zgaś go na benzynie i zobacz jak na drugi dzień pali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jahonex Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2019 Dzięki wielkie za sugestie, w weekend zrobię logi o których pisałeś, przebadam wszystko na benzynie i zobaczymy co to będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jahonex Zgłoś #6 Napisano 7 Kwietnia 2019 Hejka, Jestem ponownie, chwile mnie nie było, ale auto w międzyczasie było na wymianie rozrządu, oleju, filtrów i paru innych pierdół, stąd taka przerwa długa, ale dzisiaj z kolegą udało się zrobić nowe świeże logi zgodnie z instrukcjami powyżej, butla LPG zakręcona tak że po przełączeniu na gaz auto wracało z powrotem na Pb wiec o laniu lewego LPG nie powinno być mowy . Poniżej wrzucam nowe logi i tak jak wcześniej proszę o analizę i sugestie co i jak. P.S. Po zrobieniu logów wymieniłem jeden wtrysk gazu na nowy na cylindrze na którym najwięcej było wypadań zapłonów, i progress jest taki ,że już na VAG-u wypadań nie było, ale dalej jest takie wkurzające drgania, dławienie i szarpania silnikiem przy mocnym depnięciu oraz przy delikatnym przyśpieszaniu. Na Pb też to występuje, ale znacznie słabiej się to odczuwa. Logi dynamiczne Pb: 002 032 033 Dynamic Pb 003 020 032 Dynamic Pb 091 Dynamic Pb 033 130 134 Static Pb Przełączanie na postoju z LPG na Pb i w druga stronę pare razy z przerwą około 15 sekund po każdym przełączeniu: 032 033 Pb ---> LPG --->Pb itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #7 Napisano 8 Kwietnia 2019 Ubogo w diabły nawet na benzynie. Brak logu dynamicznego LPG. Przepływ za niski. Do sprawdzenia szczelność. Jeśli jest szczelny to ciśnienie paliwa Pb do sprawdzenia . Potem przepływomierz jeśli nic nie wykażą powyższe. No chyba że masz skąd wziąć przepływomierz lub masz zbędna kasę w portfelu to przepływomierz i log 002+033 dyn na pierwszy rzut. Na logi statycznym widać duża rozbieżność między paliwami. Sam log nie zgodnie z zaleceniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jahonex Zgłoś #8 Napisano 8 Kwietnia 2019 Logi z LPG są, tylko czekam na kolegę, żeby mi przesłał, jak tylko dostane wrzucę. Jeśli możesz powiedzieć, który log mam poprawić i jak to ogarnę to dzisiaj lub na dniach. Jeśli chodzi o szczelność to wymieniłem (separator) zawór odpowietrzający/czwórnik pokrywy zaworów i przeglądałem węże przy nim. Mam też lekko dziurawą rurę dolotową powietrza przed filtrem powietrza, ale wszystko co przed przepływomierzem chyba nie powinno mieć znaczenia? Jak sprawdzić ciśnienie paliwa Pb ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #9 Napisano 8 Kwietnia 2019 6 godzin temu, Jahonex napisał: Jeśli możesz powiedzieć, który log mam poprawić i jak to ogarnę to dzisiaj lub na dniach. Miałbyć log grupy 033 a nie 032+033. Przełączanie jest zrobione za często. 60sekund pomiędzy paliwami. 4minuty ciągłego logu. Zmianę znaczyć przyciskiem MARK. Nie mniej jednak nie ma co zbyt tego poprawiać, tylko naprawić autko. Wtedy można poprawiać logi. 6 godzin temu, Jahonex napisał: ale wszystko co przed przepływomierzem chyba nie powinno mieć znaczenia? chyba nie powinno to słowo klucz. No i zależy co rozumiesz pod słowem przed. Kierunek jest wlot->filtr->przepływomierz->kolektor->silnik->wydech. Więc jeśli przed przepływomierzem znaczy na samym początku rprzy wlocie to teoretycznie nie powinno mieć wpływu. Ale to tylko teoria. Silnik zasysa powietrze, jak nie zassie tyle ile trzeba to wskazania będą marne. Teraz załóżmy że przed filtrem masz 10cm rurki. Otwór w środku. Wydaje Ci się że będzie zasysał dokładnie tak samo jak gdyby był szczelny? Bo wg mnie "przepłwy" zostanie zakłócony, powietrze nie będzie przebiegało z taką samą prędkością (przepłwyem). Nie mniej jednak jeśli dziura jest tam gdzie mówię zwykły kawałek taśmy na razie powienien wystarczyć. Jeśli dziura jest pomiędzy filtrem a przepływomierzem to na 100% ma wpływ na wynik. 6 godzin temu, Jahonex napisał: Jak sprawdzić ciśnienie paliwa Pb ? Nie jestem super znawcą każdego modelu, ogólnie, zapinasz manometr gdzieś w okolicę listwy, najlepiej za i przed regulator ciśnienia, wyjeżdzasz na drogę, wciskasz do dechy i sprawdzasz jakie jest. Raz z regulatorem drugi raz bez. Trzab znaleźć jaka pompa jest w ALT i jaki regulator, na jakie ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach