Łukasz 34 Zgłoś #1 Napisano 11 Marca 2019 Witam, jestem tu nowy. Chce kupić Passata b6 z silnikiem 1.8 tsi, podobno są dwie wersje tego silnika z oznaczeniem CDAA i BZB, który wybrać? I dlaczego? Dodam że samochód będzie użytkowany 70% miasto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #2 Napisano 11 Marca 2019 w B6 to tylko BZB lub CDAA z udokumentowaną naprawą olejową..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz 34 Zgłoś #3 Napisano 12 Marca 2019 21 godzin temu, rosol napisał: w B6 to tylko BZB lub CDAA z udokumentowaną naprawą olejową..... A jak spisuje się silnik w B6 1.4tsi 122km oprócz wady rozrządu spala olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2019 w jednostkach 1.4 TSI o spalaniu oleju nikt nie słyszał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz 34 Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2019 38 minut temu, rosol napisał: w jednostkach 1.4 TSI o spalaniu oleju nikt nie słyszał Aha, czyli lepszym wyborem będzie 1.4 tsi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #6 Napisano 12 Marca 2019 no jak uważasz..... w 1.4 TSI 122KM do wymiany zestaw rozrządu z nastawnikiem (koszt 900zł +robocizna) na najnowszy o ile nie było udokumentowanej zmiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz 34 Zgłoś #7 Napisano 12 Marca 2019 36 minut temu, rosol napisał: no jak uważasz..... w 1.4 TSI 122KM do wymiany zestaw rozrządu z nastawnikiem (koszt 900zł +robocizna) na najnowszy o ile nie było udokumentowanej zmiany. Nie ja porostu pytam, jak bym wiedział co leprze nie pisał bym tutaj. To lepiej kupić 1.8 tsi i później wymiana tłoków z korbowodami 8500zł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #8 Napisano 12 Marca 2019 32 minuty temu, Łukasz 34 napisał: Nie ja porostu pytam, jak bym wiedział co leprze nie pisał bym tutaj. To lepiej kupić 1.8 tsi i później wymiana tłoków z korbowodami 8500zł ? jeżeli kupisz CDAA bez udokumentowanej naprawy olejowej to licz się z kosztem... ale nie 8.5 tys.zł ..... raczej 3-4 tys. zł dlatego napisałem abyś szukał BZB lub CDAA po naprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz 34 Zgłoś #9 Napisano 12 Marca 2019 19 minut temu, rosol napisał: jeżeli kupisz CDAA bez udokumentowanej naprawy olejowej to licz się z kosztem... ale nie 8.5 tys.zł ..... raczej 3-4 tys. zł dlatego napisałem abyś szukał BZB lub CDAA po naprawie Czyli mam rozumieć, że o symbolu BZB nie miały problemu z poborem oleju? Jeśli tak to jakie jeszcze bolączki mają te silniki? Po prostu pytam, bo nie chce się wpakować na minę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #10 Napisano 12 Marca 2019 (edytowane) z mojej strony nic złego o BZB się nie dowiesz.... czasami jest problem z klapami w kolektorze dolotowym (wtedy kolektor do wymiany, koszt za oryginał 1300-1400 zł lub około 1000 zł za firmy Borsehung) z czujnikiem klap w kolektorze ssącym (300-400zł oryginał). czasami z separatorem odmy (koszt 200-300zł) czasami z cewkami. To wszystko na przestrzeni całego użytkowania... także nic nadzwyczajnego... raz wymienisz jak padnie i masz spokój. Oczywiście jak każdy silnik z bezpośrednim wtryskiem trzeba raz na 100 tys. km wyczyścić dolot z nagaru. Edytowane 13 Marca 2019 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz 34 Zgłoś #11 Napisano 12 Marca 2019 24 minuty temu, rosol napisał: z mojej strony nic złego o BZB się nie dowiesz.... czasami jest problem z klapami w kolektorze dolotowym (wtedy kolektor do wymiany, koszt około tysiąca) lub z jego czujnikiem (parę stów czujnik). czasami z separatorem odmy (koszt 200-300zł) czasami z cewkami. To wszystko na przestrzeni całego użytkownia... także nic nadzwyczajnego... raz wymienisz jak padnie i masz spokój. Oczywiście jak każdy silnik z bezpośrednim wtryskiem trzeba raz na 100 tys. km wyczyścić dolot z nagaru. Czyli będę szukał z oznaczeniem silnika BZB. Niestety z tego, co widzę będą to modele do 2008 r. od 2009 r. były już montowane CDAA. I nie będzie miał nowych zegarów z czarnym tłem. Czy później jest możliwość zmiany zegarów na te nowsze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #12 Napisano 12 Marca 2019 1 minutę temu, Łukasz 34 napisał: Czyli będę szukał z oznaczeniem silnika BZB. Niestety z tego, co widzę będą to modele do 2008 r. od 2009 r. były już montowane CDAA. I nie będzie miał nowych zegarów z czarnym tłem. Czy później jest możliwość zmiany zegarów na te nowsze? nieprawda... mój produkcja X.2009 i mam BZB W 2009 wsadzali BZB i CDAA. W 2010 już mogły być tylko CDAA. Zawsze proś o wlepkę z książki serwisowej lub bagażnika albo o VIN to się rozkoduje i sprawdzi jaki silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz 34 Zgłoś #13 Napisano 12 Marca 2019 (edytowane) 9 minut temu, rosol napisał: nieprawda... mój produkcja X.2009 i mam BZB W 2009 wsadzali BZB i CDAA. W 2010 już mogły być tylko CDAA. Zawsze proś o wlepkę z książki serwisowej lub bagażnika albo o VIN to się rozkoduje i sprawdzi jaki silnik. Dobrze tak zrobię. I przypomniało mi się, że jak wypytywałem dzwoniłem do tych firm co robią silniki tsi to mówili, że CDAA i BZB mają problem olejowy nie ma różnicy, który symbol silnika montował VW. I naprawa kosztuje 8500 zł, bo trzeba wymieniać korbowody z tłokami pierścieniami i tp… A ludzie gdzieś czytałem na forum, że w BZB nie dolewają od wymiany do wymiany, bo były szersze pierścienie olejowe. To w końcu człowiek głupieje i nie wie co ma robić. Edytowane 12 Marca 2019 przez Łukasz 34 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #14 Napisano 12 Marca 2019 BZB nie żre oleju....ma normalny pierścień i spełnia normę Euro4 CDAA "poprawili" pod Euro5 z mniejszym pierścieniem i żre... Koszty naprawy poszukaj na forum... teraz już dostępne są tłoki pod oryginalne korbowody... naprawa jest tańsza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz 34 Zgłoś #15 Napisano 12 Marca 2019 3 minuty temu, rosol napisał: BZB nie żre oleju....ma normalny pierścień i spełnia normę Euro4 CDAA "poprawili" pod Euro5 z mniejszym pierścieniem i żre... Koszty naprawy poszukaj na forum... teraz już dostępne są tłoki pod oryginalne korbowody... naprawa jest tańsza. A jeszcze mi powiedz ten silnik na jakim oleju powinien jeździć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #16 Napisano 12 Marca 2019 specyfikacja VW 502.00 0W40 lub 5W40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz 34 Zgłoś #17 Napisano 12 Marca 2019 Jak będę oglądał na co szczególnie zwrócić uwagę w tym samochodzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #18 Napisano 12 Marca 2019 (edytowane) Hejo jeszcze jest 2.0 tsi... 2.0 fsi Edytowane 12 Marca 2019 przez Dreyfus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #19 Napisano 13 Marca 2019 (edytowane) Jeżeli 2.0 TSI w B6 to tylko o kodzie CCZA lub CAWB Edytowane 13 Marca 2019 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #20 Napisano 13 Marca 2019 A cczb? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach